مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳؟ پیش بینی نوسانات قیمت در بازار خودرو مشهد (۷ فروردین ۱۴۰۲) قیمت پایه و شرایط عرضه سهام ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس اعلام شد | پرسپولیس گران‌تر از استقلال در فرابورس
سرخط خبرها

رشد بیش از ۳برابری تولید ماسک در استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۲۲۲۶
  • ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
رشد بیش از ۳برابری تولید ماسک در استان خراسان رضوی
مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تولید ماسک از ۲۰ هزار عدد در روز به بیش از ۷۰ هزار عدد در استان رسیده است.

 به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی رضا جوان، مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان اینکه تولید ماسک از ۲۰ هزار عدد در روز به بیش از ۷۰ هزار عدد در استان افزایش یافته است اظهار کرد: با تلاش‌های انجام شده با رشد بیش از سه برابری در این حوزه، نیاز مراکز درمانی دانشگاه و دانشکده‌های سطح استان به ماسک برطرف شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع ویروس کووید-۱۹ به دلیل افزایش حجم تقاضا، یک سری کمبود‌ها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی ایجاد شد خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بلافاصله شرکت هاو تولیدی‌های مشهد را فعال و مجوز‌های جدید نیز در این زمینه صادر شد تا نیاز بخش‌های مختلف مردمی، اداری، کارگاهی، درمانی و ... تأمین شود.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از ۵ هزار لباس آپرون در شرکت‌های استان تولید و در اختیار کادر درمانی خط مقدم درمان بیماران کووید-۱۹قرار می‌گیرد خاطر نشان کرد: همچنین دستکش هم به میزان مورد نیاز تهیه شده و خوشبختانه کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بحث کمبود شیلد یکی از دغدغه‌های کادر درمان بود که این محصول با همکاری گروه‌های جهادی و بسیج جامعه پزشکی در حال تولید است، خاطرنشان کرد: در جهت رفع کمبود اکسیژن نیز یک دستگاه اکسیژن‌ساز ۶۰۰ لیتری در بیمارستان امام رضا (ع) مستقر شده است؛ همچنین خرید ۲ مخزن اکسیژن ۲۰ تنی اکسیژن مایع برای این مرکز درمانی در دستور کار قرار گرفته تا مشکلی در امر اکسیژن‌رسانی به بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.

 

دکتر جوان تصریح کرد: در بحث ونتیلاتور ثابت و پورتال هم تعداد زیادی از این دو نوع محصول را در کنار خرید تعداد زیادی تب‌سنج، تشک مواج، پمپ سرم، پمپ سوزن و دیگر ملزومات این حوزه در اختیار مراکز درمانی، حرم مطهر رضوی، پادگان‌ها و دیگر مجموعه‌ها قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه بحث تولید ترموکمر‌ها را به‌صورت ویژه در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیری کردیم، تأکید کرد: هم‌اکنون دستگاه آن در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد نصب شده و مورد استفاده قرار گرفته و به‌زودی نیز به‌صورت رسمی آغاز به کار این دستگاه را خواهیم داشت؛ همچنین تولید تعداد زیادی پالس‌اکسیمتر و دیگر تجهیزات و ملزومات پزشکی موردنیاز نیز با کمک واحد‌های صنعتی و دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های بزرگ سطح کشور از وضعیت بسیار مناسبی در دو حوزه حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی برخوردار است و تلاش می‌کنیم که کمبود‌های موجود در زمنیه ماسک ۹۵ N را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنیم.

 

دکتر جوان با بیان اینکه در وضعیت قرمز کنونی مردم مهمترین نقش را در غلبه بر ویروس کرونا دارند، گفت: از مردم می‌خواهیم به جز مواقع ضروری از منزل خارج نشوند، متأسفانه این ویروس منحوس لطمات زیادی بر جامعه وارد کرده و قطعاٌ با همکاری مردم می‌توانیم در مسیر ریشه‌کنی کووید ۱۹ گام‌هایی بلند و ثمربخش برداریم.

 

وی افزود: مدت ۴۰ روز است که درگیر کرونا هستیم و بسیاری از پرسنل فعالیت بالای ۱۶ ساعته را در دانشگاه و بیمارستان‌ها دارند و حتی جمع زیادی از مدافعان سلامت در سطح کشور به‌خصوص مشهد به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند و این عزیزان مدت‌هاست که خانواده خود را ندیده‌اند و دغدغه‌ای جز بازگشت بیماران کرونایی به جامعه و جمع خانواده‌هایشان ندارند.

 

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تأکید مجدد بر نقش کلیدی مردم در ریشه‌کنی ویروس کرونا، گفت: بیاییم با عدم خروج غیرضروری خود از منزل ضمن حفظ سلامت خود و اطرافیانمان، کمکی بزرگ به مدافعان سلامت و سفیدپوشان قهرمان جامعه داشته باشیم تا بتوانند از مأموریت و آزمون بسیارسختی که در آن قرار دارند سربلند بیرون آیند و ان‌شاالله بتوانند به‌زودی زود در کنار عموم مردم جشن ریشه‌کنی کرونا را بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->