پلمب یک رستوران و ۲ فست فود در محدوده هاشمیه مشهد (۱۰فروردین۱۴۰۳) انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سلامت شهروندان، اولویت مدیریت شهری

  • کد خبر: ۱۸۸۱۴
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
سلامت شهروندان، اولویت مدیریت شهری
به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا نمایشگاه شیرینی، شکلات و محصولات ارگانیک تعطیل شد
امیررضا وثوقی - براساس اعلام روابط‌عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، نمایشگاه‌های محصولات ارگانیک و شیرینی و شکلات، موادخام و ماشین‌آلات (آجیل و خشکبار) با تصمیم مدیران نمایشگاه بین‌المللی مشهد برای کمک به حفظ سلامت شهروندان لغو و هزینه‌های غرفه‌داران نیز به آن‌ها مسترد شد. این ۲ نمایشگاه که قرار بود از تاریخ سوم تا هفتم اسفندماه در این محل برگزار شود، در شب دوم با هماهنگی و تأکید دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، در راستای همسویی با سیاست‌های سایر دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا لغو شد.
اهمیت حفظ سلامت شهروندان سبب شد ساعاتی پیش از تعطیلی نمایشگاه، تیمی متشکل از قاضی سیار تعزیرات حکومتی و کارشناسان علوم‌پزشکی سری به نمایشگاه بین‌المللی مشهد بزنند تا موارد بهداشتی و وضعیت برگزاری این نمایشگاه در بازه سوم تا هفتم اسفندماه امسال را در شرایط شیوع ویروس کرونا بررسی کنند.
 
 

اهمیت سلامت شهروندان
«سلامت شهروندان مهم‌تر از هر کسب‌و‌کاری است. در شرایطی که همه نمایشگاه‌های کشور معلق شده‌اند، برگزاری نمایشگاه مواد غذایی سبب به خطر انداختن جان شهروندان می‌شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های امید جلیلی، قاضی سیار تعزیرات حکومتی، در میان تجمع غرفه‌داران محصولات ارگانیک و شیرینی و شکلات، موادخام و ماشین‌آلات (آجیل و خشکبار) در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی مشهد بود.
اولین مسئله‌ای که کارشناس علوم پزشکی با ورود به نمایشگاه به آن اشاره کرد، وجود موکت و ضدعفونی نکردن سطح این محل بود. پس از آن قاضی جلیلی به همراه کارشناسان علوم‌پزشکی از همه غرفه‌های دایر در نمایشگاه بازدید کرد تا غرفه‌هایی که موارد بهداشتی به صورت کامل در آن‌ها رعایت نشده است، شناسایی شوند و اقدامات لازم برای تعطیلی آن غرفه‌ها صورت گیرد.
تعطیلی تعداد زیادی از غرفه‌ها سبب تغییر جهت اعتراض غرفه‌داران این نمایشگاه شد. آن‌ها که در ابتدا خواستار جلوگیری از تعطیلی غرفه‌ها بودند، با توجه به شیوع ویروس کرونا و کسادی بازار بهانه پیدا کردند تا با تعطیلی غرفه‌ها و عودت بخشی از هزینه شرکت در این جشنواره حجم زیان خود را کم کنند.
یکی از غرفه داران در صحبت با شهرآرا گفت: در ۲ روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا استقبال کمی از نمایشگاه شده است. آمار پارکینگ مجموعه نشان می‌هد که ۳۰۰ خودرو در روز به نمایشگاه وارد می‌شوند که ۶ برابر کمتر از سال گذشته است.
در ادامه با تکمیل شدن بررسی‌های کارشناسان علوم‌پزشکی درباره ۲ سالن مولوی و فردوسی در نمایشگاه بین‌المللی، جلسه‌ای با حضور قاضی جلیلی و کارشناسان علوم‌پزشکی و مدیران نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد که براساس آن نمایشگاه محصولات ارگانیک و شیرینی و شکلات با تصمیم‌گیری نهایی مدیران نمایشگاه بین‌المللی مشهد با وجود اینکه ۳ شب دیگر تا پایان زمان برگذاری آن باقی مانده بود، در راستای همسویی با سیاست‌های سایر دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص پیشگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا
لغو شد.
قاضی جلیلی در خصوص بازرسی از نمایشگاه آجیل و شیرینی در نمایشگاه بین‌المللی گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده، برخلاف آیین‌نامه‌های مرکز بهداشت برخی کالا‌ها بدون بسته‌بندی و به صورت فله عرضه می‌شد که تذکرات لازم به وسیله کارشناسان مرکز بهداشت برای جمع‌آوری غرفه‌ها داده شد. با هماهنگی و درایت مدیریت نمایشگاه بین‌المللی مقرر شد برای پیشگیری از برخی مشکلات و صیانت از سلامت شهروندان نمایشگاه لغو شود.
صنعتی، کارشناس مرکز بهداشت، با تشکر از همکاری مسئولان نمایشگاه بین‌المللی و حساسیت در قبال سلامت شهروندان گفت: تعدادی از غرفه‌ها به شکل سیاه‌چادر بودند که شرایط بهداشتی مناسبی نداشتند و با همکاری مدیریت نمایشگاه جمع‌آوری شدند و به سایر غرفه‌های مواد غذایی که در بررسی‌های کارشناسان بهداشت فاقد مشخصات بهداشتی بودند نیز تذکرات لازم داده شد تا بهترین تصمیم برای سلامت بازدیدکنندگان و غرفه‌داران اجرایی شود.

نمایشگاه بهاره در مشهد لغو می‌شود؟
روز گذشته به دنبال شیوع ویروس کرونا سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران، در نامه‌ای به رؤسای اتاق‌های اصناف مراکز استان اعلام کرد تمام نمایشگاه‌های فصلی و بهاره لغو شده است. محمدرضا کلامی، سخن‌گوی ستاد تنظیم بازار، نیز گفت که همه نمایشگاه‌های بهاره که قرار بود به مناسبت عید نوروز برگزار شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شده است. با‌این‌حال محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، درگفت‌وگو با شهرآرا با بیان اینکه نامه رئیس اتاق اصناف ایران حالت توصیه‌ای دارد، گفت: روز گذشته در خصوص برگزاری نمایشگاه بهاره در مشهد جلسه‌ای برگزار شد. در نهایت مقرر شد امروز با در نظر گرفتن تمامی جوانب درباره برگزاری یا لغو نمایشگاه تصمیم‌گیری شود. تاکنون برخی از استان‌ها مانند خوزستان و کرمان به صورت رسمی لغو نمایشگاه‌های بهاره را اعلام کرده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->