راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها
امام جمعه مشهد:

بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر رفع تردید کسانی است که برای رأی دادن مردد هستند

  • کد خبر: ۱۸۴۰۳
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر رفع تردید کسانی است که برای رأی دادن مردد هستند
امام جمعه مشهد گفت: اگر کسانی را سراغ دارید که در رأی دادن مردد هستند، تکلیف شما این است که آنها را از تریدد خارج کنید، این امر بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر و یک واجب الهی است.
به گزارش شهرآرانیوز،آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تشکر از حماسه‌آفرینی مردم مؤمن انقلابی در انتخابات، اظهار کرد: هر کاندید فداکاری که پیروز انتخابات شود در نهایت پیروز اصلی انتخابات امروز نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: رهبری در فرمایشات اخیر خود دو نکته را بیان کردند که امروز این دو نکته را برای شما توضیح می‌دهم، نکته اول مسأله مشارکت مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه رهبری به عنوان مرجع ممتازی که بخش عمده‌ای از جهان تشییع مقلد ایشان هستد، شرکت در انتخابات را یک واجب شرعی اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه ممکن است بعضی‌ها بگویند مراجع ما در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند، متذکر شد: مسئله انتخابات اجماع تمام فقها است، زیرا مشارکت اجتماعی و سیاسی در اسلام یک تکلیفی شرعی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: طبق حدیثی که شیعه و ثنی از رسول اکرم (ص) نقل می‌کنند ایشان فرمودند؛ هر کس که صبح از خواب برخیزد و به امور جمعی مسلمان اهتمام نورزد مسلمان نیست.

وی مصداق بارز این سخن را شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی مسلمانان برشمرد.

آیت الله علم‌الهدی با تأکید بر این که مشارکت سیاسی از نظر دین و شرع‌ما تکلیف است، افزود: اگر فردی در زندگی ملتزم به تکالیف دینی نیست، انسان که هست و مسأله انتخابات یک حق عقلانی برای انسان است، هر انسانی حق دارد سرنوشت خود را تعیین کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر شما مردم از حق خود که رأی دادن است استفاده نکنید، افرادی دیگر برای شما سرنوشت تعیین می‌کنند، گاهی با یک برگه رأی اوضاع عوض می‌شود همه باید برای مشارکت در انتخابات اقدام کرده و از حق خود استفاده کنند.

وی با اشاره به نکته دوم مقام معظم رهبری، ابراز کرد: مسأله دوم این است که به چه کسانی رأی می‌دهیم، رهبری فرمودند که در دوره‌های گذشته بعضی از نمایندگان نوکر آمریکا و اروپا شده‌اند، باید حواسمان باشد به کسانی رأی دهیم که بعداً نوکر دشمنان نشوند.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: شما با رأی دادن به افراد اصلح مانع نفوذ دشمن به مجلس شورای اسلامی می‌شوید، برخی از شما عزیزان هنوز رأی نداده‌اید، اما تردیدی در رأی دادن ندارید و بعد از نماز جمعه حتما رأی می‌دهید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که تکلیف شما با رأی دادن تمام نمی‌شود، متذکر شد: اگر در فامیل یا همسایه‌های خود کسانی را سراغ دارید که در رأی دادن مردد هستند، تکلیف شما این است که آنها را از تریدد خارج کنید، این امر بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر و یک واجب الهی است.

علت اصلی تنش‌های خانوادگی، کنار گذاشتن تقوا است
وی در خطبه‌های عبادی نماز جمعه با اشاره به اینکه یکی از عوامل دغدغه‌‌آفرین و نگران‌کننده در زندگی مردم چالش‌ها و تنش‌های خانوادگی هستند، بیان کرد: هر چه می‌گذرد در زندگی زوج‌های جوان تنش بیشتری رخ می‌دهد و این تنش به زندگی والدین آنها هم راه پیدا می‌کند.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه عامل اصلی این تنش‌ها، کنار گذاشتن تقوا است، گفت: الان انتخاب همسر و ازدواج بر اساس جاذبه و گرایش‌های جنسی است و عامل اصلی چالش‌ها همین است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا در خانواده، ازدواج و همسرگزینی بر اساس معیارهای تقوا است به طوری که در قرآن هم ایه صریح برای این موضوع نازل شده است و انتخاب یک برده مومن را بر یک مرد ثروتمند کافر و بی دین ارجحیت داده است.

وی خاطرنشان کرد: اولین نکته‌ای که باعث چالش می‌شود این سان تست میشود تشکیل زندگی و انتخاب همسر در زوجهای جوان بر مبنای تقوا صورت نمیگیرد، هم شما زنان و مردان جوان به این نکته توجه کنید که پارک، دانشگاه و خیابان جای تشکیل خانواه نیست.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه انگیزه اصلی ازدواج عامل جنسی است، افزود: اما وقتی انتخاب بر این اساس باشد در زندگی به مشکل می‌خورید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دختران متدین در زندگی عقل و ایمان مرد را در نظر می‌گیرند، بیان کرد: مردان نیز در انتخاب همسر باید عفت، نجابت، فرهنگ و عقل طرف مقابل را انتخاب کنند نه اینکه با یک لوح نقاشی شده ازدواج کنند.

وی با نقل حدیثی از امام صادق (ع) افزود: اگر جوانی به خاطر ایمان با دختری متدین ازدواج کند، خداوند هر روز شکوه و جلوه همسرش را در مقابل دیدگانش بیشتر می‌کند.
 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->