سرخط خبرها

کاهش ۴۵ درصدی آمار ابتلا به سالک

  • کد خبر: ۲۰۶۵
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کاهش ۴۵ درصدی آمار ابتلا به سالک
گزارش عملکرد اداره خدمات شهری شهرداری منطقه

رضا ریاحی - رئیس اداره خدمات شهری شهرداری منطقه12 در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرامحله درباره مهم‌ترین فعالیت‌های این اداره در سال جاری گفت:  طرح مبارزه با بیماری سالک در فصول گرم یکی از مواردی است که در رأس برنامه‌های این اداره قرار دارد. برای کاهش بیماری سالک اداره خدمات شهری فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله افزایش گروه‌های جمع‌آوری سگ‌های ولگرد(این سگ‌ها خود ناقل بیماری سالک هستند)، علف‌زنی، آهک‌پاشی در زیر گاری‌های زباله، جمع‌آوری خاک و نخاله و آهک‌پاشی و محلول‌پاشی در محیط‌هایی که ریسک خطر و آمار مبتلایان بیشتر است، انجام داده و در این راه توفیقات زیادی نیز کسب کرده‌ است.
وی از کسب رتبه دوم در بین مناطق شهری در کاهش آمار بیماری سالک خبر داد و گفت: در سال96 از سوی اداره بهداشت 96مورد سالک گزارش شده است که این آمار در سال97 توجه به افزایش 10درصدی جمعیت منطقه با کاهش 45درصدی مواجه شده و به 53مورد تقلیل پیدا کرده است. در همین راستا در ماه‌های اخیر230تن خاک نخاله جمع‌آوری شده‌ است و 450هزار مترمربع عملیات علف‌زنی، پاک‌سازی و تسطیح معابر به‌طور مکانیزه انجام شده است. همچنین 7هکتار از زمین‌های جلوخان آرامگاه نظافت و پاک‌سازی شد.


آذین‌بندی معابر
علی خاندان تصریح کرد: آذین‌بندی معابر در دهه کرامت از جمله اموری است که اداره خدمات شهری در روزهای گذشته انجام داده است. در این راستا نصب 45ریسه جدید، تعویض و نوسازی 185مورد پرچم جمهوری اسلامی، تعمیر و رفع نقص 110مورد پرچم، نصب تعداد 157مورد المان‌های ویژه دهه کرامت و نصب 50مورد طرح ویژه پرچم از جمله مواردی است که با اعتبار 450میلیون ریالی برای آذین‌بندی معابر منطقه نصب و اجرا شد. همچنین در ایام دهه کرامت معابر اصلی منطقه هر روز در نوبت صبح با تانکر گلاب‌پاشی می‌شود و موجب طراوت صبحگاهی در منطقه می‌شود.

 

بررسی پمپ‌های آب
وی از بررسی 9دستگاه پمپ آب و یک دستگاه کف‌کش موجود در روزهای اخیر خبر داد و گفت: در هفته جاری مانوری با حضور کارشناسان خدمات شهری، سرکارگرها و کارگرهای اداره خدمات شهر در یکی از بوستان‌های منطقه برگزار شد و کارشناسان نحوه استفاده از پمپ‌ها و دستگاه کف‌کش را به کارگرها که نقش اپراتور این دستگاه‌ها را ایفا می‌کنند، آموزش دادند. در این مانور دو هدف مهم پیگیری شده‌ است، اول اینکه اپراتورهای دستگاه‌ها آموزش‌های لازم را ببینند و دومین هدف، نحوه کارکرد این دستگاه‌ها، تشخیص عیوب و رفع آن است. با این مانور کارکرد پمپ‌های آب و کف‌کش موجود محک زده و رفع نقص شد و در روزهای بارانی آماده فعالیت است.


علف‌زنی دستی
رئیس اداره خدمات شهر همچنین به نامه اداره بهداشت مبنی بر لزوم اجرای عملیات علف‌زنی به‌واسطه احتمال بروز آتش‌سوزی در روزهای گرم تابستان اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات علف‌زنی به‌طور دستی در تمام معابر منطقه از جمله سرتاسر بزرگ‌راه آیت‌ا... هاشمی، بولوار سجادیه از ابتدا تا میدان ولی عصر، بولوار الهیه از ابتدا تا میدان صادقیه، سرتاسر بولوار امیریه، سرتاسر بولوار شاهنامه، بولوار توس، از توس181 تا میدان هفت خان، بولوار صادقیه از ابتدا تا میدان صادقیه، بولوار محمدیه از ابتدا تا میدان محمدیه و راستای بولوار وکیل‌آباد در حاشیه وکیل‌آباد 87 تا 97 انجام گرفته است که در این عملیات وسیع 220نفر نیرو فعال بوده و 113هزار مترمربع از اراضی منطقه را علف‌زنی کرده‌اند.  

 

65تن زباله
علی خاندان به فرآیند زیباسازی معابر اشاره کرد و گفت: در این راستا69 مورد اخطاریه در زمینه نصب تابلو و 300مورد جمع‌آوری تابلو و بنرهای مازاد اجرا شده‌ است. همچنین برای حفظ پاکیزگی و نظافت عمومی تیرماه حدود 700متر گاردریل و هندریل در بولوار نمایشگاه و وکیل‌آباد از سوی عوامل اجرایی اداره خدمات شهری شست‌وشو شد.وی خاطرنشان کرد: اداره خدمات شهری روزانه بیش از 4میلیون و 260هزار مترمربع از اراضی منطقه را به‌طور سنتی و مکانیزه رفت و روب کرده و 65تن زباله را با 9دستگاه خودرو مکانیزه حمل زباله جمع‌آوری می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->