مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

تغییر ساختار لشکر ۷۷ از تاکتیکی به عملیاتی

  • کد خبر: ۲۰۲۷
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵
تغییر ساختار لشکر ۷۷ از تاکتیکی به عملیاتی
فرمانده جدید قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع) معرفی شد

ملیحه فلاح - «پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای ارتقای تحرک و کارآمدی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، از یک ماه قبل قرارگاه های لشکری از حالت تاکتیکی به حالت عملیاتی تغییر یافته است. از این رو لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع) با تحت امر گرفتن تیپ های ۳۷۷، ۳۸ زرهی و ۲۷۷ متحرک هجومی به عنوان قرارگاه عملیاتی در منطقه خراسان به مأموریت خود ادامه می دهد.» این را معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه(ع) در مشهد بیان کرد و گفت: بر این اساس برای ارتقای تحرک و کارایی نزاجا بیش از 20 طرح تغییر ساختاری و ساختار جدید ارائه شده که طبق آن تیپ های پیاده و تکاور به تیپ واکنش سریع نیروی محسوس و تیپ های متحرک هجومی تغییر ساختار پیدا کرده است. همچنین ایجاد و تغییر در ساختار یگان های اطلاعاتی و تغییر در ساختار یگان های زرهی گوشه ای دیگر از این تغییرات است.
امیر سرتیپ ستاد علی جهانشاهی با اشاره به افزایش تعداد 5قرارگاه عملیاتی به 12 قرارگاه عملیاتی لشکری در کشور، گفت: اکنون مأموریت های عملیاتی و اطلاعاتی به صورت مستقیم به این قرارگاه ها که زیر نظر قرارگاه های منطقه ای هستند، داده می شود. وی با اشاره به اقدامات دشمن علیه جمهوری اسلامی، اظهار کرد: ایران با داشتن مؤلفه های قدرت رهبری، مردم و نیروهای مسلح مقتدر در برابر توطئه های دشمن ایستاده است و نیروهای مسلح نیز با آمادگی کامل رزمی، رهبری فرمانده کل قوا و پشتیبانی مردم از مرزهای اعتقادی و امنیت هوایی، دریایی و زمینی دفاع می کنند.
معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از تهیه و تنظیم 30 طرح «لبیک امام خامنه ای» در همه حوزه هاخبرداد و افزود: در راستای ارتقای مؤلفه های آمادگی رزمی، نظام آموزشی را به روز کردیم. همچنین اقداماتی در راستای نوسازی و بهسازی ناوگان سنگین و نیمه سنگین نزاجا صورت پذیرفته که باعث ارتقای 30درصدی تحرک نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نسبت به گذشته شده است.
جهانشاهی همچنین از برنامه ریزی برای ساخت 20 هزار خانه سازمانی در همه مناطق پنج گانه و 2 منطقه ارشد نظامی خبر داد و افزود: در مشهد نیز قرار بود هزار واحد مسکونی سازمانی ساخته شود که به دلیل ایجاد مشکل با پیمانکار، ساخت این منازل در این شهر از دیگر نقاط کشور عقب تر است.
به گفته وی، در مرحله نخست این طرح، عملیات ساخت 7 هزار واحد سازمانی آغاز شده و فرایند احداث ۲۳ هزار واحد دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار است.
فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور نیز در حاشیه این مراسم در پاسخ به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره بازدید سرلشکر محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، از یگان های مرزی در شرق کشور گفت: ایشان در این ارزیابی آمادگی نیروهای زمینی و کل نیروهای مسلح را بسیار خوب و مناسب دیدند.
امیر سرتیپ دوم رضا آذریان افزود: نیروهای ما آن سوی مرز ها را نیز رصد می کنند تا همه بدانند توان تعرض به این خاک را ندارند؛ چون همه چیز در کنترل ماست و هر اقدامی بکنند نیز پاسخ بسیار سختی از یگان های نیروی زمینی و نیروهای مسلح خواهند گرفت.
وی به سؤال خبرنگار شهرآرا درباره زمان انتقال پادگان لشکر 77 که مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری را به همراه دارد، پاسخی نداد.
در این مراسم از امیر سرتیپ دوم ستاد ابوالقاسم رضایی به عنوان فرمانده پیشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۷۷ پیروز ثامن الائمه (ع)، تجلیل و امیر سرتیپ دوم ستاد محمدحسین مستشاری به عنوان فرمانده جدید این قرارگاه معرفی شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->