آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سایت پرنده‌شناسی در بوستان وکیل‌آباد مشهد کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد
سرخط خبرها

چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد

  • کد خبر: ۲۰۲۸
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
چناران به خط ریلی مشهد- گلبهار اضافه شد
موافقت شورای همتای کشور با افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار

زهرا اسکندریان - پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار که از سال 91 به اجرا درآمده است، قرار بود با افزایش مسیر به چناران متصل شود. این پیشنهاد از سوی نمایندگان و مسئولان چناران مطرح شد و بعد از چندین‌بار اصلاح طرح، افزایش شش‌کیلومتری مترو مشهد-گلبهار و اتصال آن به چناران، دیروز در جلسه شورای عالی هماهنگی حمل‌ونقل و ترافیک کشور به تصویب رسید.
در این جلسه که با حضور اعضای اصلی برگزار شد، مشاور طرح، مطالعات انجام‌شده در جهت امتداد مسیر را تشریح کرد و طرح مطالعاتی امتداد مترو مشهد-گلبهار به چناران تصویب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، مهدی جمالی‌نژاد،معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، در این جلسه با اشاره به اتصال خط‌ریلی
مشهد-گلبهار به چناران گفت: بر این اساس مقرر شد به منظور اتصال شهر چناران به این خط 5/4 کیلومتر به طول آن اضافه شود و طول مسیر به 46کیلومتر افزایش یابد.
همچنین به گزارش روابط‌عمومی شرکت عمران گلبهار، مدیرعامل این شرکت در این جلسه با اشاره به اینکه برای عملیاتی شدن اجرای خط مترو گلبهار-چناران تاکنون پیگیری‌های زیادی انجام شده است، گفت: طرح مطالعاتی اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران در جهت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر چناران خواهد بود. هومن گریوانی اظهار کرد: با تصویب اجرای مسیر مترو گلبهار-چناران، برنامه‌ریزی لازم برای تملک مسیر و همچنین اجرای ابنیه فنی طول مسیر به‌زودی انجام خواهد شد. پیش از این گریوانی گفته بود که تقریبا کار تملک در تمام مسیر مترو مشهد-گلبهار انجام شده و علاوه بر آن زیرسازی مسیر هم تکمیل شده است؛ اما برای تملک مسیر گلبهار تا چناران، نیاز به مصوبه شورای همتای کشور است. همچنین آمادگی‌های لازم برای انجام فعالیت در این مسیر وجود دارد، اما مجوز برای انجام مناقصه صادر نشده است. در همان زمان هم گفته شده بود که در صورت جاری شدن فاینانس، قطار برقی مشهد-گلبهار تا سال ١۴٠٠ به بهره‌برداری می‌رسد؛ به طوری که به ١٨۶ میلیون یورو فاینانس چینی‌ها برای ادامه کار یعنی ریل‌گذاری و سیگنالینگ نیاز است. با این حال به دلیل اعمال تحریم‌ها، در حال حاضر نمی‌توان درباره پرداخت فاینانس از سوی چینی‌ها خوش‌بین بود. سال ٩١ در مراسمی با حضور وزیر راه‌وشهرسازی، کلنگ قطار برقی مشهد-گلبهار به زمین زده شد. با اینکه ۶ سال است کلنگ این پروژه زده شده، پیشرفت کار تا مرحله زیرسازی انجام و هنوز ریل‌گذاری شروع نشده است. پیشرفت کل پروژه 34 درصد است و از آنجا که شرایط اقتصادی بر پیشرفت پروژه بی‌تأثیر نخواهد بود، شرکت عمران گلبهار بیان کرد که با توجه به اهمیت موضوع، از منابع داخلی شرکت استفاده می‌کند و برای ادامه کار و پیشرفت کامل پروژه، حمایت‌های لازم را خواهد داشت.
گریوانی پیش‌تر گفته بود که «با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در ابنیه فنی و عملیات خاکی (زیرسازی) با حدود 70درصد، در کل پروژه و آمادگی مسیر به طول حدود 20 کیلومتر برای ریل‌گذاری در صورت تحقق فایناس، پروژه عملیات ریل‌گذاری و سیگنالینگ آغاز خواهد شد؛ ولی اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور، فعلا نمی‌توان زمانی برای پایان پروژه قطارشهری اعلام کرد». در سال 98 اعتبار پروژه مبلغ 8 میلیارد تومان تصویب شد که از محل اعتبارت ملی تأمین خواهد شد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->