سرخط خبرها

استقبال بازی‌های تیمی از المپیاد محلی

  • کد خبر: ۱۸۱۵
  • ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
استقبال بازی‌های تیمی از المپیاد محلی
دهمین دوره المپیاد ورزشی در منطقه4 شهرداری مشهد آغاز شد

فاطمه سیرجانی
خبرنگار

اهمیت ورزش در سلامت جسم و روح بر کسی پوشیده نیست. متأسفانه تغییر سبک زندگی و ماشینی و مکانیزه شدن زندگی‌های امروزی سبب شده است تا روز به روز بر‌ بی‌تحرکی و خمودگی افراد جامعه افزوده شود. تحقیقات‌ نشان داده‌ است‌ ورزش علاوه بر اینکه‌‌‌ از ابزار حیاتی در حفظ سلامت جسم به‌شمار می‌رود، می‌تواند رابطه نزدیکی نیز با بهداشت و سلامت روان‌ داشته باشد. درواقع ورزشی که مرتب و منظم انجام شود، از اضطراب و افسردگی می‌کاهد و در مقابل، اعتمادبه‌‌نفس را در فرد افزایش می‌دهد‌‌. از اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر در شهرهای ما در راستای تشویق عموم مرد‌م به ورزش‌ رخ داده است، افزایش مکان‌های ورزشی و همچنین برپایی مسابقات و برنامه‌های ورزشی در مناسبت‌ها و برنامه‌های مختلف‌ است‌. برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات از جمله این حرکت‌های خوب و موفق در راستای سوق دادن عموم مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به شمار می‌رود.‌ امسال نیز با آغاز فصل گرما و شروع تعطیلات تابستانی، دهمین دوره المپیاد ورزشی محلات در  مناطق سیزده‌گانه شهرداری مشهد فعالیت خود را از سر گرفته است.
مسئول تربیت‌بدنی شهرداری منطقه4 درخصوص نحوه و شرایط برگزاری این المپیاد ورزشی گفت: این مسابقات تنها مسابقات رسمی شهرداری‌هاست که هر سال با آغاز تعطیلات تابستانی در قالب طرح اوقات‌فراغت‌ شروع می‌شود.
علیرضا احتشام‌نیا با بیان اینکه مسابقات المپیاد محلی در برخی رشته‌ها تا شش‌ماهه دوم سال نیز ادامه دارد،‌ افزود: این رقابت‌ها در 2 مرحله منطقه‌ای و شهری برگزار می‌شود. مسابقاتی چون فوتسال، فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح منطقه‌ای برگزار می‌شود و در مرحله بعد تیم‌های برتر به مسابقات شهری راه پیدا می‌کنند؛ اما در مسابقات رزمی و برخی رشته‌های انفرادی چون کشتی، پینگ‌‌پنگ، دارت و فوتبال‌دستی ازعلاقه‌مندان شرکت در این رشته‌ها مستقیم از منطقه ثبت‌نام می‌شود و به مرحله شهری معرفی می‌شوند. این رقابت‌ها به‌صورت منسجم و یکپارچه به میزبانی یکی از مناطق شهرداری برگزار می‌شود.‌‌مسئول تربیت‌بدنی منطقه با اشاره به رده‌های سنی که می‌توانند‌ در این المپیاد محلی شرکت کنند، گفت: مسابقات در 4 رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان برگزار می‌شود. احتشام‌نیا افزود: با توجه به تجربه المپیاد‌های سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود در بازی‌های تیمی چون فوتسال، فوتبال، والیبال و بسکتبال بیشتر از 200تیم محلی برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کنند.وی در ادامه به سالن‌ها و زمین‌هایی که محل برگزاری این رقابت‌هاست، اشاره‌ کرد و افزود: سالن‌های ورزشی بهشت (نبوت 42)، آرامش (پنجتن 55)، بسیج (بابانظر 35)، ارم (پنجتن 45)، مجموعه ورزشی میثم (میثم‌جنوبی 32) و چمن‌های مصنوعی بوستان‌های بهشت و ارم مکان‌های برگزاری این المپیاد ورزشی می‌باشد.احتشام‌نیا همچنین با بیان اینکه در این المپیادها بانوان هم می‌توانند حضور داشته باشند، به فضاهای در نظر گرفته شده برای ورزش بانوان در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: از بوستان‌ها و پارک‌های شهر مشهد چند بوستان برای بانوان د‌ر نظر گرفته شده که 2 بوستان به منطقه4 اختصاص یافته است.به گفته مسئول تربیت‌بدنی منطقه4، 2 سایت ورزشی در بوستان‌های بهشت و ارم که به‌ترتیب در بولوار نبوت و بولوار پنجتن می‌باشد، مخصوص بانوان است.وی در ادامه درخصوص رشته‌هایی که بانوان علاقه‌مند به ورزش می‌توانند در دهمین المپیاد ورزشی محلات شرکت داشته باشند، اشاره کرد و گفت: بانوان ورزشکار منطقه نیز در صورت تمایل می‌توانند برای حضور در بازی‌های تیمی و انفرادی اقدام و ثبت‌نام کنند.احتشام‌نیا در پایان با بیان اینکه 31 شهریور98 آخرین مهلتی است که‌ می‌توانیم برنامه نهایی نتایج مسابقات برگزارشده را به دبیرخانه دائمی محلات ارائه دهیم، گفت: توزیع جوایز این سری از رقابت‌ها بر اساس رتبه‌های اول تا سوم خواهد بود. در بخش تیمی نیز برترین‌ها به هیئت‌های ورزشی و لیگ‌های استانی معرفی می‌شوند.مسئول تربیت‌بدنی منطقه4 در پایان اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در دهمین دوره المپیاد ورزشی محلات برای ثبت‌نام می‌توانند تا سی‌ویکم تیرماه به اماکن ورزشی‌‌ منطقه 4 شهرداری مشهد مراجعه کنند یا با شماره‌های 32745006، 32508880، 31293995 و 32587674 تماس حاصل فرمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->