سرخط خبرها

رقابت برای حضور در شورای اجتماعی ۳ محله

  • کد خبر: ۲۱۳۱
  • ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
رقابت برای حضور در شورای اجتماعی ۳ محله
فراخوان عضویت در مجمع داوطلبی شورای اجتماعی محلات برای محلات شهید هنرور، عامل و امیرالمؤمنین منتشر شد

فرامرزی - پس از وقفه‌ای طولانی دوباره ثبت‌نام و فراخوان عضویت برای 3محله در منطقه2 آغاز شد و با این حرکت روند دور جدید انتخابات شورای اجتماعی محلات جانی دوباره گرفت.
فراخوان عضویت برای محلات شهید هنرور، عامل و امیرالمؤمنین از 15تیر آغاز شده و تا امروز که مصادف است با 29تیرماه ادامه دارد. 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه2 مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: در گام اول انتخابات شورای اجتماعی محله شهید مطهری با استقبال اهالی برگزار شد و کرسی‌های مورد نظر پر شد. اکنون در گام دوم مجمع داوطلبان شورای اجتماعی 3محله تعیین تکلیف می‌شود. 
سجاد رستمی ادامه داد: شرایط عضویت در شورای اجتماعی محله به این ترتیب است که فرد علاقه‌مند باید فرم درخواست عضویت را پر کند. افزون بر این مدارک موردنیاز را که شامل تصویر و اصل کارت ملی و تمام صفحات شناسنامه است، به شهرداری منطقه2 دفتر معاونت فرهنگی، تحویل دهد. اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی برای برخی از نمایندگان شورای اجتماعی ضروری است. به این منظور علاقه‌مندان به تقاطع بولوار عامل و شهید کریمی شهرداری منطقه2 طبقه دوم اداره اجتماعی و فرهنگی مراجعه کنند.
وی درباره مدرک مورد نیاز علاقه‌مندان نیز گفت: برای نماینده مسجد و کسبه حداقل مدرک دیپلم، نماینده سمن‌ها، لیسانس و ساکنان محله نیازمند مدرک تحصیلی نیست. 2قطعه عکس پرسنلی نیز برای ثبت‌نام عضویت در شورای اجتماعی محله ضروری است. 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه2 مشهد ادامه داد: در این دوره از شورای اجتماعی 6 کرسی به ساکنان محله تعلق می‌گیرد. شرایط حضور در این کرسی‌ها سکونت در محدوده محله و علاقه‌مندی برای حضور در جلسات شورای محله است. از این 6نفر حداقل یک نفر باید خانم و یک نفر هم بین 18تا29سال یعنی جوان باشد. یک نفر از خانواده ایثارگران و یک نفر از جامعه معلولان اگر بود در این کرسی‌ها قرار می‌گیرند. از2نفر دیگر هر فردی که بیشترین رأی را دریافت کند در بین این افراد قرار می‌گیرد. 
رستمی ادامه داد: افزون بر این 6کرسی که ساکنان محله آن را پر می‌کنند، نماینده مدارس عضو دیگر این شوراست. نماینده مدارس می‌تواند معاون، مدیر یا معلم مدرسه واقع در محله مورد‌نظر باشد. پس از انجام فراخوان و ثبت‌نام نمایندگان مدارس بین شرکت‌کنندگان مشخص رأی‌گیری می‌شود. 
وی افزود: برای نماینده تشکل مردمی مدرک حداقل لیسانس در نظر گرفته شده است. تفاوت نماینده تشکل‌های مردمی در این دوره از شورا با دوره قبل در این است که تشکل حاضر در شورا باید مجوز سازمان مردم نهاد داشته باشد. اگر تشکل مورد نظر این مجوز را نداشت این کرسی به خیریه‌ها و هیئت‌ها اختصاص پیدا می‌کند. 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه2 مشهد یادآور شد: نماینده مسجد کرسی دیگر شورای اجتماعی در دوره جدید است. سکونت در محله و دارا بودن حداقل مدرک دیپلم از شرایط عضویت در این کرسی شوراست. اگر بنا باشد امام جماعت در این کرسی قرار بگیرد باید ساکن همان محله و دارای حداقل مدرک باشد. 
رستمی در ادامه گفت: درباره نماینده کسبه نکته حائز اهمیت این است که افزون بر دارا بودن مدرک حداقل دیپلم باید محل کسب و سکونت نماینده کسبه در همان محله مورد نظر باشد. اگر  داوطلبان شرایط یکسانی از این جهت داشتند داوطلبی که سابقه سکونت بیشتری داشت در اولویت است. نماینده شهرداری هم کارشناس شهرداری است که به صورت انتصابی در این کرسی قرار می‌گیرد. نماینده کلانتری و پیشگیری از جرم از سوی فرمانده انتظامی و کلانتری انتخاب و به شورای اجتماعی معرفی خواهد شد.
وی افزود: نماینده بهداشت در شورای اجتماعی از سوی کانون سلامت محله انتخاب می‌شود، بناست دانشگاه علوم پزشکی به ازای هر محله یک کانون سلامت محله تشکیل بدهد. نماینده فرمانداری در محلاتی حضور دارد که بافت فرسوده دارد و زیر نظر ستاد بازآفرینی قرار دارد. محلاتی مانند عامل که بافت فرسوده دارد نماینده فرمانداری هم دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->