دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد
سرخط خبرها

رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در مشهد آغاز شد/۳۰۰ نقطه از مشهد گندزدایی می‌شود

  • کد خبر: ۲۲۲۱۶
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه علیه کرونا در مشهد آغاز شد/۳۰۰ نقطه از مشهد گندزدایی می‌شود
رزمایش دفاع بیولوژیک سپاه امروز ۱۰ فروردین برای رفع آلودگی‌های زیستی از پهنه استان خراسان رضوی درمشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور در گفتگو با شهرآرانیوز با اعلام این خبر افزود: در راستای دستور مقام معظم رهبری به نیرو‌های نظامی؛ فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه دستوری را به قرارگاه‌های ده گانه زمینی سپاه مبنی بر رفع آلودگی و غربالگری مناطق شهری صادر کرد.

 

 

سردار حسین ظریفی خاطرنشان کرد: قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه (ع) به عنوان یکی از این قرارگاه‌های ده گانه ماموریت غربالگری در بیش از ۳۰۰ نقطه از مشهد را در دستور کار قرار داد و رفع آلودگی از این نقاط طی امروز و فردا انجام خواهد شد.

 

وی گفت: در این رزمایش ما کلیه گردان‌های جنگ نوین و گردان‌های بهداری یگان‌های نیروی زمینی سپاه در حوزه قرارگاه ثامن الائمه (ع) که در سطح سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی هستند را به کار گرفته ایم و از توان آن‌ها استفاده می‌کنیم.

 

معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور افزود: همچنین بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو را به کار گرفته ایم و تیم‌های جهادی نیز در این اقدام در کنار ما هستند.

 

ظریفی افزود: برای گذراندن دوران نقاهت بیماران نیز بیمارستان صحرایی ایجاد شده است که هم اکنون پذیرش بیمارانی که دوران درمان را سپری کرده اند و نیاز به گذراندن دوران نقاهت دارند انجام می‌شود.

 

وی افزود: این بیمارستان صحرایی در مرکز آموزش امام رضا (ع) واقع در منطقه شهرک ابوذر دایر است که ویژه بیماری‌های خاص است و بیماران توسط تیم‌های پزشکی ما به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

 

معاون عملیات قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: هم اکنون در مشهد رزمایش آغاز شده است و علاوه بر آن در بجنورد، بیرجند و سایر شهرستان‌ها نیز نیرو‌ها مشغول به کار هستند و با همکاری ستاد مقابله با کرونا در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و شهرستان‌های خراسان رضوی عملیات گندزدایی و ضدعفونی انجام می‌شود.

 

سردار ظریفی گفت: این رزمایش امروز و فردا به طور کلی در مشهد انجام خواهد شد و از روز‌های بعد علاوه بر اینکه با همکاری گروه‌های جهادی در مشهد ادامه خواهد یافت با همکاری مجموعه برادران لشکر ۵ نصر و مجموعه قرارگاه عملیاتی شهید قاجاریان تداوم خواهد داشت و در یک جدول زمانبندی در خراسان شمالی و خراسان جنوبی نیز همین اقدام را با همین توانی که در مشهد انجام می‌شود، انجام خواهیم داد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به بهترین وجه سعی کرده ایم در این حوزه وارد شویم و امیدواریم که با دعای مردم بتوانیم در انجام این کار موفق باشیم.

از شهروندانی که صبورانه در خانه‌ها ماندند، صمیمانه تشکر می‌کنم

 

استاندار خراسان رضوی در رزمایش سراسری بیولوژیک و عملیات پاکسازی «شهدای مدافع سلامت» در قرارگاه ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه گفت: با همراهی همه دستگاه‌ها و مردم، در حوزه سلامت و پیشگیری اقدامات مثبتی انجام شده است.

 

علیرضا رزم حسینی افزود: از شهروندانی که با مسئولان استان، همکاری کرده و صبورانه در خانه‌ها ماندند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ۲۰ هزار تخت از این تعداد در شهر مشهد و پنج هزار تخت در دیگر شهر‌های این استان است.

وی ادامه داد: همچنین ۲ هزار تخت بیمارستانی خالی در بیمارستان‌های استان آماده است که امیدواریم هیچکدام به مرحله استفاده نرسد.


وی گفت: از آغاز شیوع این ویروس در استان اقدامات پیشگیرانه را شروع کردیم و همه دستگاه‌های اجرایی استان در کنار هم قرار گرفتند و موفق شدیم در حوزه سلامت و پیشگیری اقدامات مثبتی با همکاری مردم انجام دهیم.

 

وی افزود: کاهش ۸۰ درصدی مسافرت به خراسان رضوی به خاطر همکاری مردم است و از همه شهروندانی که با مسوولان استان همکاری کردند و صبورانه در خانه‌های خود ماندند تشکر می‌کنیم.



رزم رزم رزم رزم رزم رزم
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->