سرخط خبرها

کتابخانه تخصصی کودک در مجتمع امام خمینی(ره) افتتاح شد

  • کد خبر: ۲۱۹۰
  • ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کتابخانه تخصصی کودک در مجتمع امام خمینی(ره) افتتاح شد

کتابخانه تخصصی کودک در مجتمع امام خمینی(ره) واقع در خواجه‌ربیع با حضور رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افتتاح شد.
حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، طی سخنانی در این مراسم بر نقش و اهمیت مطالعه در تربیت کودکان تأکید کرد.
وی با اشاره به زمینه‌های تربیت دینی در کودکان گفت: آموزش بیش از شنیدن باید دیدنی باشد و آنچه که در ذهن کودک ثبت می‌شود رفتار والدین و اطرافیان است.
حجت‌الاسلام حسینی، داشتن زبان کودکانه برای انتقال مفاهیم را از لازمه‌های برقراری ارتباط مؤثر با کودکان بیان کرد.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مجتمع امام خمینی(ره) و پژوهش‌سرای امام رضا(ع) در منطقه محروم خواجه‌ربیع، آن را نشان توجه آستان قدس از دیرباز به مناطق کم برخوردار بیان کرد.
وی تصریح کرد: موضوع کتاب و کتاب‌خوانی پیوست اجتماعی دارد و باید زمینه‌ای برای حل مشکلات باشد.
دکتر مهری پریرخ، استاد بازنشسته گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی و عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این مراسم ضمن مروری بر زندگی مهدی آذری یزدی، بانی روز ادبیات کودک، هر کلام موزون و زیبا و خیال‌انگیزی را که از سوی نویسنده خلق شده باشد، ادبیات کودک بیان کرد.
وی با بیان اینکه کودکی که داستان می‌خواند تنها نیست، تصریح کرد: انسان موجودی آموزنده است و داستان و قصه یک آزمایشگاه زندگی است که کودک می‌آموزد و تجربه می‌کند تا بهتر زندگی کند.
این استاد سابق دانشگاه در ادامه برخی از منابع خوب و آموزنده برای گروه سنی کودکان را معرفی کرد.
ملیحه موحد، سرپرست بخش بانوان کتابخانه امام خمینی(ره)، هم در این جلسه با اشاره به تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در رسیدگی به مناطق کم برخوردار، افتتاح کتابخانه تخصصی کودک را در راستای تحقق این مهم بیان کرد.
وی گفت: این کتابخانه در فضای 100 متری با تجهیزات ویژه کودکان آماده‌سازی شده و در آماده‌سازی آن افزون بر نظر مشاوران نظرات شخصی کودکان اعمال شده است.
موحد درباره منابع این کتابخانه گفت: بیشتر منابع تهیه شده برای این کتابخانه از میان کتب برتر جشنواره‌های داخلی و خارجی انتخاب و خریداری شده‌اند.
وی ادامه داد: برای این کتابخانه تخصصی کارگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی برنامه‌ریزی شده است که کارگاه خلاقیت و کارگاه محیط زیست از جمله این برنامه‌هاست.
برگزاری پنجمین جشنواره تخصصی ادبیات کودک و نوجوان نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که هم زمان با افتتاح این کتابخانه فعالیت خود را آغاز کرد و تا انتهای تابستان ادامه دارد.
معرفی جدیدترین کتب در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتب برتر جشنواره‌های داخلی و خارجی در سال 97 ، معرفی جشنواره‌های داخلی و خارجی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان، نمایش کتب برتر و علت انتخاب آن‌ها به همراه بیان خلاصه‌ای از کتاب و معرفی نویسندگان حوزه کودک و نوجوان محورهای اصلی جشنواره هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->