ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان
سرخط خبرها

توقعات از شهرخودرو در آسیا از نتایج آبرومندانه تا خواسته‌های معقول

  • کد خبر: ۱۸۴۵۶
  • ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
توقعات از شهرخودرو در آسیا از نتایج آبرومندانه تا خواسته‌های معقول
حمیدرضا معصومیان دبیر ورزش شهرآرا
اول / دور نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری ۲ هفته ابتدایی به پایان رسید و حالا همه‌جا حرف از عملکرد ضعیف نمایندگان ایران در این مسابقات است. در شرایطی که تا پیش از پایان سال یک بازی دیگر هم در انتظار ۴ نماینده فوتبال کشور است، مرور نتایج به‌دست‌آمده خیلی‌ها را به این نتیجه رسانده است که شاید سال شمسی آینده بر خلاف همه دوره‌های گذشته برای ایرانی‌ها چندان حساس نباشد و تکلیف آن‌ها در همین سال ۹۸ مشخص شود! ۵ امتیاز از ۸ بازی دلیل روشن این تحلیل است که نشان می‌دهد تیم‌های ایرانی برای ماندن در لیگ قهرمانان و تشریفاتی نشدن بازی‌های دور برگشت که قرار است در ایران برگزار شود، باید کاری کارستان کنند. در این میان، وضعیت تیم شهرخودرو، نماینده مشهدی ایران در این مسابقات، بیش از دیگران بغرنج و بحرانی است. اکنون که میزان و کیفیت تیم‌های هم‌گروه شهر‌خودرو دیده شده، نمایش آبرومندانه که هدف این تیم پیش از حضور در سطح اول آسیا بود هم به هدفی سخت و دشوار تبدیل شده است.
دوم / برای شهر‌خودرو صرف حضور در جمع بهترین‌های آسیا یک موفقیت است. بعد از مسائلی که درباره میزبانی تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمد خیلی‌ها شانس اندکی برای حضور شهر‌خودرو در لیگ قهرمانان آسیا قائل بودند، اما این تیم با وجود از دست دادن سرمربی خود، از سد ۲ تیم بحرینی و قطری گذشت، تیم‌هایی که هر ۲ با وجود حذف، به لحاظ امکانات، یک سر و گردن از تیم شهرخودرو و شاید حتی از ۳ تیم دیگر ایران هم بالاتر هستند. این اتفاق به خودی خود برای شهر‌خودرو یک موفقیت است و اگر منطقی نگاه کنیم، کافی است، زیرا کسی انتظار ندارد تیم نوپا و کم‌توان شهر‌خودرو توان مقابله با تیم‌های سوپرمیلیاردری، چون الهلال عربستان، الاهلی امارات و حتی پاختاکور ازبکستان را داشته باشد. آنچه از ۲ بازی نخست لیگ قهرمان دیده شد بار دیگر ثابت کرد که تیم‌های عربی و حتی آسیای میانه به‌شدت در حال پیشرفت هستند و با سرمایه‌گذاری عظیمی که کرده‌اند به گونه‌ای از تیم‌های ایرانی فاصله گرفته‌اند که حالا نه‌تن‌ها قهرمانی آسیا بلکه صعود از دور مقدماتی که تا پیش از این حتی برای تیم‌های درجه دوم ما هم ممکن بود نه‌فقط برای امثال شهر‌خودرو بلکه برای تیم‌هایی، چون استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم یک رؤیا شده است.
سوم / با همه این دشواری‌ها که گفتیم، همچنان انتظار عمومی از شهر‌خودرو نمایشی آبرومندانه است. مسلم است که شرایط از آنچه ابتدا به نظر می‌رسید سخت‌تر است، اما اهالی فوتبال و هواداران همچنان امیدوارند شهر‌خودرو با سر بالا این مسابقات را ترک کند. ۲ بازی‌ای که این تیم در مشهد میزبان آن است برای نیل به این هدف کافی است و اگر شاگردان مجتبی سرآسیایی در همین ۲ بازی نمایشی دلپذیر (فارغ از نتیجه) داشته باشند، به گمان ما برای رضایت مشهدی‌ها از اولین حضور یک تیم مشهدی در آسیا کفایت می‌کند. شاید تاریخ دیگر هرگز چنین فرصتی را در اختیار فوتبال خراسان و یک تیم مشهدی نگذارد. برای همین، با همه تفاوت‌ها و فاصله‌ها ۲ نمایش تاریخی از شهر‌خودرو در مشهد انتظار زیادی نیست، خواسته‌ای که معتقدیم باید باشگاه شهر‌خودرو و کادر فنی این تیم برای آن وقت بگذارند و برای این ۲ بازی به چیزی بیش از یک نمایش آبرومندانه فکر کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->