سرخط خبرها

«چشم بی‌خواب»؛ تنوع ریتم و شعر

  • کد خبر: ۲۲۵۱
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
«چشم بی‌خواب»؛ تنوع ریتم و شعر

نگار راد - آلبوم موسیقی «چشم‌بی خواب» به خوانندگی حسام الدین سراج و آهنگ سازی مجید مولانیا با همراهی گروه موسیقی سور از تازه ترین آثار منتشرشده در بازار موسیقی ایران است؛ مجموعه ای که تولید آن اواخر سال96 به پایان رسید اما به دلیل مشکلاتی که برای نشر آن ایجاد شده بود، در روزهای گذشته دردسترس علاقه مندان قرار گرفت. مجموعه ای دارای 9آهنگ در سبک موسیقی کلاسیک ایرانی با اشعاری عارفانه و عاشقانه که به گفته سراج، سعی شده است درعین وفاداری به سابقه هنری و فرهنگی سرزمینمان، جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشد. قطعات «سفر» و «جست وجوی دوست» از اشعار مولانا، «ساز و آواز اصفهان و چهارمضراب»، «چشم بی خواب» و «دولت عشق» از اشعار حافظ، «سرود کهن» از سروده های هوشنگ ابتهاج، «ساز و آواز شور» شعر از باباطاهر و شفیعی کدکنی و غزل حماسی «ایران من»، از سروده های حسین منزوی، 8قطعه باکلام این آلبوم را تشکیل می دهند. این آلبوم یک قطعه بی کلام را که تک نوازی کمانچه آلتوست، نیز شامل می شود. مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «چشم بی خواب» 28تیر در تهران برگزار شد و یکی از کسانی که درباره آن صحبت کرد، هوشنگ کامکار بود: «این آلبوم دارای اشعاری زیبا و پرمحتوا از قدیم تا معاصر است.


به کارگیری ریتم های بسیار متنوع و پیچیده، از دیگر ویژگی های این آلبوم است. همچنین دارای بست و گسترش حالاتی از موسیقی نواحی، استفاده درست از چندصدایی با هویت ملی، اجرای تک نوازی های پرتکنیک و توجه به آوازخوانی بداهه با شیوه ای جدید است. سراج را نه به خاطر صدای دلنشینش بلکه به خاطر شخصیتش دوست دارم؛ چون توجهش به هنر است نه پول. بسیار از گوش دادن به این آلبوم لذت بردم.»
لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند نسخه فیزیکی آلبوم یادشده را با قیمت 25هزارتومان از فروشگاه ها و نسخه دیجیتال آن را با قیمت 20هزارتومان از سایت های معتبر بخرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->