جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها
شهردار مشهد در برنامه تلویزیونی اشاره؛

آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده است/ دو هفته آینده دوران پیک ما است

  • کد خبر: ۱۹۳۳۹
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
  • ۸
آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده است/ دو هفته آینده دوران پیک ما است
شهردار مشهد در برنامه اشاره سیمای خراسان‌رضوی اظهارداشت: اگر مردم مسئله را سهل و ساده بگیرند ما قطعا دچار مشکل خواهیم شد. الان آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده و تا زمانی که آژیر سفید به صدا درنیامده موظف به رعایت هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هاشمی- موسوی؛ محمدرضا کلائی شهردار مشهد با بیان اینکه از ۳۰ بهمن ماه که هنوز پروتکل ها نیامده بود، ما اقدامات خود را برای مبارزه با کرونا در شهر مشهد آغاز کردیم گفت: ما باید زنجیره رفت و آمد ویروس بین افراد را بشکنیم.

اقدامات انجام شده برای شهر هوشمند به کمک ما آمد
وی ادامه داد: شهرداری ایستگاه‌های اتوبوس، مترو وهمچنین در مکان‌های پر تجمع، اقدامات جدی برای ضدعفونی کردن را انجام داد. کارکنان خود را مورد حمایت قرار داده‌ایم. موضوع الکترونیکی شدن بسیار جدی است و اقدامات شهرهوشمند اینجا بکار آمد.
کلائی خاطرنشان کرد: آن ‌چیزی که در توان ما بود را بیشتر از سایر شهرهای کشور انجام دادیم. مشهد در همه اتفاقات اجتماعی مانند تشییع  پیکر سردار سلیمانی وغیره اول بوده است.

من امروز به صداوسیما آمدم تا واقعیت‌ها را با مردم در میان بگذارم
وی ادامه داد: در یک سال و نیم اخیر که شهردار مشهد بودم صداوسیما نیامدم، اما امروز آمدم به این دلیل که واقعیت‌هایی را با مردم در میان بگذاریم.
کلائی با بیان اینکه مسئله کرونا در مشهد ممکن است کوه یخ باشد گفت: ما کرونا را پشت سر خواهیم گذشت و روزی تمام خواهد شد. اما اینکه چقدر طول بکشد، با چه هزینه ای باشد و چقدر تلفات برجا بگذارد بستگی به مردم دارد.

تا زمانی که آژیر سفید به صدا درنیامده موظف به رعایت هستیم
شهردار مشهد تاکید کرد: اگر مردم مسئله را سهل و ساده بگیرند ما قطعا دچار مشکل خواهیم شد. الان آژیر قرمز در مشهد به صدا درآمده و تا زمانی که آژیر سفید به صدا درنیامده موظف به رعایت هستیم. اگر ضروری نیست از منازل خارج نشویم و اگر خارج می شویم رعایت نکات بهداشتی را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه خیلی مهم است که درک کنیم دو هفته آینده دوران پیک ما است گفت: اگر همه دست به دست هم دهیم و مردم جدی بگیرند و رعایت کنند، این مسئله را پشت سر خواهیم گذاشت.

افزایش زمان تخفیف
۲۰درصدی عوارض در صورت تایید شورای شهر
شهردار مشهد در برنامه اشاره سیمای خراسان‌رضوی ادامه داد: دو منطقه ۱۲ و ۸ شهرداری مشهد الکترونیکی شده است. تا ۱۵ اسفند دوره تخفیف‌های ۲۰درصدی عوارض را داریم. با شورای شهر صحبت کردیم که اگر موافقت شود تا ۲۰ اسفند ماه ادامه پیدا کند.
کلائی تصریح کرد: باید آمار را جدی بگیریم. آمار امروز ما با چهار روز قبل متفاوت است. اگر یک نفر هم در یک ماه آینده در استان ما به دلیل کرونا فوت کند، شاید یکی از عزیزان ما باشد، باید مسئله را جدی بگیریم و این نیاز به کمک مردم دارد.
وی ادامه داد: مردم باید ازدحام را کم کنند و نکات بهداشتی را رعایت کنند. این مسائل می‌تواند معجزه کند تا ما از این پیک خارج شویم.

با دو فاکتور «آرامش و جدیت» موفق خواهیم شد
وی در پاسخ به پیامکی مبنی بر عملکرد شهرداری در ضدعفونی کردن پایانه مسافربری خاطرنشان کرد: غربالگری و ضد عفونی کردن وسائل نقلیه به شدت پیگیری می‌شود.این یک بحران است و کنترل را جدی‌تر انجام می‌دهیم.
شهردار مشهد ادامه داد: مردم باید بپذیرند این بحران است و آن را جدی بگیرند، اگر رعایت نکنند عواقب سنگینی دارد. این ویروسی همه‌گیر است مردم این دو هفته را جدی بگیرند. ما با دو فاکتور یعنی آرامش و جدیت موفق خواهیم شد.

مه‌پاشی از امشب در سطح شهر مشهد و نقاط تجمعات آغاز می‌شود
محمدرضا کلائی در پاسخ به پیامکی مبنی بر مه‌پاشی و ضدعفونی در سطح شهرخاطرنشان کرد: در موضوعاتی که می‌خواهیم برای پیشگیری اجرا کنیم با علوم پزشکی مشورت می‌کنیم. باتوجه به اینکه وارد پیک شده‌ایم باید مکان‌های تجمعات را ضدعفونی کنیم که از امشب این اقدام آغاز می‌شود.
وی افزود: انتظار ما از مردم این است که به خاطر خودشان و بزرگترهایشان به این موضوع توجه کنند و به دیگران فکر کنند. ما مادر و پدربزرگ داریم، به کودکان فکر کنیم و بخاطر تمام این ها مسئله را دو هفته جدی بگیریم.
شهردار مشهد ادامه داد: اگر مردم مشهد این دو هفته را همراهی کنند در خانه بمانند و یا اگر به محل کار می‌آیند نکات بهداشتی را رعایت کنند ما می‌توانیم تا عید پیک را بگذرانیم و هر چقدر کمتر رعایت کنیم این مسئله طولانی‌تر می‌شوند.
کلائی تاکید کرد: اگر (دوره کرونا در مشهد) طولانی شود بازاریان ما ضرر خواهند کردند. باید شهر مشهد را هرچه زودتر از این بحران عبور دهیم و ما همراهی مردم را می‌خواهیم.

دوهفته پیک خطر انتقال ویروس کرونا را جدی بگیریم
شهردار مشهد در برنامه اشاره سیمای خراسان‌رضوی با بیان اینکه ما تحت فشار شدید هستیم و این مسئله را ادامه می‌دهیم تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی آژیر سفید اعلام کند گفت: اگر ازدحام باشد و مردم رعایت نکنند این زحمات بی‌نتیجه می‌ماند. مردم باید رعایت کنند و در خانه بمانند. مهمانی نروند و از فضای مجازی استفاده کنند.
عالی ترین مقام مدیریت شهری در مشهد افزود: از امشب یک نفر در منزل مسئول باشد تا رفت و آمد‌ها کم و مسائل بهداشتی رعایت شود و همچنین مردم در نقاط پر ریسک وارد نشوند.
وی ادامه داد: فروشگاه‌های شهرما در خصوص ارزاق و میوه و صیفی‌جات با معاونت اقتصادی استانداری هماهنگ است.
کلائی اظهارداشت: اگر همراهی مردم را داشته باشیم می‌توانیم مانند تمام رکوردهایی که در مشهد زدیم این بحران را با کمترین هزینه پشت سر بگذاریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا سليمي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
7
32
شهردار عزيز
همراهيت ميكنيم براي خارج شدن از اين بحران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
خدا کنه همه این مسئله رو جدی بگیرن و بهداشتو صددر صد رعایت کنن تاخدانکرده برای هیچکسی اتفاقی رخ ندهد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
باتشکر از شهردار محترم و تمامی دوستانی که در این زمینه فعالیت میکنن.امیدوارم مردم هم رعایت کنن.ممنون از همه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
6
7
آقای شهردار شما از بحران پیاده روهایی که چندین ماه است خراب کردید نتوانسته اید خارج شوید وای به حال کرونا
رحمت الاه سکندریمم
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
2
14
ممنون ا ز اطها ات صریح شهردار محترم
نجمه
United States of America
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اقای شهردار اقداماتی که فرمودید فقط مربوط به مناطق بالای شهر هست و مناطق پایین شهر هیچ امکانات بهداشتی و خدمات نظافتی انجام نشده (حتی نظافت اتوبوس ها ) و مطمئنا این باعث مشکلات بزرگی برای کل شهر مشهد خواهدبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
1
2
اقای شهردارشماکه تاکیدزیاددارین روی رفت وامدمردم داخل شهرممنون میشم که امتحانات توشهری وایین نامه هم لغوشودکه این خودباعث خواهدشدرفت وامدب حداقل برسد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خدا وکیلی ادم چقدر باید بی عرضه باشه که یه امتحان ایین نامه یا رانندگی که هردو تاش یه ساعت کار داره نتونه انجام بده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->