پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

خودکفایی غذایی کشور به ۸۱ درصد رسید

  • کد خبر: ۲۱۸۵۳
  • ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
خودکفایی غذایی کشور به ۸۱ درصد رسید
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته، در کشور بیشترین رشد در بخش کشاورزی یعنی ۷ درصد بوده که این افتخار بزرگی است.

به گزارش شهرآرانیوز، عباس کشاورز در حاشیه جلسه هیئت دولت در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ملی درباره سال زراعی افزود: سال زراعی مانند سال آبی از پاییز شروع می‌شود و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 

وی گفت: ما سال زراعی را در سال گذشته با پاییز بسیار خوبی آغاز کردیم، اما سیل بنیان افکن بهار سال ۹۸ را هیچ کس فراموش نمی‌کند به طوری که استان‌های لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان درگیر سیل بودند و خیلی از استان‌های ما دچار آب گرفتگی شدند.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: مشکل دیگری که در سال گذشته داشتیم حمله ملخ‌های صحرایی بعد از ۶۷ سال به کشور بود که این ملخ‌ها از قاره آفریقا حرکت می‌کند و مدتی در کشور ما اقامت دارد و بعد به پاکستان می‌رود.

 

کشاورز گفت: ما با تلاش همکارانمان از این حمله که در دنیا قحطی به بار می‌آورد سربلند بیرون آمدیم و حتی به یک هکتار زمین کشاورزی نیز خسارت وارد نشد و در واقع سال گذشته با بیش از ۷۵۰ هزار هکتار بدون پیش بینی و بدون هیچگونه آمادگی مبارزه کردیم و در صحنه بودیم.

 

وی افزود: مساله سوم در سال گذشته، بحث تغییرات نرخ ارز و آثار آن بر کشاورزی بود که برای تولید داخلی و چه در بحث صادرات از اواسط سال ۹۷ آغاز شد، اما در بخش کشاورزی با تدابیری که اندیشیدیم این را به نفع تولید و به نفع صادرات و به نفع بنیه بخش کشاورزی به کار گرفتیم.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت:مجموعه اقداماتمان باعث شد بخش کشاورزی بیشترین رشد یعنی ۷ درصدی را داشته باشد و این برای ما افتخار بزرگی است.

 

کشاورز افزود: ما برای سال پیش رو تدارک همه نهاده‌ها اعم از بذر، کود، آفت کش و مکمل‌های دامی و طیور، واکسن و سرم و فضای کاری مناسب را دیده ایم.

وی گفت: ما با کشاورزان رابطه بسیار نزدیکی داریم و برنامه کشت گندم ۶ درصد بیش از سال گذشته انجام و در کشت جو نیز ۱۶ درصد بیش از سال گذشته تدارک دیده شده است و در کشت کلزا نیز برغم اینکه برنامه بسیار بلندپروازانه‌ای داشته، ۱۴ درصد بیش از سال گذشته برنامه ریزی کرده ایم.

 

سرپرست وزارت جهادکشاورزی ادامه داد: ما در این خصوص به طور مرتب با استان‌ها به صورت ویدئوکنفرانس (به دلیل شیوع ویروس کرونا) جلسه مشترک داریم و آن را رصد می‌کنیم و بنده تقریبا هر دو روز یکبار از استان‌ها در این خصوص سوال و مشکل تولید و آفت‌ها را بررسی می‌کنم.

 

کشاورز گفت: ما چند فناوری جدید به بخش کشاورزی ارمغان آورده ایم که این فناوری‌ها ان شاءالله آثار بسیار خوبی را نیز هم در مصرف و هم در افزایش تولید به ارمغان آورده است.

 

وی افزود: خودکفایی ما در بحث غذایی در سال گذشته و سال‌های قبل از آن در دولت تدبیر و امید، ۵۵ درصد بود یعنی ۴۵ درصد باید وارد می‌کردیم، اما آن را به بالای ۸۰ درصد رساندیم که عدد بسیار بزرگی است.

 

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته این عدد خودکفایی به ۸۱ درصد رسید.

کشاورز ادامه داد: پیش بینی ما آن است که امسال این عدد به ۸۳ درصد برسد درحالیکه بسیاری از کشور‌ها آرزویشان رسیدن به ۸۵ درصد است، اما ما به این عدد نزدیک شده ایم و این در سایه تلاش کشاورزان بوده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->