رسانه‌های فلسطینی: تنها ایران می‌تواند در چند دقیقه معادله را عوض کند سلوان مومیکا، فرد عامل اهانت به قرآن در نروژ کشته شد (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معامله گران بورس رژِیم صهیونیستی از عملیات طوفان الاقصی با خبر بودند؟ دانمارک ممنوعیت قرآن سوزی را تصویب کرد مقاومت لبنان چندین پایگاه اشغالگران را هدف حمله موشکی قرار داد وزیر خارجه قطر: نابودی حماس با ادامه جنگ هرگز اتفاق نخواهد افتاد ترکیه تعدادی از اعضای پ.ک.ک. را کشت ویدئو| اثبات کذب بودن ادعای رژیم صهیونیستی درباره بیمارستان الشفاء تمام پروازهای بحرین به رژیم صهیونیستی لغو شد ویدئو| لحظه شکار شدن تانک رژیم صهیونیستی توسط نیروهای گردان قسام سازمان ملل خواستار آزادی فوری همه گروگان‌ها در غزه شد واکنش‌های جهانی به مبادله آتش میان حماس و رژیم صهیونیستی روسیه آزمایش موشکی در قطب شمال را تکذیب کرد تیراندازی در یک مرکز درمانی در هلند چند کشته و زخمی برجای گذاشت پیام آیت‌الله سیستانی در پی آتش‌سوزی مرگبار در شمال عراق چین و سوریه ۳ سند همکاری امضا کردند جزئیات بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران| فارس و تسنیم هم تحریم شدند تعداد جان‌باختگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت تعداد جان‌باختگان سیل در لیبی به ۵۳۰۰ نفر رسید
سرخط خبرها

روسیه بار دیگر خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

  • کد خبر: ۲۱۷۴۷
  • ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰
روسیه بار دیگر خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن انتقاد تند از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم های ظالمانه این کشور علیه ایران شد.
به گزارش شهرآرانیوز، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه دومین مقام دیپلماتیک روسیه است که در یک هفته اخیر ضمن انتقاد تند از آمریکا، خواستار پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه ایران شد.

وی در واکنش به اتهام آمریکا به روسیه مبنی براقدامات خصمانه در عرصه انرژی و نیز راه انداختن کارزار انتشار اطلاعات نادرست گفت: ما بار دیگر از آمریکا درخواست کردیم تا از سیاست غیرانسانی بکارگیری تحریم‌های یکجانبه در مورد ایران که در وضعیت کنونی بخاطر شیوع کرونا با کمبود امکانات برای حل مسائل بهداشتی مواجه است، صرف نظر کند.

وی افزود: اطمینان دارم در واشنگتن بخوبی تفاوت بین ارسال انفرادی محموله‌های کمک‌های انسانی به ایران و عدم امکان دریافت درآمد‌های حاصل از صادرات لازم برای اجرای برنامه‌های بهداشتی مربوطه بخاطر تحریم‌ها و فشار‌های شدید چندساله آمریکا را درک می‌کنند.

ریابکوف گفت: با این حال مقام‌های آمریکایی ازجمله مقام‌های ارشد این کشور از تحریف حقایق در این مورد خودداری نمی‌کنند و اهداف ژئوپلیتیک خود را دنبال می‌کنند که آن را می‌دانیم.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: آنچه که مربوط به ادعای استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح می‌شود، ما بحث‌ها در این مورد را بار اول نیست که می‌شنویم. بدون شک شرکای ما در واشنگتن این ادعا را در اینده نیز تکرار خواهند کرد.

وی ادامه داد: مقام‌های آمریکایی مدت‌ها است که استناد به دشمن خارجی ازجمله در عرصه انرژی و در حوزه همکاری‌های فنی-نظامی را در تحمیل سیاست‌های خود به کشور‌های دیگر که علاقه‌مند به برقراری همکاری‌های سودمند و برابر با روسیه هستند بکار می‌گیرند.

گفتنی است آمریکا روسیه را به اقدامات خصمانه در عرصه انرژی متهم کرده و مسکو را بازیگر خصومت جو خواند.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکا آشکارا برای گذاشتن مین زیر خط لوله گاز جریان شمالی ۲ تلاش می‌کند و همینک نیز در مورد سیاست ما در عرصه انرژی جهانی در شرایط نوسانات شدید بهای نفت در بازار‌های جهانی و کاهش شدید سطح تقاضا که در وهله اول بر اثر شیوع کرونا بوجود آمده است، به مسکو تهمت می‌زند.

ریابکوف با اشاره به عصبانیت مقام‌های امریکایی در شرایط کنونی گفت: این عصبانیت کاملا قابل درک است، اما در شرایط سخت کنونی درست بود که تلاش‌ها برای گسترش همکاری‌ها و نه تسویه حساب‌های سیاسی تمرکز می‌یافت.

یوری اوشاکوف دستیار رییس جمهوری روسیه نیز دیروز در گفتگو با کاظم جلالی سفیر ایران بر حمایت روسیه از ایران علیه تحریم‌های ظالمانه آمریکا تاکید کرد.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->