معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

مترجمان دنیای دیجیتال

  • کد خبر: ۱۹۷۳
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱
مترجمان دنیای دیجیتال
معرفی نرم‌افزارهایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌نویس شوید

وفایی‌نیا| حرکت دنیا به‌سمت فناوری و هوشمندسازی باعث شده است که مشاغل تازه‌ای به محبوبیت برسند و فرصت‌های شغلی و درآمد بیشتری برای افرادی که مشغول انجام آن کار هستند، ایجاد کنند. برنامه‌نویسی را می‌توان از مهم‌ترین این شغل‌ها دانست. تمام آن چیزی که در سیستم‌های دیجیتال وجود دارد، از نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای گرفته تا نرم‌افزارهای موبایلی، سایت‌های اینترنتی، برنامه‌های سازمانی و‌... توسط برنامه‌نویسان شکل می‌گیرد. در یک کلام می‌توان برنامه‌نویس را مترجمی به حساب آورد که بین زبان ما و زبان صفر‌و‌یک دنیای دیجیتال ارتباط برقرار می‌کند. بااینکه ورود به این شغل نیازمند گذراندن دوره‌های تخصصی و آموزش‌های مختلف است، در این مطلب می‌خواهیم در ابتدا با درآمد این شغل در کشورمان آشنا شویم، سپس نرم‌افزارهایی را معرفی کنیم که به شما کمک می‌کنند گام‌های ابتدایی ورود به این حوزه را بردارید.

 

درآمد برنامه‌نویسان ایرانی

در حوزه برنامه‌نویسی هم مانند سایر شغل‌ها، رزومه کاری و سابقه کار، حرف اول و آخر را می‌زند. برای اینکه اطلاعات بهتری از میزان درآمد برنامه‌نویسان در کشورمان داشته باشیم، بد نیست نگاهی به آمارهایی که مؤسسه «جاب‌ویژن» در همین زمینه تهیه کرده است، بیندازیم.
در جدول‌های روبه‌رو ، درآمدهای برنامه‌نویسانی که به‌صورت دائمی مشغول به‌کار هستند، با درآمد برنامه‌نویسان فریلنسر (افرادی که به‌صورت دورکاری و در خانه پروژه‌های برنامه‌نویسی را اجرا می‌کنند) مقایسه شده است. البته گفتن این نکته ضروری است که هرچه سابقه کاری برنامه‌نویس بیشتر باشد، حقوق او هم بیشتر می‌شود. به‌عنوان مثال بر‌اساس همین آمار، نزدیک به ۷۰‌درصد برنامه‌نویس‌های فریلنس(پروژه‌ای) با سابقه کاری 2 سال یا کمتر، حقوقی بین ۱ تا ۱.۵ میلیون دریافت می‌کنند، در‌حالی‌که همین افراد با سابقه کاری ده‌ساله درآمدی معادل 8میلیون و ۵۹۰‌هزار‌تومان دارند.

 

یادگیری جاوا اسکریپت با بازی و سرگرمی

لازم نیست برنامه‌نویس باشید تا به اهمیت جاوا اسکریپت پی ببرید. این زبان‌ برنامه‌نویسی در‌کنار CSS و HTML جزو 3هسته اصلی دنیای وب است که بخش زیادی از عمرمان را در آن می‌گذرانیم. بنابراین در ورود به وادی برنامه‌نویسی، یادگیری این زبان باید جزو اولویت‌هایتان باشد.
نرم‌افزار «Grasshopper» می‌تواند ابزار خوبی برای آشنایی با جاوا اسکریپت باشد؛ نرم‌افزاری که برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شده و مبنای آموزش جاوا اسکریپت را بر گیمیفیکیشن (آموزش از‌طریق بازی) قرار داده است. به‌عبارت بهتر، مباحث خشک و سنگین برنامه‌نویسی با بازی‌های کوچک به شما آموزش داده شده و شیرین می‌شوند.بازی‌های Grasshopper مینی‌گیم‌هایی در‌قالب معما یا امتحان‌های سریع هستند که در کمتر از چند‌دقیقه می‌توانید آن‌ها را به پایان برسانید. موضوع هر مینی‌گیم هم بسته به درس تغییر می‌کند. به‌عنوان مثال، اولین معماها مربوط‌به آشنایی با عملکرد‌ها و متغیرهای جاوا اسکریپت است و به‌تدریج اصول کدنویسی هم به آن اضافه می‌شوند.

 

دوره‌های آموزشی برای زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی

«Mimo» یکی از مطلوب‌ترین نرم‌افزارهای آموزش برنامه‌نویسی برای کاربران است که به همین دلیل، طرفداران پر‌و‌پا‌قرصی برای خودش دست‌و‌پا کرده است. با ورود به محیط گرافیکی و بسیار دلنشین میمو، فهرستی از مهم‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی پیش رویتان قرار می‌گیرد تا بسته به هدف، یکی را برای یادگیری انتخاب کنید.
از اچ‌تی‌ام‌ال گرفته تا سی‌شارپ، جاوا اسکریپت، سویفت و پایتون را می‌توانید در این محیط به‌صورت مقدماتی یاد بگیرید. میمو بسته به هــدفی که دنبــال می‌کنید، موضوعات را به درس‌های بسیار کوتاه و چنددقیقه‌ای تقسیم کرده است تا بتوانید برای ادامه کار اشتیاق بیشتری داشته باشید.
مثلا اگر هک و امنیت حوزه دلخواه شماست، در این برنامه می‌توانید در عرض تقریبا 8ساعت، مقدمات لازم برای ورود به این حوزه پیچیده و عظیم را یاد بگیرید. این نرم‌افزار برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شده و 7روز اول استفاده از آن کاملا رایگان است.

 

یادگیری کدنویسی در محیطی اجتماعی

شیوه امتحان پس‌داده آموزش دسته‌جمعی روشی است که «SoloLearn» برای آموزش برنامه‌نویسی به آن تکیه می‌کند. نرم‌افزار در‌کنار درس‌های کوچک برنامه‌نویسی، یک بخش پرسش و پاسخ هم دارد که برنامه‌نویس‌های تازه‌کار می‌توانند در آن از تجربه‌های برنامه‌نویس‌های کهنه‌کار بهره‌مند شوند.
زبان‌های آموزشی در SoloLearn شامل سی، سی‌شارپ، سی‌پلاس پلاس، جاوا اسکریپت، پایتون، سی‌اس‌اس، سویفت، پی‌اچ‌پی، روبی و جی‌کوئری هستند و همگی در درس‌های کوتاه آموزش داده‌ می‌شوند. می‌توانید به‌تنهایی در این درس‌ها شرکت کنید یا وارد رقابت با دیگران شوید و خودتان را به چالش بیندازید.
خوشبختانه SoloLearn رایگان اسـت. هر‌چنـد می‌توانیــد با پرداخت حق اشتراک و ارتقا به نسخه Pro، به امکاناتی نظیر تعیین اهداف آموزشی و پایش فعالیت‌ها در نرم‌افزار دسترسی پیدا کنید.

 

یادگیری برنامه‌نویسی در درس‌های کوچک

Encode محیطی تعاملی برای کدنویسی است؛ به این معنا که می‌توانید واقعا در آن کد بزنید و نتایجش را مشاهده کنید. این نرم‌افزار هم مثل سایر برنامه‌های این مطلب، آموزش‌هایش را در درس‌های کوچک و سریع ارائه می‌کند و برای تست مهارت‌های کدنویسی، شما را به چالش می‌اندازد.
زبان‌هایی که می‌توانید در Encode یاد بگیرید، شامل پایتون، جاوا اسکریپت و زبان‌های نشانه‌گذاری مثل HTML و CSS می‌شوند. با این حساب، برای افرادی که هیچ پیش‌زمینه‌ای از برنامه‌نویسی ندارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.
نرم‌افزار Encode برای آی‌او‌اس و اندروید منتشر شده است و آموزش‌هایش را کاملا رایگان ارائه می‌کند. با‌وجوداین ناچارید تبلیغات را در گوشه‌و‌کنار محیط نرم‌افزار تحمل کنید.

 

بیش‌از 1300 چالش کدنویسی

Edabit با سایر مواردی که تا الان معرفی کرده‌ایم، 2تفاوت اساسی دارد؛ اولا نرم‌افزار نیست و یک سرویس تحت‌وب به شمار می‌آید؛ دوم اینکه سطح آموزشی آن فراتر از سایر گزینه‌هاست. بنابراین بهتر است کمی با نرم‌افزارهای قبلی کار کرده باشید تا بتوانید به‌سراغ آن بروید. وب‌سایت Edabit قرار نیست به شما کدنویسی بیاموزد، بلکه به ارتقای توانایی «حل مشکل» شما در کدنویسی کمک می‌کند. به این صورت که هر‌بار، چند خط کد حاوی مشکل جلویتان می‌گذارد تا بتوانید با عیب‌یابی و جای‌گذاری کد صحیح، مشکل را برطرف کنید و چالش را پشت سر بگذارید. زبان‌های جاوا اسکریپت، سی‌شارپ، سی‌پلاس پلاس، جاوا، پی‌اچ‌پی، پایتون، روبی و سویفت در Edabit پشتیبانی می‌شوند و احتمالا در آینده، شاهد گسترش این پشتیبانی به سایر زبان‌های برنامه‌نویسی خواهید بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->