نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

ستاره‌ها در فوتسال بانوان مشهد

  • کد خبر: ۱۸۵۵
  • ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
ستاره‌ها در فوتسال بانوان مشهد
تیم فوتسال دختران استان امسال در قامتی جدید و متفاوت با حضور ملی‌پوشان، خود را برای لیگ برتر آماده می‌کند

مژده رنگیان - در فاصله 26 روز مانده به آغاز لیگ برتر فوتسال بانوان که ازسوی سازمان لیگ اعلام شده، این‌روزها بازار نقل‌وانتقالات حسابی داغ است و هر روز تغییراتی در تیم‌های فصل گذشته به گوش می‌رسد؛ از تغییر سرمربی و بازیکنان گرفته تا تغییر رویه مدیریت باشگاه‌ها. خراسان رضوی هم امسال در لیگ برتر ظاهر می‌شود، اما با تغییرات گسترده ساختاری و تغییر چهره.

 

جذب 6 بازیکن مشهدی از فصل قبل
طی 2 روز از 90 بازیکن و علاقه‌مند به فوتسال در 2 بخش فنی و آمادگی جسمانی تست گرفته شد؛ تستی که با استقبال خوب مشهدی‌ها و البته شهرستانی‌ها همراه بود و در پایان سرمربی تیم توانست تعدادی از آن‌ها را برای بازی در تیم لیگ‌برتری فصل انتخاب کند. فاطمه شریف، سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی، درهمین‌باره اظهار کرد: پس از برگزاری تست، تعدادی از این بازیکنان به 4 جلسه تمرینی دعوت شدند که در پایان این تمرینات، تعدادی انتخاب شدند، تعدادی از بازیکنان نیز شهرهای دیگر را برای بازی انتخاب کردند و تعدادی به‌خاطر حضور در فوتبال از تمرینات انصراف دادند و به‌این‌ترتیب 9 نفر برای بازی در تیم انتخاب شدند.
او در پاسخ به این سؤال که چه تعداد از بازیکنان فصل گذشته حفظ شدند، تصریح کرد: تیم خراسان درمجموع 14 بازیکن دارد که ازاین‌تعداد 6 فوتسالیست از تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی در فصل قبل هستند. فاطمه عامل و شیرین شاهسوند هر دو به‌عنوان دروازه‌بان، مریم رضاپور، سمیرا زمانیان و نیز رؤیا کلاتی و زهرا محمدزاده بازیکنان انتخابی از فصل پیش هستند.

 

ستاره‌ها مشهدی می‌شوند
اما یکی از قسمت‌های جذاب این تغییرات، حضور بازیکنان ستاره و ملی‌پوش در ترکیب تیم است. برخلاف فصل گذشته که هیئت فوتبال تنها قول داده بود هزینه حضور در لیگ و رفت‌وآمدها را تقبل کند و بدلی، سرمربی تیم، مجبور شد برای نیمکت خالی خود چاره‌ای بیندیشد و از بازیکنان نوجوان و جوان مشهدی استفاده کند، حالا این خلأ جبران شده و قرار است امسال بازیکنان ستاره و ملی‌پوش را با پیراهن تیم مشهد ببینیم. هنوز نمی‌توان نام همگی را بیان کرد، اما از بین بازیکنانی که حضورشان قطعی شده است، می‌توان به زهرا لطف‌آبادی اشاره کرد، دروازه‌بان مازندرانی مس رفسنجان در فصل قبل که نایب‌قهرمان لیگ برتر شدند. لطف‌آبادی همچنین به‌همراه تیم ملی در تورنمنت روسیه حضور داشت و در یکی از مسابقات این تورنمنت توانست ستاره بازی شود.
سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی درباره مشکل دروازه‌بانی که در فصل گذشته مشکلاتی را برای تیم به وجود آورده است، گفت: درست است که دروازه‌بان مسئولیت بزرگی داشته و نقش مهمی در پیروزی و باخت تیم دارد، اما او به‌تنهایی نمی‌تواند عمل کند و قطعا ساختار و ترکیب تیم باید از او حمایت کند تا به نتیجه برسند؛ در نتیجه نمی‌توان ضعف تیم را فقط از این ناحیه دانست.
او درباره بازیکنان دیگری که قرار است به تیم اضافه شوند، تصریح کرد: محدثه محمدی که در تیم مشکی‌پوشان مشهد نیز حضور داشت، از مس رفسنجان و نسیمه غلامی از پویندگان صنعت فجر شیراز، از دیگربازیکنان جذب‌شده تیم استان هستند. با 2 بازیکن ملی‌پوش دیگر در حال مذاکره هستیم که تا زمان حل مشکلات ازسوی باشگاه فصل قبل آن‌ها و تسویه‌حساب، نمی‌توان آن‌ها را معرفی کرد.


شریف امسال پا‌به‌توپ نمی‌شود
شریف که 2 فصل قبل هدایت تیم مشکی‌پوشان مشهد را در لیگ برتر برعهده داشت، در همان فصل به‌عنوان بازیکن نیز حضور داشت؛ کاری که فصل گذشته هم تکرار شد و او باوجود دستیاری شهناز یاری در نامی‌نو، به‌عنوان کاپیتان نیز به میدان می‌رفت. شریف حالا از تصمیم جدیدش خبر داد و اظهار کرد: امسال تصمیم ندارم بازی کنم و تنها به‌عنوان مربی، هدایت تیم را برعهده دارم؛ البته این به‌معنای خداحافظی من از بازیکنی نیست و باید ببینم تا فصل آینده شرایط چطور پیش می‌رود.

 

ورودی‌های سنگین روی دوش بانوان
این‌روزها هزینه هر چیزی چندین برابر شده و این افزایش قیمت به ورودی لیگ برتر بانوان نیز رسیده است؛ به‌طوری‌که به‌جای شش‌میلیون‌تومانی که تیم‌ها سال گذشته برای ورودی پرداخت کردند، امسال باید 15میلیون تومان واریز کنند. شریف با گلایه از این افزایش بیش از دوبرابری، تصریح کرد: چنین‌مبلغی برای تیم‌های بانوان واقعا زیاد است که اتفاقا با مخالفت نمایندگان تیم‌ها در روز قرعه‌کشی همراه بود؛ اما سازمان لیگ نیز می‌گوید هزینه‌ها بسیار بالا رفته و این ورودی‌ها تنها بخشی از هزینه‌ها را تأمین می‌کند.
او خاطرنشان کرد: باوجود شرایط متفاوت در ورزش بانوان و حضور کم‌رنگ حامیان مالی، به اعتقاد من تیم‌ها باید به‌صورت رایگان در مسابقات حضور یابند. سامانه واریز ورودی به‌تازگی فعال شده و پس از اینکه ورودی واریز شد، می‌توانیم قراردادها را ثبت کنیم که برای آن نیز باید هزینه پرداخت کرد و در‌مجموع نزدیک به 20میلیون تومان هزینه دارد.

 

نیم‌نگاهی به قهرمانی
سرمربی تیم مشهد خاطرنشان کرد: تمرینات 2 روز است که آغاز شده و تا هفته نخست مسابقات که 4 هفته زمان داریم، 3 هفته نخست بیشترین تمرکز ما بر روی بدن‌سازی و بالابردن سطح آمادگی بازیکنان است و به‌مرور تمرینات توپی را اضافه خواهیم کرد. تمام تلاش ما برای فصل پیش‌رو، روی‌سکو‌رفتن است و حتی نیم‌نگاهی به قهرمانی خواهیم داشت؛ اما هیچ مربی قبل از شروع فصل قول قهرمانی نمی‌دهد، ولی قطعا تمام تلاش ما کسب بهترین نتیجه برای مشهد است. از حدود 14 دوره‌ای که لیگ بانوان برگزار شده، خراسان حدود 8 دوره حضور داشته و بیشتر اوقات فانوس‌به‌دست بوده و جایگاه شایسته نام خراسان را نداشته است؛ به‌جز 2 دوره قبل که چهارم شدیم. امیدوارم امسال بتوانیم بهترین جایگاه را برای مشهد کسب کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->