نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

فدراسیون موافق، دولت نامعلوم!

  • کد خبر: ۲۱۱۰
  • ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵
فدراسیون موافق، دولت نامعلوم!
آخرین وضعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌های ایران

موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران، اندک‌اندک جدی می‌شود. پس از اینکه اینفانتینو از مهدی تاج خواست موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها را در فصل اخیر لیگ برتر اجرایی کند، بسیاری تصور می‌کردند این موضوع هم در حد پیشنهاد یا نهایتا تذکر است؛ اما جدیت رئیس فیفا که همراه با نامه ضرب‌الاجل بود، نشان می‌دهد ماجرا به شکل دیگری درحال رقم‌خوردن است. غیر از نامه تهدیدگونه فیفا، خارج‌شدن نام ایران از رنکینگ تیم‌های آسیایی، پالس‌هایی است که خیلی‌ها معتقدند حاکی از عزم فیفا برای شکست سد حضورنیافتن بانوان ایرانی در استادیوم‌های فوتبال است. همه این‌ها درحالی است که شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال در قبال موضع فیفا، کرنش کرده؛ اما نهایی‌شدن بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را منوط به موافقت دولت کرده است. این یعنی یک چالش جدید برای فوتبال ایران، چراکه از نظر فیفا فدراسیون‌ها مستقل از دولت‌ها هستند و باید تابع قانون فدراسیون جهانی باشند، چیزی که هنوز در ورزش ایران جا نیفتاده است و دولت چندان به آن روی خوش نشان نمی‌دهد.


حذف موقتی ایران، هشدار یا اشتباه؟
هفته گذشته در یک اتفاق عجیب برای چند ساعت اسم ایران از رنکینگ تیم‌های آسیایی حذف شد و بعد از آن دوباره به سایت بازگشت. از همان موقع شائبه‌هایی مبنی‌بر محرومیت فوتبال ایران منتشر شد که دلیل این موضوع را نیز اجازه‌نیافتن بانوان برای ورود به ورزشگاه‌ها عنوان کردند؛ صحبت‌هایی که بعد از حل‌شدن مشکل اولیه (بازگشت نام ایران بر روی سایت)، تمام نشد و به نظر می‌رسد این اتفاق بهانه‌ای بود برای جدی‌تر‌گرفتن تهدیدهای فدراسیون جهانی فوتبال. فیفا می‌گوید ایران اگر می‌خواهد در چرخه جهانی قرار بگیرد، باید به این مسئله تن بدهد، وگرنه از امتیازهای بین‌المللی حذف خواهد شد.


نامه اینفانتینو بعد از بازی با سوریه
اصل داستان، بعد از بازی دوستانه ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی استارت خورد؛ مسابقه‌ای که فدراسیون برای اولین‌بار با حضور بانوان در آن موافقت کرد. ۱۲ روز پس از این مسابقه، جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران ضمن تقدیر از حضور بانوان، درخواست کرد این روند ادامه داشته باشد و ممنوعیت حضور بانوان در ورزشگاه‌های ایران به‌طور‌کامل رفع شود .در این نامه، ضرب‌الاجلی برای فوتبال ایران تا تاریخ ۲۴تیر مشخص و عنوان شد که پس از این تاریخ، در همه بازی‌های باشگاهی و تیم ملی در ورزشگاه‌های ایران، باید زنان به‌راحتی بتوانند به ورزشگاه بروند. رئیس فیفا در این نامه ذکر کرده بود که فوتبال ایران می‌تواند از جام‌جهانی بانوان در فرانسه الگو بگیرد و حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌های ایرانی را آزاد کند. اینفانتینو خاطرنشان کرده بود فیفا از چالش‌های فرهنگی باخبر است و خیلی ساده می‌خواهد به پیشرفتش دراین‌زمینه ادامه دهد که این نه‌تنها به‌خاطر پیشرفت زنان در جهان است، بلکه این اتفاق جزو اصول اساسی اساسنامه فیفاست.


ممنوعیت بازی تیم ملی به‌خاطر بانوان
تیم‌های ملی بزرگ‌سال و امید ایران هفته گذشته درحالی برابر هم صف‌آرایی کردند که این بازی پشت درهای بسته برگزار شد؛ اتفاقی که گفته شد به‌خاطر نظر 2 سرمربی تیم‌هاست، اما گفته می‌شود واقعیت این است که این مسئله نه به‌دلیل نظر مجیدی و ویلموتس، بلکه به‌خاطر فشار فیفا بود. این بازی اگر قرار بود با حضور تماشاگران برگزار شود، حتما باید خانم‌ها هم حضور پیدا می‌کردند، اما ازآنجاکه فدراسیون چنین اجازه‌ای نداشت، این بهانه ساخته شد.


خبر فیفا از موافقت ایران!
درحالی‌که هیچ مقام دولتی موضع خاصی دراین‌زمینه نداشته، روز گذشته فیفا از موافقت فدراسیون فوتبال ایران برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها خبر داد. به گزارش آسوشیتدپرس، فیفا اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای بازی‌های انتخابی جام‌جهانی۲۰۲۲ اعلام کرده؛ ولی هنوز موافقت دولت دراین‌زمینه باقی مانده است. در خبر این خبرگزاری تأکید شده که «فیفا مدت‌هاست که برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در ایران با فدراسیون این کشور مذاکره کرده و در بازی فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و کاشیما نیز تعدادی از بانوان توانستند این بازی را از نزدیک ببینند. فیفا خواستار این است که این مسئله قبل از بازی اول ایران در انتخابی جام‌جهانی در ورزشگاه آزادی که برابر کامبوج است، حل‌وفصل شود. فیفا اعلام کرده که مهدی تاج در نامه‌ای عنوان کرده است کمیته اجرایی فدراسیون فوتبال ایران موافقت خود را برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در انتخابی جام‌جهانی اعلام کرده است. او همچنین اعلام داشته است که موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها به‌طورمستقیم با وزیر ورزش و جوانان ایران بررسی می‌شود».


تاج: الزام حضور بانوان مربوط به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی است
رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید نامه فیفا ناظر به بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2020 است و مربوط به سایر مسابقات نیست. مهدی تاج گفت: شرایط خانوادگی و حضور خانواده‌ها برای بازی‌های مقدماتی جام‌جهانی2022 قطر است، البته کشور برخورد عقلانی خوبی برای این موضوع در نظر گرفته و اگر مشکلات حل شود، همه را تشویق می‌کند که حتی خانواده‌ها هم در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند. از ما هم سؤالاتی شده که پاسخ دادیم و امیدواریم همه دست به دست بدهند تا همه مشکلات با هم حل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->