جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

وام بدون کارمزد به افراد و کسب وکارها

  • کد خبر: ۲۱۸۰۷
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
وام بدون کارمزد به افراد و کسب وکارها
کمپین «کنار همیم» از سه هفته قبل فعالیت خود را با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه دو میلیون تومانی با بازپرداخت ۶ ماهه به افراد روزمزد که درآمد آنها به شدت کاهش یافته و نیاز فوری به حمایت مالی دارند را آغاز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، «مهربانانه» یک پلتفرم تامین مالی جمعی است که به جمع‌آوری حمایت‌های مالی برای پروژه‌های نیکوکاری، مسوولیت اجتماعی و توانمندسازی می‌پردازد و امکان تحقق آن‌ها را فراهم می‌کند. پس از شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که برای کسب و کارها ایجاد شد، این پلتفرم تصمیم به جمع آوری کمک و اعطای آن به افراد روزمزد گرفت.

با این هدف کمپین «کنار همیم» شکل گرفت. در این کمپین مبالغ جمع‌آوری شده در قالب وام بدون بهره اعطا شده و پس از بازپرداخت، وام‌ها به حساب حمایت‌کنندگان بازگردانده می‌شود. در نتیجه حمایت حامی، در اصل عواید حاصل از خواب پول بوده و اصل پول وی برگشت داده می‌شود.

گام اول در این طرح با همکاری با کسب‌وکارهای پلتفرمی دارای کاربران خدمت‌دهنده (نظیر پلتفرم‌های خدمات منزل، ناوگان اینترنتی و...) برداشته شد. هر چند این گروه از کسب و کارها نیز در این ایام دچار مشکلات فراوانی شدند و در برخی از آن‌ها تعدیل نیرو کلید خورد. اما با وجود تمام مشکلات کسب و کارها در راستای مسوولیت اجتماعی خودشان با پیوستن به این کمپین سعی کردند تا جایی که می‌توانند قدمی برای در کنار هم بودن بردارند.

بر اساس آخرین به روزرسانی در سایت مهربانانه، تا الان بیش از ۵۰۰میلیون تومان پول جمع شده تا به دست افرادی برسد که به این مبلغ نیاز دارند. هر چند هدفی که این پلتفرم برای انجام این قدم در نظر گرفته ۱۰۰میلیارد تومان است، اما با مبلغی که تا الان جمع شده نیز می تواند اقداماتی انجام داد. ۲۸ روز تا پایان این پروژه زمان باقی مانده و در این مدت ۲۳۰ نفر با مبالغی که جمع آن ۵۱۰ میلیون تومان شده است، از آن حمایت کرده‌اند.  

این پروژه با هدف اعطای وام قرض‌الحسنه ضروری شب عید به کارگران روزمزدی است که درآمد آنها در آستانه نوروز، به شدت کاهش یافته و نیاز فوری مالی دارند، تعریف شده و مبالغ اهدایی پس از بازرپرداخت وام‌ها به حساب خیرین بازگردانده می‌شود.

جامعه هدف کمپین «کنار همیم» افرادی هستند که حقوق ماهیانه ندارند و به دلیل شیوع ویروس کرونا، درآمدهای‌شان در اسفندماه به طور قابل توجهی کاهش یافته است؛ مانند کارگران بخش نظافت، ساختمانی، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی.

افرادی که این وام را دریافت می‌کنند باید آن‌را ظرف مدت شش ماه و تا پایان مهرماه تسویه کنند. پرداخت وام نیز تا پایان فروردین ماه انجام می‌شود.  

یکی از مهم‌ترین مسایلی که در این بین وجود دارد شناسایی درست افراد است. در کمپین مهربانانه این کار در گام نخست از طریق پلتفرم‌های آنلاین ارائه خدمات شناسایی افراد صورت می‌گردد و در صورت وجود منابع کافی، گروه‌های دیگر نیز شناسایی می‌شوند.

پس از شناسایی لیست اولویت‌بندی شده خدمات‌دهندگانی که دچار بیشترین افت درآمد بر اثر بحران اخیر شده‌اند، توسط پلتفرم‌ها، پرداخت وام قرض‌الحسنه توسط مهربانه، تا سقف منابع جذب شده به ترتیب اولویت تشخیصی توسط هیات امنای پروژه تخصیص داده می‌شود.

 محمدباقر اثنی‌عشری رییس سازمان نظام صنفی‌ای کشور، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات، سروش قاضی‌نوری مشاور رییس سازمان فناوری اطلاعات، جعفر محمدی به نمایندگی از هیات مدیره موسسه خیریه مهربانه،  نماینده حامیان با کمک‌های بیش از ۳۰۰ میلیون تومان و همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، هنرمندان و کنشگران اجتماعی اعضای اصلی هیات امنای این کمپین را تشکیل داده‌اند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->