پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

هر خودرو با چراغ روشن بنزین چقدر می‌تواند حرکت کند؟

  • کد خبر: ۲۱۸۸۵
  • ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۳
  • ۱
هر خودرو با چراغ روشن بنزین چقدر می‌تواند حرکت کند؟
مقدار مسافتی که می‌توان با چراغ بنزین روشن ماشین رانندگی کرد با توجه به مدل خودرو متفاوت است مثلا برای پراید حدود ۱۳۰ کیلومتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، روشن شدن چراغ‌های اضافی خودرو یکی از پر دغدغه‌ترین مسائل اکثر رانندگان است چرا که یک راننده همیشه آرزو دارد در سفرها، هیچ گاه شاهد روشن شدن چراغ‌های اضافی نباشد. این چراغ‌ها که در صفحه پشت آمپر دیده می‌شوند، هریک نشانه‌ای از یک عارضه در اتومبیل است. چراغ روشن بنزین بسیار استرس زاست.

 

روشن شدن چراغ بنزین برای رانندگانی که حوصله مراجعه با پمپ بنزین را ندارند و یا در منطقه‌ای قرار دارند که پمپ بنزین از آن‌ها دور است، بسیار دلهره آور است، چون آن‌ها با این چالش روبرو هستند که هر لحظه ممکن است بنزینشان تمام شود.

 

مقدار حرکت خودرو‌های مختلف با روشن شدن چراغ بنزین


مسافت قابل طی کردن قبل از تمام شدن بنزین در پشت آمپر بیشتر خودرو‌های جدید هنگام روشن شدن چراغ بنزین نمایش داده می‌شود که تخمین میزند که چه مسافتی را قبل از تمام شدن بنزین می‌توانید با خودرو بپیمایید. این تخمین زیاد دقیق نیست و بر اساس میانگین مسافت طی شده هنگام رانندگی با خودرویتان محاسبه شده است.

 

اگر بخواهیم یک استاندارد کلی در مورد زمان روشن شدن چراغ به دست بیاوریم، با به استاندارد‌های ارائه شده بین المللی اشاره کنیم.

 

با بررسی بیش از ۴۰ خودرو و محاسبه میزان باقی مانده بنزین در باک آن ها، مشخص گردید که متوسط بنزین باقی مانده در باک خودرو‌های خارجی به صورت متوسط ۲.۶ گالن و بر حسب لیتر در حدود ۹.۸ لیتر می‌باشد.

 

آیا رانندگی با چراغ اخطار بنزین روشن خطرناک است؟


رانندگی با خودرویی که مقدار کمی یعنی ¼ باک بنزین دارد، سبب آسیب به خودرو می‌شود. صدمه به کاتالیزور از جمله آسیب‌های وارد شده به خودرو هنگام رانندگی با باک خالی بنزین است که در این صورت شما مجبور به تعمیر یا تعویض کاتالیزور خواهید شد.

 

رانندگی با بنزین کم داخل باک سبب آسیب دیدن پمپ بنزین به علت آشغال و کثیفی ته باک، می‌شود، زیرا هر آشغال و کثیفی جمع شده در ته باک هنگامی که باک خالی باشد از پمپ بنزین شما عبورمی کند و سبب آسیب به آن می‌شود.

 

هنگام رانندگی با چراغ بنزین روشن سبب می‌شود که ناگهان در جاده و یا بزرگراه بنزین تمام کنیم و خودرویمان از حرکت باز ایستد، پیش آمدن این حالت بسیار خطرناک است، زیرا خودرو‌های کناری با سرعت زیاد در حال حرکتند و ممکن است با خودرو شما تصادف کنند.

 

 

مسافتی که خودرو‌ها می‌توانند با چراغ روشن بنزین طی کنند:


اگر استفاده از خودرو را در حالت رانندگی بدون ترافیک در نظر بگیریم، خودرو‌های زیر می‌توانند این مقدار از مسافت را طی کنند:

پراید: این خودرو با مصرف شهری حدود ۶.۵ می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۳۰ کیلومتر را طی کند.

 

پژو ۲۰۶: خودرو پژو با متوسط مصرف ۸.۹ در مصارف شهری، از لحظه‌ای که چراغ بنزین روشن می‌شود، حدود ۱۰۹ کیلومتر را می‌تواند طی کند.


رنو کولئوس: رنو کولئوس، با مصرف ۱۱.۸ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۸۰ الی ۸۵ کیلومتر را بپیماید.

 

سوزوکی ویتارا: این شاسی بلند ژاپنی با مصرف ۱۲.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را طی نماید.

 

پژو ۴۰۵: این خودرو با متوسط مصرف ۱۲,۸ لیتر در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۷۶ کیلومتر را بپیماید.

 


سمند: این خودرو با مصرف شهری حدود ۱۱ می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۸۹ کیلومتر را طی کند.

ساندرو: خودرو ساندرو، با مصرف ۹.۴ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۰۴ کیلومتر را بپیماید.

 

ال ۹۰:این خودرو با متوسط مصرف ۹ لیتر در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۰۸ کیلومتر را بپیماید.

 

گل: گل محصولی از فولکس واگن برزیل است که یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود. این خودرو با مصرف ۲, ۹ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۰۶ کیلومتر را بپیماید.

 

ورنا:  این خودرو با مصرف ۶, ۷ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۲۸ کیلومتر را بپیماید.

 

مزدا ۳: مزدا ۳ محبوب‌ترین ساخته مزدا در سر تا سر دنیا است که علت آن کیفیت خوب، سواری کاملا لذت بخش، طراحی جذاب و ... است که با مصرف ۹.۸ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۰۰ کیلومتر را بپیماید. 

 

اوانته: هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کره‌ای است که با مصرف ۹.۵ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۰۳ کیلومتر را بپیماید.

 

توسان: هیوندای توسان، یکی از محبوب‌ترین شاسی بلند‌های بازار ایران است، این خودرو با مصرف ۱۰.۲ در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۹۶ کیلومتر را بپیماید.

 

سانتافه: در اوایل سال ۲۰۰۱ ایده‌های جدی شرکت کره‌ای هیوندای برای رقابتی آشکار با فورد Escape، مزدا Tribute و پونتیاک Aztek به ثمر نشست و مدل جدید با اسم سانتافه که نام شهری در نیومکزیکو است تولید شد و به سرعت در آمریکای شمالی تبدیل به محبوب‌ترین خودرو خانواده شد.

 

این خودرو با مصرف ۱۱.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، از لحظه روشن شدن چراغ بنزین می‌تواند مسافتی حدود ۸۳ کیلومتر را طی نماید.

 

ریو: کیا ریو یک خودرو کامپکت، محصولی از شرکت کیا موتورز کره جنوبی است که تولید آن از سال ۲۰۰۰ آغاز شده و اکنون نسل چهارم آن در حال تولید است. این خودرو با مصرف شهری حدود ۶,۹ می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۴۲ کیلومتر را طی کند.

 

اپتیما: کیا اپتیما یک سدان سایز متوسط است که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ توسط کره ای‌ها معرفی شد، این خودرو با مصرف شهری حدود ۱۱,۸ می‌تواند در شرایط بدون ترافیک از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۸۳ کیلومتر را طی کند.

 

پیکانتو: پیکانتو که همزاد و رقیب مستقیم هیوندای آی ۱۰ محسوب می‌شود از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری (۱۲۵۰ سی سی) در کنار یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. این خودرو با متوسط مصرف ۶,۷ لیتر در شهر، می‌تواند از لحظه روشن شدن چراغ بنزین، حدود ۱۴۶ کیلومتر را بپیماید.

منبع: ساعدنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
1
4
سلام
هواپیما چراغ بنزینش روشن بشه چندکیلومتر پروازمیکنه؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->