کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

واکنش تلویزیون به کرونا

  • کد خبر: ۱۸۹۶۹
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۶
واکنش تلویزیون به کرونا
با تداوم تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری کشور، صدا وسیما نمایش برنامه‌های مفرح را در دستورکار خود قرارداده‌است.
بعد از تعطیل شدن رویداد‌های فرهنگی و هنری ازجمله سینماها، تئاتر‌ها و کنسرت‌های سراسر کشور به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، حال نوبت به نگارخانه‌ها رسیده است. پیش از این برخی نگارخانه‌های مشهد، برگزاری نمایشگاه‌هایشان را خودجوش لغو کرده بودند.
 
حال اداره‌کل هنر‌های تجسمی از نگارخانه‌های سراسر کشور درخواست کرده است که مراسم افتتاحیه و اختتامیه نمایشگاه‌هایشان را به وقت دیگری موکول کنند. این اداره‌کل خواست باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا که موجب نگرانی جدی در جامعه شده است و درپی دستور وزارت بهداشت، تمامی نمایشگاه‌ها و هرگونه تجمع هنری به زمانی بعد از عادی شدن شرایط بهداشتی موکول شود.
 
باتوجه‌به اطلاعیه اداره‌کل هنر‌های تجسمی که به تعطیلی رویداد‌های هنری تا اطلاع ثانوی اشاره می‌کند، باید دید تئاتر‌ها و سینما‌ها که پیش از این تنها تا پایان هفته جاری تعطیل شده بودند، فعالیتشان را از سر خواهند گرفت یا آن‌ها نیز تا زمان عادی شدن شرایط بهداشتی، تعطیل می‌مانند.

به این ترتیب در این شرایط علاوه‌بر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها، تلویزیون دیگر منبع دسترسی مردم به برنامه‌های فرهنگی است، از این‌رو فرصتی برای این رسانه پیش آمده است تا مخاطبان را با خود همراه کند. بر این اساس، شبکه‌های ۳ و ۴ تصمیم گرفته‌اند باتوجه‌به تعطیلی مدارس، با هدف ایجاد نشاط در خانواده‌ها، برنامه‌های کمدی را روی آنتن ببرند.

شبکه ۳ پخش سریال و فیلم‌های سینمایی طنز را به‌صورت روزانه تا پایان سال ۹۸ در دستورکار خود قرار داده است. این شبکه تصمیم گرفته است تکرار سریال طنز «مرد هزارچهره» را هر روز ساعت ۱۴ و فیلم‌های سینمایی طنز را ساعت ۱۵ شنبه تا پنجشنبه روی آنتن ببرد.

شبکه ۴ نیز روزانه یک اثر کمدی را درقالب برنامه «طنزپیشگان» پخش می‌کند. در هر قسمت از این برنامه، کارنامه هنری و زندگی‌نامه کمدین‌های شناخته‌شده سینمای جهان با پخش خلاصه یکی از آثارشان همراه است؛ مخاطبان شبکه ۴ از ساعت ۱۱ یکشنبه تا پنجشنبه هرروز، می‌توانند به تماشای یک اثر کمدی بنشینند. تلویزیون همچنین با هدف پیشگیری، آموزش، مقابله و اطلاع‌رسانی درزمینه بیماری کرونا، برنامه‌هایی را در این ایام روی آنتن می‌برد.
 
به‌دنبال اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وجود بیماری کرونا در ایران، بیش از ۱۰ مورد اینفوگرافی، موشن‌گرافی و مجموعه کامل با زیرنویس فارسی دراختیار شبکه‌های سیما قرار داده شده است. این مطالب شامل راه‌های خودمراقبتی و ایمن‌سازی بدن و افزایش بهداشت فردی و اجتماعی است و اکنون از تمامی شبکه‌ها پخش می‌شود.
 
برنامه «مثبت سلامت» یکی از برنامه‌های ویژه شبکه سلامت است که در هر قسمت خود با یکی از مسئولان و پزشکان مجرب در رشته‌های گوناگون گفتگو و ابعاد مختلف این بحران را از دیدگاه متخصصان بررسی می‌کند. همچنین این برنامه با مسئولان و مدیران وزارت بهداشت به‌صورت پیوسته در تماس خواهد بود تا آخرین اطلاعات و آمار را اطلاع‌ر‌سانی کند. علاوه‌بر این برنامه، صدا‌وسیما، اخبار، اطلاعات و آموزش‌های موثر را در برنامه‌های دیگری همچون «ضربان»، «ایران فعال» و «صبح عالی» منتشر می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->