هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

استارت‌آپ‌ها، ستارگان آسمان الکامپ

  • کد خبر: ۲۲۵۳
  • ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
استارت‌آپ‌ها،  ستارگان آسمان الکامپ
گزارشی از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک

حامد سرادار - امسال نیز نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان بیست‌و‌پنجمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک(الکامپ) از تاریخ 27 تا 30 تیرماه با شعار «آینده بهتر» بود. این نمایشگاه که در اوج تحریم‌های چند سال اخیر برگزار شد، میزبان مهمانان و هیئت‌های عالی‌رتبه بین‌المللی بود و با حضور وزیر ارتباطات کشورمان و وزرای ارتباطات کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، عراق، ارمنستان، قطر، سفیر ارتباطات چین و دبیر کل اتحادیه ICC افتتاح شد. تعداد 736‌شرکت داخلی و 4‌شرکت خارجی از روسیه و چین در این نمایشگاه حضور داشتند.
سال گذشته بود که نمایشگاه الکامپ در ابداعی نوین و در جهت حمایت از اکوسیستم استارت‌آپی، سالن‌هایی را تحت عنوان «الکام استارز» در‌اختیار استارت‌آپ‌ها با هزینه‌ای کمتر قرار داد و برنامه‌های ویژه‌ای برای آن‌ها تدارک دید تا بهتر بتوانند خود را در‌معرض دید مخاطبان و سرمایه‌گذاران قرار بدهند. امسال نیز الکام‌استارز با حضور 500‌استارت‌آپ و با 12‌درصد افزایش نسبت به سال گذشته و اختصاص 2 سالن بیشتر، توانست بیشترین توجه بازدیدکنندگان، مسئولان و رسانه‌ها را به خود جلب کند. از مشهد اما استارت‌آپ‌های کمتری نسبت‌به سال گذشته به‌صورت مستقل حضور داشتند و جای خالی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در آن مشهود بود. در ادامه شما را بیشتر با حال و هوای نمایشگاه، بخش‌های جدید آن و البته برخی از استارت‌آپ‌های مشهدی حاضر در آن آشنا می‌کنیم.

 

جابز، تاکز و ترندز در الکامپ
انقلاب صنعتی چهارم بسیاری از معادلات جهان را تغییر داده و برای کشورهایی که در دوره‌های قبلی انقلاب‌های صنعتی در صندلی‌های عقب‌تری نشسته بودند، این امکان را فراهم کرده است تا با تلاش جدی‌تر و از سر خط با دیگر کشورها برای کسب صندلی‌های ردیف اول رقابت کنند. در ایران اما تلاش برای پیشگامی در انقلاب صنعتی چهارم برعهده استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است که در‌برابر تحریم‌های خارجی و داخلی سعی بر پیشگامی و رشد و توسعه دارند.
نمایشگاه الکامپ امسال نیز جولانگاه استارت‌آپ‌ها و بر محوریت جوانان خلاق در حوزه فناوری اطلاعات استوار بود. 500‌استارت‌آپ حاضر در الکامپ در 6‌سالن حضور داشتند. 5‌شتاب‌دهنده به‌صورت مستقل در این نمایشگاه حاضر بودند که شتاب‌دهنده فردوسی و گرین‌وب از مشهد درمیان آن‌ها دیده می‌شدند.
بخش الکامپ‌جابز امسال برای اولین‌بار به نمایشگاه الکامپ اضافه شد. در این بخش شرکت‌ها و استارت‌آپ‌هایی که نیازمند نیروی انسانی متخصص هستند، می‌توانستند با متخصصان و افراد جویای کار ارتباط بگیرند و این بخش توانسته بود در ایجاد اشتغال مؤثر باشد.
بخش جدید دیگری که به الکامپ امسال اضافه شد، الکامپ‌ترندز بود که در آن شرکت‌هایی در 10فناوری جدید در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از‌جمله اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، شهرهوشمند و فناوری‌هایی که در لبه تکنولوژی بودند، در سالنی مجزا حضور داشتند.
دیگر بخش جذاب نمایشگاه، بخش الکامپ‌تاکز بود که مشابه سال پیش شامل گفت‌و‌گوهای داخل نمایشگاه می‌شد و بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و البته متخصصان در آن به سخنرانی در حوزه‌های کاری خود می‌پرداختند.

حضور دانش‌آموزان در الکامپ 2019
از 6ماه پیش برنامه‌ای در مدارس تهران و سیستان‌و‌بلوچستان در‌زمینه کارآفرینی و کدنویسی اجرا شد که تعدادی از ایده‌های دانش‌آموزان در این زمینه به رقابت پرداختند. از این تیم‌ها 10‌تیم برای حضور در الکامپ انتخاب شدند و 10‌میز مشخص با نام «ستارگان نو» برای این ایده‌پردازان جوان در‌نظر گرفته شد. در این بین جای خالی دانش‌آموزان مشهدی که در‌قالب رویدادهای رکاد به کارآفرینی می‌پردازند، حس می‌شد.

استارتاپونه
یکی از استارت‌آپ‌های مشهدی حاضر در الکامپ‌استارز، «استارتاپونه» بود. استارتاپونه دور‌‌همی‌های رایگان علمی و صمیمانه استارت‌آپی با محوریت آموزشی است که به‌صورت جلسات ماهیانه در مشهد برگزار می‌شود و تاکنون 16‌جلسه آن برگزار شده است. این دور‌همی با هدف شبکه‌سازی استارت‌آپ‌‌های خراسان و به‌همت بچه‌های گروه لاین‌استور و با همکاری مجموعه‌های مختلف از‌جمله دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز رشد برگزار می‌شود.
نشانی وب‌سایت استارتاپونه startupune.ir است که در شبکه‌های اجتماعی با آیدی
startupune @ فعال هستند.

ووکامرس فارسی
وب‌سایت بازها و به‌خصوص افرادی که سایت‌های فروشگاهی خود را با سیستم مدیریتی محتوا «وردپرس» تنظیم‌کرده‌اند، حتما نام افزونه فروشگاه‌ساز «ووکامرس» را شنیده‌ یا از آن استفاده کرده‌اند. ووکامرس (WooCommerce) یک سیستم رایگان، متن باز و بسیار پیشرفته است که به کمک آن می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی همه‌فن‌حریف، برای کسب‌و‌کار خود راه‌اندازی کنید. اما نزدیک به 5‌سال است که محمدعلی‌مجیدی‌پور در نیشابور همراه با 5‌نفر از همکارانش توانسته‌اند این افزونه مطرح را فارسی‌سازی کنند و کلی خدمات بومی برای آن ارائه دهند. آن‌ها طی این 5سال توانسته‌اند به 50‌هزار فروشگاه اینترنتی فارسی خدمات بدهند. حالا آن‌ها با حضور در این نمایشگاه این فرصت را دارند تا با مشتریان خود از نزدیک گفت‌وگو و همچنین به استارت‌‌آپ‌ها کمک کنند که فروشگاه‌های اینترنتی خود را راه‌اندازی کنند.

الکامپ در نشان
امسال مسئولان برگزاری نمایشگاه الکامپ با همکاری 2مسیریاب ایرانی نشان و بلد، اطلاعات مکانی تمامی غرفه‌های نمایشگاه را در این مسیریاب‌ها ارائه کردند تا بازدیدکنندگان به‌‌راحتی بتوانند به غرفه‌های مدنظر خود برسند. مسیریاب نشان که محصول شرکت مشهدی «راژمان» است برای اولین‌بار در الکامپ حضور پیدا کرد. جواد عامل، بنیان‌گذار مسیریاب نشان که روز قبل از افتتاح نمایشگاه در همایش ایران هوشمند با رئیس‌جمهور نیز دیدار کرده بود، از سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در این مسیریاب و افزایش روزانه 10‌هزار نصب فعال این برنامه موبایلی خبر داد و گفت تاکنون موفق شده‌اند روی 2میلیون و 760هزار گوشی هوشمند نصب شوند. جواد عامل، هدف خود از حضور در این نمایشگاه را ارتباط مستقیم با مخاطبان نخبه و حرفه‌ای در این نمایشگاه دانست که قرار است به کمک نظرات آ‌ن‌ها مشکلات برنامه را برطرف کنند و بتوانند از توصیه این کاربران اثرگذار برای نصب بیشتر بهره بگیرند.

گپ جهانی می‌شود
پیام‌رسان مشهدی گپ نیز مانند سال گذشته در الکامپ حضور داشت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. مهدی انجیدنی، مدیر عامل پیام‌رسان داخلی گپ، با بیان اینکه این پیام‌رسان، سریع‌ترین پیام‌رسان داخلی است، گفت: ۱۰‌هزار کسب‌و‌‌کار استارت‌آپی در‌قالب روبات گپ فعال هستند و به مشتریان خود خدمات می‌دهند.
مدیرعامل پیام‌رسان گپ ادامه داد: نسخه بین‌المللی گپ در سراسر دنیا در‌دسترس است و بقیه کشور‌ها به‌دنبال خرید لایسنس هستند که پیام‌رسان داخلی خود را برای اهداف تجاری داشته باشند. هم‌اکنون پیام‌رسان گپ دارای دو برند شامل گپ و ویداست که هر دو فعال هستند. در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکل دارند با برند انگلیسی ویدا و در کشورهایی که با تحریم‌های ایران مشکلی ندارند با برند گپ حضور داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->