سرخط خبرها

راهنمایان گردشگری هم از ظرفیت مشهد بی‌اطلاع‌اند

  • کد خبر: ۲۰۷۲
  • ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
  • ۱
راهنمایان گردشگری هم از ظرفیت مشهد بی‌اطلاع‌اند
نقدی بر فعالان گردشگری کشور در دورهمی خانه داروغه

نیشابوری
خبرنگار

« مشهد و اطراف آن ظرفیت‌های مختلفی در حوزه گردشگری دارد که حتی راهنمایان گردشگرها هم از وجود آن مطلع نیستند.» به گزارش شهرآرامحله، نخستین نشست فعالان گردشگری کشور با معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی‌وفرهنگی شهرداری مشهد برگزار شد تا هر دو طرف با گفتن این جمله از ضرورت اجرای برنامه‌های جدیدی حرف به میان آورند که هدفش شناساندن همین موارد به گردشگرهای این شهر باشد.
نرگس شالچیان به‌عنوان میزبان، حرف‌هایش را با اشاره به جاذبه‌های مختلف مشهد و اطراف آن شروع کرد و گفت: در کنار بارگاه منور رضوی، ظرفیت‌های فراوانی در این شهر وجود دارد، اما شناسایی و معرفی نشدن آن به‌عنوان جاذبه گردشگری، دلیل اصلی مغفول ماندن این ظرفیت‌هاست.
وی به خانه داروغه اشاره کرد که به‌عنوان مکان این نشست تعیین شده بود و در ادامه گفت: علاوه بر این خانه تاریخی که بازسازی شده است، بیش از 40 خانه تاریخی دیگر در این شهر ثبت شده است که می‌تواند محل جذب گردشگر باشد. آن‌طور که وی گفت، سایر مکان‌های تاریخی که همچنان در این شهر سرپا هستند نیز می‌تواند محل دید و بازدید گردشگرها باشد.
شالچیان از گردشگری سلامت هم در مشهد نام برد و این‌طور گفت که مشهد بر اساس ظرفیت‌هایش می‌تواند انواع گردشگری را داشته باشد که به موارد یادشده گردشگری طبیعت را هم می‌توان اضافه کرد.
وی درباره حوزه گردشگری طبیعت هم گفت: روستاهای اطراف مشهد هم گزینه خوبی برای گردشگران هستند که روستای کنگ در 30کیلومتری مشهد با لقب ماسوله خراسان، یکی از همین موارد است و من از همه فعالان گردشگری درخواست می‌کنم تا مشهد را با ظرفیت‌های مختلف گردشگری بشناسند و به دیگران معرفی کنند. در این راستا شماره تلفن 3135 و سایت visit.com هم راهنمای گردشگران است.


خانه‌های تاریخی، نقطه قوت گردشگری مشهد
همچنین سمانه محمودی، دبیر کمیسیون گردشگری خانه صنعت و معدن خراسان‌رضوی در این نشست گفت: بیشتر شهروندان و حتی راهنمایان گردشگری از وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده گردشگری اطراف مشهد مطلع نیستند و ما در تلاش هستیم تا این موارد را شناسایی کنیم و در راستای معرفی آن‌ها گام برداریم.
وی تأکید کرد: باتوجه به ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و صنعتی اطراف شهر می‌توان اتفاقی را رقم زد که شهروندان و زائران به‌جای اینکه فقط از مناطق طرقبه و شاندیز استفاده کنند، به این اماکن سر بزنند و از امکانات تفریحی موجود در مناطق دیگر بهره‌ ببرند.
این مناطق روستاهای هدف گردشگری است که ظرفیت‌های مختلفی مانند گردشگری غذا، خرید، تاریخی و غیره دارد.
به گفته وی خانه‌های تاریخی مشهد به‌ویژه خانه تاریخی داروغه یک ظرفیت بسیار بزرگ است که حتی بیشتر راهنمایان گردشگری از وجود آن مطلع نیستند و آن را نمی‌شناسند که اگر به نحو مطلوب معرفی شود، این خانه می‌تواند یک نقطه قوت برای شهرمان به شمار آید.
در ادامه این نشست دانشمند، معاون فرهنگی‌واجتماعی شهرداری منطقه ثامن، از ظرفیت‌های معابر منتهی به حرم در حوزه گردشگری گفت و افزود: یکی از همین موارد، وجود خانه‌های تاریخی است که شهرداری تملک و نوسازی آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.
وی ادامه داد: در همین راستا تاکنون 2 خانه تاریخی توکلی و داروغه در خیابان شهید نواب‌صفوی بهسازی و نوسازی شده‌اند که درِ آن‌ها هر روز به روی علاقه‌مندان و گردشگران باز است.
به گفته دانشمند، برای خانه تاریخی داروغه 3میلیارد و 700میلیون تومان هزینه شده است. وی از وجود 41 اثر تاریخی دیگر در این محدوده خبر داد و گفت: 2 خانه دیگر از سوی شهرداری این منطقه تملک شده است تا بعد از بازسازی در اختیار بازدیدکنندگان قرار بگیرد.
دانشمند با ابراز خرسندی از تأثیر نوسازی خانه‌های تاریخی در جذب گردشگر، این را هم گفت که آمدن زائران با وسایل نقلیه برای دیدن خانه داروغه نشان می‌دهد شهرداری در این راستا عملکرد مثبتی داشته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
واقعاگزارش آثارتاریخی وفرهنگی بدون عکس و هیچ تصویری،اصلازیبایی وصفایی نداره،مگه یه دوربین عکاسی باکیفیت برای خبرنگاران محترم روزنامه اینترنتی شهرآرا چنددرمیادکه اینهمه خبرو مطالبش خشک وبیروح و بدون عکس وتصویره؟
مدیر پایگاه با سلام و تشکر از پیام شما. حتما این مساله مد نظر قرار می گیرد
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->