«زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟
سرخط خبرها

پیش‌ بهار در «خانه بهار»

  • کد خبر: ۲۲۵۰
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
پیش‌ بهار در «خانه بهار»

زوزنی - یکم - چندی است اخبار متنوعی درباره ساخت المان ها و مجسمه های شهری در مشهد منتشر می شود و همه ما از اینکه چهره شهر نونوار می شود، خرسندیم. اینکه یک المان یا آرایه شهری به شهر اضافه می شود و -در حداقل ترین شکل ممکن- اسباب سلفی(خودعکس) گرفتن را فراهم می کند یا تبدیل می شود به یک هویت شهری، جای درنگ دارد. بیشتر از همه این ها اینکه یک المان یا مجسمه، برگرفته از هویت و میراث شهر ساخته شود، زیبنده است. با یک یادآوری ساده می‌شود دریافت کدامیک از تولیدات جشنواره بهاره شهر، با هر نامی که برگزار می‌شده است، در مشهد ماندگار و کدام مصرفی بوده است. قطعا آنهایی که پشتوانه ای از پژوهش و دغدغه را داشته‌اند به هویتی برای شهر مشهد بدل شدند و آنهایی هم که بی دغدغه فقط برای خوشایند مخاطب تولید شده‌اند دیری نپاییده که به ضایعات و نخاله ساختمانی تبدیل شدند.

دوم- به تازگی هنرمندان مشهدی و احتمالا هنرمندان کشور از انتشار فراخوان جشنواره «خانه بهار» باخبر شده اند. این موضوع را که فراخوان این جشنواره چند ماه زودتر از زمان همیشه اش منتشر شد، باید زیر ذره بین گذاشت و از آن به همین سادگی نگذشت. به گفته مسئولان برگزار کننده جشنواره خانه بهار، این پیش بهار خانه بهار به منظور فراهم آوردن فرصت کافی برای هنرمندانی است که قصد دارند در جشنواره شرکت کنند؛ فرصتی برای مطالعه، تحقیق، ایده پردازی و ساخت یک المان برپایه مولفه های هویتی شهر مشهد. در همه جشنواره های معتبر دنیا که بنیاد علمی هم دارند و به دنبال ایجاد مفهومی در جهان پیرامون خود برگزار می شوند، این شیوه متداول است که هنرمندان به تولید آثاری بپردازند که با اهداف جشنواره همخوانی دارد.

سوم- رویکرد مدیران فرهنگی شهر به فراهم کردن زمان کافی خلاصه نمی شود و آن ها قصد دارند در این مدت با برگزاری کارگاه های ایده پردازی و پرورش ایده با حضور مجریان در این حوزه به سمت تولید آثاری بادوام و ماندگار در شهر بروند؛ آثاری که نه فقط برای یک «نوروز» که سال های سال در شهر پابرجا باشد و به بخشی از هویت آن تبدیل شود. این رویه نشان از یک جهش و تغییر در برگزاری
جشنواره ای دارد که در دوازدهمین سال خود به بینش درستی رسیده است؛ اینکه نمی خواهد فقط یک جشنواره باشد که به داوری و قضاوت میان آثار راه یافته به دبیرخانه اش، بسنده کند. این جشنواره می خواهد یک جشنواره پویا باشد که هنرمندانش را به رشد می‌رساند. این جشنواره می خواهد یک انجمن علمی باشد برای همه آن هایی که دلشان برای هویت شهر مشهد می تپد. امید که چنین باشد!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->