تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی + ویدئو با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ تداوم وزش باد و بارش باران در کشور (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟ سبزی مقوی برای رشد انفجاری مو‌ها | اسفناج منبع سرشار از فولیک اسید است آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد
سرخط خبرها

ثبت ۵۰۰ مورد فرزندخواندگی برای خانواده‌های هم استانی

  • کد خبر: ۲۰۱۶
  • ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
ثبت ۵۰۰ مورد فرزندخواندگی برای خانواده‌های هم استانی
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با همکاری بهزیستی صدور احکام دستگاه قضا تعداد ۵۰۰ کودک به عنوان فرزند خوانده یا امین موقت به خانواده‌های داوطلب سپرده شدند.
به گزارش شهرآرا نیوز، غلامحسین حقدادی با اعلام این خبر افزود: باافزایش فعالیت تیم‌های بررسی فرزندخواندگی در بهزیستی و همکاری دستگاه قضا برای صدور احکام در سال ۹۷ تعداد ۵۰۰ نفر از فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست را به صورت فرزند خوانده و یا امین موقت به خانواده‌های هم استانی تحویل داده شدند.
وی اظهار داشت:در سال گذشته هم چنین تعداد ۳۰۰ فرزند هم به خانواده‌های زیستی خودشان بازگشت داده شدند.
وی با بیان اینکه این رقم‌ها رشد ۵۰ درصدی فرزندخواندگی را نسبت به مدت مشابه خود رد سال ۹۶ عنوان می‌کند، افزود: از نظر علم روانشناسی کودک باید در محیط خانواده قرار گیرد تا رشد کافی داشته باشد به همین دلیل ورود کودکان به خانواده برای ما یک اصل است.
وی با بیان اینکه افزایش فرزندخواندگی در استان باعث شد تا جمعیت شیرخواگارگاه حضرت علی اصغر نیزنسبت به سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد کاهش یابد افزود: از سه سال قبل که قانون جدید فرزند خواندگی ابلاغ شد شرایط دریافت فرزند برای خانواده‌های داوطلب راحت‌تر شده است.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر سه گروه می‌توانند فرزند خوانده داشته باشند گروه اول خانواده‌هایی هستند که فرزند ندارند، گروه دوم خانم‌های بالای ۳۵ سال چه مجرد و چه خانم‌هایی که متارکه کرده اند و گروه سوم حتی خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند و تمایل دارند فرزندی را نگهداری کنند.
حقدادی اذعان داشت: برای سرنوشت آینده فرزند شرایطی را باید در نظر بگیریم و آن هم یک حوزه روان شناختی خانواده است و دیگر اینکه ما بررسی می‌کنیم که آیا خانواده از نظر شرایط رشد فرزند توانایی دارد یا خیر؟ همه این موارد برای این است که فرزند ما دچار آسیب نشود و باز نگردد.
وی گفت: در حال حاضر متقاضیان فروردین ماه سال جاری را را بررسی می‌کنیم این در حالی است که قبل از ابلاغ قانون جدید بعضا بودند متقاضیانی که سه سال در نوبت دریافت قرار م یگیرفتند.
وی ابراز داشت: تعدادی از خانواده‌ها هم هستند که شرایطشان بررسی شده و احکامشان هم از سوی دستگاه قضا صادر شده، اما فرزندی نداریم که به آن‌ها تحویل دهیم این تعداد خانواده هم اکنون تعدادشان حدود ۱۰۰ نفراست.
 
 
- خبرنگار: لاله سادات کوثری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->