سارق دریچه‌های فاضلاب در معابر مشهد به دام افتاد (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله یک شرور با قمه به خودروی پلیس در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) نام پدر از کارت ملی حذف می‌شود؟ هشدار به مادران باردار برای سزارین‌های تقویمی ۴ کشته و ۱۴ مصدوم ‌در دو حادثه ترافیکیِ خوزستان آغاز تزریق ۲ واکسن جدید کودکان در جنوب کشور تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳ جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تحویل ۳۰۱ فضای آموزشی جدید در خراسان رضوی طی یک سال گذشته تربت‌جام و تایباد دارای بیشترین افراد فاقد مدارک هویتی در خراسان‌رضوی هستند ویدئو | مشاهده ۴قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه خوش بینی حال جامعه را خوش می‌کند اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بسیج تمامی امکانات برای مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۱۹۰۲۴
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
بسیج تمامی امکانات برای مقابله با کرونا
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی امکانات، نیروی انسانی و توان این استان را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده‌ایم.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن جعفری در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان که با محوریت ویروس کرونا در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون تعداد 9 جلسه مختص مبحث ویروس کرونا با قالب پیش‌بینی و پیشگیری در استان برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه شورای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی تشکیل شده است، افزود: تعداد 8 کمیته با عناوینی همچون کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته تامین و نظارت بر بازار، کمیته زیارتی، سیاحتی و اماکن عمومی، کمیته پشتیبانی، کمیته مشارکت‌های مردمی، کمیته درمان و قرنطینه و کمیته آموزش و پیشگیری ذیل این شورا تشکیل شده است که در آن‌ها مسائل و مباحث مرتبط با ویروس کرونا به طور ویژه پیگیری می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه ویروس کرونا مرجع هرگونه اطلاع رسانی در استان است، ادامه داد: بنای ما شفافیت در حوزه اطلاع رسانی پیرامون مبتلایان احتمالی به ویروس کرونا است، لذا حتما اگر مورد خاصی در استان مشاهده شود، از سوی دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی‌ صورت می‌گیرد.

 

جعفری با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری در مواجهه با ویروس کرونا برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: این پروتکل‌ها به منظور بازدارندگی در برابر ویروس کرونا طراحی شده و دغدغه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

 

ارائه فیلم‌های جعلی در فضای مجازی

 

وی به رواج شایعات بی‌اساس و دروغین حول محور شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی پرداخت و بیان کرد: بسیاری از افراد تمایل دارند که با ارائه فیلم‌های جعلی در فضای مجازی، گفتمان دروغین به افراد دخیل در این حوزه اینگونه القا کنند که این ویروس به استان آمده است، در این راستا مدیریت افکار عمومی باید بر پایه آرامش بخشی در جامعه باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تاکید براینکه تمامی امکانات، نیروی انسانی و توان استان را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده‌ایم، عنوان کرد: بحث برگزاری، مدیریت و یا تعطیلی نمایشگاه‌های فصلی، همایش‌ها، اجلاس‌ها، اعتکاف، نماز جمعه، تعطیلی و کاهش ساعت کار ادارات در جلسات شورای مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استان مطرح شده و از طریق مرکز در حال پیگیری هستیم که در صورت ابلاغ تصمیم‌گیری جدید، مراتب اعلام خواهد شد.

 

جعفری با اشاره به اینکه وضعیت پیش‌بینی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خراسان رضوی بسیار خوب است، افزود: هرگونه تعطیلی مدارس و تصمیمات کشوری را در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد، ضمن اینکه وزیر محترم بهداشت و درمان هم قول داده‌اند که دستگاه تشخیص «کیت» ویروس کرونا طی امروز یا فردا همراه با ارائه آموزش‌های لازم در اختیار خراسان رضوی قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولین در باب آموزش، پیشگیری از شیوع کرونا و اطلاع‎‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه خراسان رضوی در این حوزه عملکرد خوبی دارد، به طور مثال کمپین‌های روحیه بخشی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و سایت‌ها ایجاد شده و در کنار آن هم سازمان‌های مردم نهاد برای تهیه و توزیع اقلامی نظیر ماسک و غیره اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: تنها استانی هستیم که در آن به همه ادارات اعلام کرده‌ایم هر زمان لازم بود، نیروی انسانی و امکانات خود را برای مقابله با ویروس کرونا بسیج و در اختیار کمیته پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند.

 

جعفری با اشاره به هجمه پراکنی دشمنان در فضای مجازی پیرامون شیوع ویروس کرونا در ایران، تصریح کرد: 35 کشور جهان درگیر این ویروس هستند اما بیگانگان در فضای مجازی و رسانه‌های معاند صرفا به دنبال هجمه وارد کردن به ایران هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه ویروس کرونا واقعیت امروز جامعه است، اظهار کرد: تعدادی از موارد مشاهده شده مشکوک در استان بستری شده‌اند، همچنین نمونه‌های مشکوکی هم به تهران ارسال شده است تا نتیجه تست آن‌ها اعلام شود.

 

دکتر مهدی قلیان با بیان اینکه مردم همواره باید نکات بهداشتی را رعایت و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند، افزود: بهتر است که مردم این ایام در منزل اوقاتشان را سپری و خود را سرگرم کنند، همچنین از مسافرت‌های غیر ضروری بپرهیزند و به جزء موارد ضروری از منزل خارج نشوند.

 

وی به نقش با اهمیت رسانه‌ها در فضای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در بین مردم اعتماد ایجاد کرده و فرهنگ‌سازی کنند، در این راستا سلامت مردم باید مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد.

 

در پایان این جلسه توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز از مردم، متولیان اجرا، نظارت و امنیت انتخابات و مخصوص رسانه‌های استان در امر انتخابات قدردانی شد و بیان گردید؛ در حوزه مشارکت استان و شهر مشهد در بین پنج کلان شهر کشور رتبه اول را داشتیم و در حوزه تعداد داوطلبان ثبت نام شده رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌ایم، همچنین در حوزه مشارکت کل استان رتبه سیزدهم را به دست آورده‌ایم و درصد مشارکت مردم استان هم 48.17 درصد بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->