افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

طی پنج روز گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مشهد مسافرت کرده‌اند

  • کد خبر: ۲۱۷۴۲
  • ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸
طی پنج روز گذشته، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مشهد مسافرت کرده‌اند
مدیر کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی: طی پنج روز گذشته ۳۵۷ هزار و ۵۹۸ خودرو وارد مشهد شده است و از سوی دیگر می‌توان تعداد مسافران ورودی به مشهد را، در این بازه زمانی، بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین زد.

به گزارش شهرآرانیوز، علاوه بر توصیه‌های مکرر مسوولان وزارت بهداشت که مردم را از سفرهای نوروزی منع می کند، از روزها قبل مدیران استانی خراسان رضوی بارها از هموطنان خواسته‌اند از سفر به مشهد پرهیز کنند.

 

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نوروزی در استان و به ویژه مشهد تعطیل است و از همه مهمتر بارگاه منور رضوی بر اساس تصمیمی که مسوولان محلی آن را "سخت" توصیف کرده‌اند بر روی زوار و مجاوران بسته است تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

 

هر چند آماری که روزانه دستگاه های تردد شمار جاده‌ای از ورود خودرو به استان و مشهد ثبت می‌کنند در مقایسه با پارسال با کاهش همراه است، اما به دلیل ماهیت تصاعدی شیوع این ویروس مسری این کاهش‌ها هنوز کافی نیست.

  

ورود ۳۵۰ هزار خودرو به مشهد طی ٥  روز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در تشریح این آمار گفت: از ۲۵ اسفند ۹۸ تا یکم فروردین ماه ۹۹ در مجموع ۳۵۷ هزار و ۵۹۸ دستگاه خودرو از پنج محور سرخس – مشهد، چناران - مشهد، فریمان – مشهد، آزادراه باغچه – مشهد و کلات – مشهد وارد این کلانشهر شده اند.

 

ابراهیم نصری افزود: از این میزان خودرو ۹۰ درصد معادل ۳۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری است که با توجه به ایام نوروز برای هر خودرو می توان چهار سرنشین و یا در حقیقت مسافر در نظر گرفت، از سوی دیگر می‌توان تعداد مسافران ورودی به مشهد طی ۵ روز گذشته را بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تخمین زد.

 

وی به کاهش میزان سفرها نیز اشاره و بیان کرد: میزان سفر با خودروی شخصی به مشهد در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش داشته است که می توان دلیل آن را اعمال سختگیریها در مبادی ورودی استانها و شهرها از جمله مشهد دانست و از طرفی همکاری مردم برای اجتناب از سفر جهت قطع زنجیره شیوع کرونا نیز دیگر دلیل این کاهش سفر است، به نظر می رسد  اگر محدودیتها با شدت بیشتر اعمال گردد و مردم نیز بیشتر به توصیه های بهداشتی عمل کنند مسافرتهای جاده ای کمتر خواهد شد.

 

نصری ۷۵ درصد پلاک خودروهای ورودی به استان را مربوط به خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: باید توجه داشت برخی از این سفرها مربوط به مشهدی‌هایی است که در شهرها و استانهای دیگر ساکن هستند و در ایام نوروز به موطن سابق خود باز می گردند لذا عملا بسیاری از این سفرها غیرقابل اجتناب هستند.

 

پیش از این ظرف روزهای ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ تا پایان چهاردهمین روز فروردین ۱۳۹۸ که وضعیت در کشور عادی و خبری از بحران کرونا نبود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر و مسافر نوروزی به خراسان رضوی سفر کرده بودند.

 

سفر ۱۲ میلیون نفر از این تعداد زائر و مسافر با استفاده از خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بقیه از طریق راه‌آهن و فرودگاه صورت گرفته بود.

 

اکنون کرونا این الگو را به هم ریخته است و اگر در سالهای قبل برای ارائه آمار سفرهای نوروزی مسوولان از همدیگر در استانهای مختلف سبقت می گرفتند امسال با احتیاط آمار مبتلایان و درگذشتگان کرونا را اعلام می کنند.

 

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ظرف روزهای ۳۰ بهمن ماه گذشته تا یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ سه هزار و ۹۷۱ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند.

 

در این مدت تاکنون دو هزار و ۴۴۸ نفر از شهروندان اهل خراسان رضوی که به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته و از بیمارستانها مرخص شده‌اند.  

 

شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۷۵۹ نفر گزارش شده است.


تعداد جانباختگان استان خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت شده است ۷۶ تن است.

 

متأسفانه این رقم ها در کشور از مرز ۲۰ هزار مبتلا به کرونا فراتر رفته و همه مسوولان را به ارائه راهکارهایی برای قطع زنجیره شیوع این ویروس وادار کرده است.

 

 با وجود هدف مشترک از ارائه این راهکارها باید در نظر داشت راهکارها در تهران، رشت، مشهد، قم، بندرعباس و تبریز متفاوت است و باید برای تحقق واقعی این راهکارها واقعیتهای محلی مقابله با کرونا پذیرفته شود.  

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->