افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

شهرداری پای کار شهربازی مشهد

  • کد خبر: ۱۹۰۵۷
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
شهرداری پای کار شهربازی مشهد
بهره‌بردار شهربازی پارک ملت مشهد خلع ید شد و به گفته شهردار، شهربازی برای استفاده زائران و مجاوران در ایام نوروز آماده خواهد شد
مسعود سلطانی - خبر کوتاه است: پیمانکار بهره‌بردار از شهربازی پارک ملت خلع ید شد. این موضوع آن‌قدر مهم بود که شهردار مشهد شخصا به شهربازی پارک ملت رفت تا از نزدیک در جریان موضوع قرار بگیرد.
اهمیت این اتفاق به خاطر ناراضی بودن مردم از عملکرد مدیریت خصوصی شهربازی طی ۲ سال گذشته است.
فروردین‌ماه امسال بود که صدای اعتراض مردم مشهد به بلیت ورودی ۳۰ هزار تومانی شهربازی پارک ملت شنیده شد. مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر نیز در صف مردم قرار گرفتند و به انتقاد از تعرفه‌های نجومی شهربازی پرداختند. رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر نیز به انتقاد از این موضوع پرداخت و انتقادات خود را بیان کرد. بعد از آن و با بالاگرفتن اعتراضات مردمی احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای شهر نیز جلسه کمیسیون را به‌طور ویژه به این موضوع اختصاص داد که در نتیجه آن، کارگروه ویژه‌ای به منظور بررسی قرارداد فی‌ما‌بین پیمانکار شهربازی و شهرداری تشکیل شد.
این‌کارگروه نیز با استفاده از ظرفیت‌های مندرج در قرارداد، وعده اصلاح حال شهربازی را داد. علاوه بر این اقدامات تعزیرات حکومتی نیز حکم قطعی گران‌فروشی و فروش اجباری کالا و خدمات را به مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای پیمانکار شهربازی صادر کرد و جریمه ۹ میلیارد تومانی برای شرکت بهره‌بردار در نظر گرفت.
دیروز، اما بالاخره این دور باطل به پایان رسید و شهردار مشهد اعلام کرد: متأسفانه پیمانکار سابق نتوانسته بود به تعهدات خود در خصوص بهره‌برداری از شهربازی بوستان ملت عمل کند و از این موضوع به ویژه از لحاظ ایمنی و رعایت استاندار‌های لازم که برای مدیریت شهری نیز حساس است نگرانی داشت.

غرفه داران شهربازی نگران نباشند
محمد‌رضا کلائی افزود: از این‌رو از دستگاه قضایی درخواست کردیم تا در این رابطه به شهرداری مشهد برای خلع ید پیمانکار کمک کند، چون این امکان در قرارداد با پیمانکار شهربازی پارک ملت لحاظ شده بود که اگر پیمانکار به تعهدات خود عمل نکند شهرداری مشهد می‌تواند قرارداد را فسخ کند. وی ادامه داد: امروز با خلع ید پیمانکار، شهربازی بوستان ملت به شهرداری مشهد تحویل داده شد و از حمایت‌های دستگاه قضایی در این زمینه تشکر می‌کنیم. شهردار مشهد گفت: مردم می‌خواهند شهربازی بوستان ملت برای ایام نوروز آماده شود و این قول را به مردم می‌دهیم که از بابت توقف کار شهربازی نگرانی نداشته باشند، زیرا اقدامات لازم در خصوص راه‌اندازی آن انجام خواهد شد.
کلائی افزود: پس از رفع نواقص، تعمیرات و به‌روز‌رسانی وسایل بازی، شهربازی را برای استفاده زائران و مجاوران تا پایان اسفند آماده می‌کنیم و اشخاصی که در این شهربازی غرفه گرفته‌اند نیز نگران نباشند، چون برای ادامه فعالیت آن‌ها مشکلی وجود نخواهند داشت.

مدیر جدید شهربازی منصوب شد
مدیرکل اداره کل حوزه شهردار مشهد نیز در‌این‌باره به شهرآرا گفت: قرارداد اجاره شهربازی پارک ملت با مستأجر آن اسفند‌ماه سال ۹۶ از طریق مزایده بسته شد و چند‌ماهی هم منظم و طبق قرار‌داد پیش رفت تا اینکه بهره‌بردار شهربازی یا مستأجر آن از تعهدات قراردادی عدول کرد. مستأجر در زمینه تعهدات فنی، رعایت استاندارد‌ها و در زمینه پرداخت حقوق شهرداری و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان کوتاهی‌هایی داشت. مهدی حاتمی ادامه داد: یک‌سال بود که اختلافاتمان شروع شده بود. ابتدا سعی کردیم راه مصالحه و تفاهم را در پی بگیریم، اما وقتی این مسیر به جایی نرسید موضوع را از طریق دستگاه قضایی و سایر مراجع قانونی دنبال کردیم.
وی افزود: در نهایت با استفاده از ظرفیت قرارداد فی ما‌بین پیمانکار و شهرداری استفاده شد. در این قرارداد بندی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر مستأجر به تعهدات خود عمل نکند، شهرداری می‌تواند او را خلع ید کند. البته کمک شایان تقدیر دستگاه محترم قضایی نیز مؤثر بود.
وی ضمن بیان اینکه شهربازی را برای استفاده زئران و مجاوران در ایام نوروز آماده خواهیم کرد، گفت: برگزاری مزایده طبق روال قانونی حداقل ۴۵ تا ۶۰ روز زمان می‌برد. از‌این‌رو شهرداری رأسا مدیریت ویژه بهره‌برداری شهربازی پارک ملت را تعیین کرده است.
حاتمی اعلام کرد: مهندس علی خان‌محمدی با تشخیص و موافقت شهردار محترم به سمت مدیریت ویژه بهره‌برداری پارک ملت منصوب شد. ایشان پیش از این معاون اجرایی شهرداری منطقه ۱۰ بود. وی افزود: از حساسیت رسانه‌ها در ۲ سال گذشته تشکر می‌کنم. حساسیتی که در فروردین امسال منجر شد بتوانیم با همکاری تعزیرات حکومتی قیمت‌گذاری شرکت بهره‌بردار را اصلاح کنیم. امیدوارم این دغدغه‌مندی همچنان ادامه داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->