رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ارسال ماهواره به مدار بالای ۱۰۰۰ کیلومتری زمین

  • کد خبر: ۱۸۰۵۰
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸
ارسال ماهواره به مدار بالای ۱۰۰۰ کیلومتری زمین
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: با تلاش دانشمندان حوزه فضایی کشور تا سال ۱۴۰۲، به مدار بالای ۱۰۰۰ کیلومتر زمین، ماهواره ارسال می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از وزارت ارتباطات، مرتضی براری با اشاره به پیشرفت بالای ایران در حوزه هوافضا گفت: به همت جوانان متعهد کشورمان توانسته ایم جایگاه ممتازی را در حوزه دانش فضایی کسب کنیم و در حال حاضر جز ۱۱ کشوری هستیم که در دنیا به فضا دست پیدا کرده و توانسته اند ماهواره تولید و به فضا پرتاب کنند.

 

رئیس سازمان فضایی کشور با بیان اینکه تاثیر صنعت فضایی بر ارتباطات که از پایه های اقتصاد است دنیا را متحول می کند، گفت: با استفاده از این تکنولوژی همه چیز قابل دریافت است؛ پایش پدیده های زمینی با استفاده از ماهواره می تواند در کشاورزی اثرگذار باشد و کاهش هزینه و افزایش تولید را در برداشته باشد. همچنین داده های ماهواره ای در مدیریت بلایای طبیعی کاربرد بالایی دارد که می تواند اثرات سوء آن را بسیار کاهش دهد.

 

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سند جامع علمی کشور در حوزه هوافضا گفت: در این سند چند گام در حوزه هوافضا تعریف شده که در گام اول ما توانستیم طبق آنچه معین شده بود چند ماهواره را در مدار ۲۵۰ کیلومتر قرار دهیم؛ در گام دوم دستیابی به مدارهای بالای ۵۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که از سال گذشته عملیات آن آغاز شده و ماهواره های «پیام» و «ظفر» نیز به همین منظور تولید شده اند.

 

وی افزود: در پرتاب ماهواره «ظفر» که اخیرا انجام شد ما با موفقیت به مدار ۵۴۱ کیلومتر دست پیدا کردیم ولی به علت تغییرات شدید درجه حرارت، تزریق ماهواره در مدار انجام نشد.

 

به گفته براری، در استاندارد بین المللی ۱۰ پرتاب اولیه در یک مدار، آزمایشی محسوب می شوند که با این وجود متخصصان ما در همین پرتاب اخیر نیز توانستند آزمایش های مربوط به ماهواره را به صورت کامل و با موفقیت انجام دهند.

 

رئیس سازمان فضایی ایران دستیابی به مدارهای بالای ۱۰۰۰ و ۳۶ هزار کیلومتر را به عنوان گام های بعدی حوزه هوافضای کشور اعلام کرد و گفت: عملیات ساخت ماهواره برای پرتاب به مدار بالای ۵۰۰ کیلومتر در حال انجام است و همزمان طراحی و ساخت ماهواره برای پرتاب در مدار بالای ۱۰۰۰ کیلومتر نیز توسط دانشمندان کشورمان پیگیری می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->