واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توصیه‌های آیت‌الله سیستانی در راستای حمایت از خانواده‌های متضرر از ویروس کرونا

  • کد خبر: ۲۱۷۵۷
  • ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۰
توصیه‌های آیت‌الله سیستانی در راستای حمایت از خانواده‌های متضرر از ویروس کرونا
حضرت آیت الله سیستانی برای حمایت از خانواده‌هایی که به دلیل شیوع ویروس کرونا متضرر شده‌اند، توصیه‌ هایی را ارائه دادند.
به گزارش شهرآرانیوز، متن این توصیه در قالب پاسخ به سوال جمعی از مومنان منتشر شده، به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان
دفتر حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی دام ظله
سلام علیکم و رحمه الله وبرکاته
در این روز‌های سخت که عراقی‌ها همانند دیگر کشور‌ها به بیماری همه گیر کرونا گرفتار شده‌اند و در سایه تعطیلی و محدود شدن بسیاری از فعالیت‌ها و حتی ممنوعیت تردد در بیشتر مناطق، به خانواده‌های فقیر جامعه، خانواده‌های بسیار دیگری نیز اضافه شده اند که برای کسب روزی متکی به کار کردن یکی از اعضای خانواده بودند در حالی که درب کسب روزی در شرایط فعلی به روی آن‌ها بسته شده است و بیشتر آن‌ها در وضعیت سختی به سر می‌برند و فراهم کردن حداقل مایحتاج زندگی اعم از غذا و موارد ضروری دیگر برای آن‌ها ممکن نیست. توصیه مرجعیت دینی در این خصوص چیست؟
جمعی از مومنین

بسم الله رحمن رحیم
فراهم کردن نیاز‌های اساسی خانواده‌هایی که از اوضاع کنونی آسیب دیده‌اند، در درجه اول مسئولیت جناح‌های دولتی مربوطه است، اما در سایه عدم اهتمام کافی آنها، جز روی آوردن به دیگر طرف‌های قادر به مشارکت در این امر مهم که جزو افضل خیرات و قربات است، چاره‌ای وجود  ندارد.
تلاش برای این منظور، همکاری نزدیک گروه‌های مختلفی را ایجاب می‌کند:
• خیرینی که از لحاظ مالی متمکن هستند تا جایی که برایشان مقدور است، در این زمینه مشارکت داشته باشند و می‌توانند هر آنچه را که در این زمینه می‌پردازند، با رعایت نحوه صرف هزینه‌ها و توزیع آن، جزو حقوق شرعی خود برشمارند.
• تجار و کسبه که مواد غذایی و مانند آن در اختیار دارند، کالا‌های خود را بدون افزایش قیمت بلکه با قیمت سوبسیدی و یارانه‌ای عرضه کنند.
• گروهی از جوانان غیور پس از هماهنگی با جناح‌های رسمی و در سایه ممنوعیت تردد در بیشتر مناطق، برای شناسایی خانواده‌های مستحق و رساندن مواد اختصاص داده شده به آن‌ها داوطلب شوند در حالی که باید همه تدابیر پیشگیرانه را جهت جلوگیری از سرایت ویروس به آن‌ها رعایت کنند.
صاحبان موکب‌های حسینی – کسانی که در تهیه مایحتاج رزمندگان قهرمان در روز‌های جنگ با داعش نقش داشتند- فعالیت‌های خود را در خدمت حمایت و پشتیبانی از خانواده‌های آسیب دیده همراه با رعایت موارد ذکر شده قرار دهند.
از خداوند قدیر مسئلت داریم که دستان همه را به سمت هر آنچه که خیر و صلاح همه در آن قرار دارد، بگیرد و این بلا را از کشور دفع کند که او مهربان و رووف است.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->