سرخط خبرها

مشکلی که برطرف شد

  • کد خبر: ۲۱۳۴
  • ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴
مشکلی که برطرف شد
وضعیت نامناسب سرویس بهداشتی پارک رسالت اعتراض‌های بسیاری به دنبال داشت

نجمه موسوی‌زاده - یکی از مشکلات مردمی که همواره مطرح می‌شود کمبود سرویس‌های بهداشتی در شهر است، اما چند سالی می‌شود که شهرداری مشهد تا حدودی این مشکل را برطرف کرده است. اکنون گلایه‌ای که از سوی شهروندان مطرح می‌شود نبود نظافت صحیح و رسیدگی به این سرویس‌های بهداشتی عمومی در شهر است. یکی از این موارد مربوط به سرویس بهداشتی ابتدای خیابان فرامرز عباسی و جوار پارک رسالت است که به گفته شهروندان این محله مدت طولانی است نظافت نشده است.
رفت و آمد کودکان و خانواده هایشان به این پارک زیاد است. همین آمد و شد زیاد اهمیت وجود سرویس بهداشتی تمیز را روشن می‌کند. معمولا سرویس بهداشتی‌های میان راه در سفرها مثال نبود نظافت در این زمینه است. اما دقیقا کنار استخر مهم منطقه ما سرویس بهداشتی، وضعیت نابسامانی دارد طوری که اهالی این محله خودشان پیگیر رفع این مشکل شده‌اند.
در این گزارش به مشکل نبود نظافت و امکانات اولیه مانند مایع دستشویی در سرویس بهداشتی پارک رسالت پرداخته‌ایم. هر چند شهرداری منطقه به سرعت وارد عمل شده‌است و مشکل را همان روز رفع کرد.

یکی از بانوانی که هر روز برای ورزش به پارک رسالت می‌رود، می‌گوید: چند باری از این سرویس بهداشتی استفاده کرده‌ام اما هر بار با اکراه و از سر اجبار بوده است. متأسفانه با وجودی که این سرویس در نزدیکی پارک است و زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد چندان توجهی به تمیزی و نظافت آن نشده است.
وی ادامه می‌دهد: همیشه وقتی حرف از سرویس بهداشتی عمومی به میان می‌آید ذهنیت خوبی به آن‌ها نداریم. شاید دلیل اصلی آن هم همین توجه نداشتن به نظافت آن‌ها باشد. همین مکان که در کنار مجموعه آبی بزرگی قرار دارد با تردد زیاد کودکان مواجه است و بعضی از آن‌ها ساعت زیادی در این مکان هستند و در پارک بازی و از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند بنابراین نیاز است تا این سرویس‌های بهداشتی تمیز باشند.
یکی دیگر از بانوان محله بیان می‌کند: نمازخانه بزرگی در پارک رسالت وجود دارد که افزون بر اینکه اقامه نماز در آن انجام می‌شود برنامه‌های فرهنگی و حتی جلسات انجمن ترک الکل نیز در این نمازخانه برگزار می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تا تعداد زیادی از این سرویس بهداشتی استفاده کنند.
وی می‌افزاید: متأسفانه هر بار که من از این سرویس استفاده کرده‌ام هیچ گونه نظافتی نداشته است و حتی مایع دستشویی برای شست‌و‌شو وجود نداشته و فقط منبع آلودگی بوده است که به راحتی می‌تواند بیماری و عفونت را منتقل کند.
او با اشاره به اینکه در طول هفته برای هواخوری به پارک رسالت می‌رود، تصریح می‌کند: با دیدن این وضعیت حتی چند بار صابونی از منزل به این مکان آورده‌ام و گذاشته‌ام تا دیگران نیز استفاده کنند، به نظر من وجود سرویس‌های بهداشتی به این شکل به جای رفاه حال شهروندان یک معضل محسوب می‌شود.
مرد مغازه‌دار محله نیز می‌گوید: در گذشته چراغ یا فن این سرویس بهداشتی به سرقت رفته بود و گاهی اوقات معتادانی نیز برای مصرف مواد در داخل این سرویس‌ها می‌ماندند و شب خود را صبح می‌کردند.
وی ادامه می‌دهد: نمی‌دانم شاید به همین دلیل باشد که چندان به نظافت آن توجهی نمی‌شود و حتی اگر نگاه کنید دیوارهای آن از کثیفی کبره بسته است، این در صورتی است که مشهد شهری زائرپذیر است و روزها افراد زیادی از پارک‌ها و مکان‌های عمومی استفاده می‌کنند که برای ادای قضای حاجت باید از سرویس‌های بهداشتی عمومی استفاده کنند.
برای پیگیری این موضوع با مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 2 گفت‌وگو کردیم، صادق ناصری در این‌باره اظهار کرد: اعتقاد داریم که سرویس بهداشتی تمیز با استانداردهای مطلوب حق مردم است و ما همه سعی‌مان را برای برطرف کردن این نیاز داریم، نظافت سرویس‌های بهداشتی عمومی در تمام طول هفته انجام می‌شود اما در صورت وجود مشکلاتی به این شکل در صورتی که اطلاع پیدا کنیم اقدام خواهد شد.
در پیگیری‌های بعدی مشخص شد که این مشکل پس از بررسی به مسئولان امر ارجاع داده شد و در راستای رضایت‌مندی مردم و زائران هم‌اکنون این مشکل برطرف و نظافت انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->