پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد
سرخط خبرها

کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است

  • کد خبر: ۱۸۲۹۳
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کرونا کمتر از تصور مردم نگران‌کننده است
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری گفت: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران کننده نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دکتر قاسم جان بابایی با اشاره به اینکه بیماری کرونا ویروس از نظر مسری بودن قوی است، ولی از نظر مرگ و میر از آنفلوانزای اچ وان و ان ون کمتر است، بیان کرد: در چین ۷۵ هزار مورد ابتلا به این بیماری وجود داشته، ولی مرگ و میر در اطفال گزارش نشده است.

وی یادآور شد: ممکن است این بیماری برای افراد مسن و دارای بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت پیشرفته، ضعف سیستم ایمنی و چاقی زیاد مشکل ایجاد کند.
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به شرایط برخی موارد مشکوک به این بیماری یادآور شد: کسانی که در این بیماری گرفتار نارسایی تنفسی شوند کمتر از دو درصد هستند و این بیماری آن حد که مردم تصور می‌کنند نگران‌کننده نیست.
 
وی با اشاره به اینکه مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن پرهیز کنند بیان کرد: شستن دست با آب و صابون بسیار اثرگذار است.
 
دکتر جان بابایی با بیان اینکه مردم اگر علائمی مبنی بر تنگی نفس پیدا کردند به پزشک مراجعه کنند یادآور شد: در تمام کشور تیم‌هایی مشخص شده و نسبت به ویزیت کردن این بیماران اقدام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه اگر در بیمارستان قم مواردی بستری شدند فقط سه چهار نفر نیازمند مراقبت ویژه هستند افزود: این افراد هم تحت نظر هستند و از تنفس مصنوعی هم برای ایشان استفاده نمی‌شود و فقط در حال مراقبت هستیم تا اگر خدمات دارویی بیشتر نیاز داشتند اقدام لازم صورت گیرد.
 
معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزشی پزشکی با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی و عدم حضور در اماکن شلوغ یادآور شد: اصلا لازم نیست که مردم محل زندگی خود را ترک کنند چرا که ابتلا زمانی اتفاق می‌افتد که فرد مبتلا با فرد سالم روبوسی کرده یا دست دهد و آن فرد اقدام به شستشوی دست خود نکند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: این دوره نیز گذرا بوده و به سر خواهد آمد و قطعا این مشکل بدتر از اپیدمی آنفلوآنزا نخواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->