رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

هزینه‌های آب، برق و گاز در ایام کرونا رایگان شود

  • کد خبر: ۲۲۹۱۰
  • ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
هزینه‌های آب، برق و گاز در ایام کرونا رایگان شود
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد حضور مجدد مردم در اماکن عمومی به شدت نگران کننده است لذا اگر قواعد مبارزه با کرونا رعایت نشود، شکست می‌خوریم.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علاءالدین بروجردی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا درباره زمان و شکل فعالیت ادارات و کسب و کارها، گفت: حضور مردم در خیابان‌ها به ویژه اماکن عمومی و مراکز خرید به شدت نگران کننده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرونا پدیده جهانی است و این پدیده خطرناک قواعد شناخته شده‌ای دارد، اظهار کرد: بنابراین اگر بخواهیم قواعد این بازی را رعایت نکنیم، قطعا شکست خواهیم خورد.

حضور مردم در خیابان‌ها بمعنای شکل گیری موج دوم کرونا در کشور است

وی ضمن اشاره به اینکه توجه به مسائل اقتصادی در شرایط کنونی به ظاهر یک ضرورت است، ادامه داد: اگر جمعیت به خیابان‌ها کشانده شود، شاهد شکل گیری موج دوم شیوع کرونا و درگیر شدن با این ویروس خواهیم بود؛ نباید فراموش کرد هزینه‌های شکل گیری موج دوم کرونا در ایران به مراتب بیش از ضرر‌های اقتصادی عدم فعالیت بازار‌ها در کشورمان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ضمن اینکه جان انسان‌ها با هیچ قیمتی قابل مقایسه نیست و آثار اجتماعی، روانی، کاهش جمعیت و خطرات ناشی از آن و آثار منفی منطقه‌ای و بین المللی آن نیز به مراتب بیشتر از آثار و تبعات کاهش درآمد‌های اقتصادی است.

ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا بر اساس واقعیت‌ها تصمیم گیری کند

بروجردی با تاکید بر اینکه ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا باید بر اساس واقعیت‌ها تصمیم گیری کند، افزود: بنابراین باید به مسئولان تصمیم گیر یادآور شد اکثر کشور‌ها در دنیا تا اردیبهشت ماه شرایط سخت قرطینه را اعمال می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین نباید فرموش کرد چین اجازه نداد این ویروس از مرز‌های یک استان در کشوری پهناور فراتر برود از این رو این اقدام آن‌ها تجربه موفق و درس آموزنده و مهمی است. در واقع قرنطیه به عنوان روش آزمایش شده موفق جهانی می‌تواند این ویروس وحشی را شکست دهد.

نماینده مردم بروجرد در مجل شورای اسلامی با اشاره به اینکه کارخانه‌های تولید کننده مواد شوینده، دارویی و تولید ماسک در روز‌های تعطیلات سال جدید متوقف نشدند، اظهار کرد: در واقع افرادی که در این مکان‌ها کار می‌کردند از مردم هستند، اما پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: بنابراین به لحاظ اینکه اقتصاد کشورمان دچار حداقل آسیب شود، با استفاده از این روش می‌توانیم کارخانه‌ها و مراکز تولید و پروژه‌های عمرانی را فعال کنیم؛ البته رعایت قوانین بهداشتی کار و عدم وجود ارتباط نزدیک باید در اولویت باشد.

کادر دمانی در خط مقدم مبارزه با کرونا است و نباید نگران شیوع مجدد بیماری باشد

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این مهم در حالیست که اگر مراکز فروش و پاساژ‌ها یکبار دیگر بخواهد دچار تراکم جمعیت بشود که متاسفانه روز گذشته در برخی شهر‌ها شاهد آن بودیم، کادر درمانی که در خط مقدم در حال جنگ هستند دچار مشکل خواهد شد؛ البته پزشکان و متخصصان نسبت به این موضوع به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

بروجردی افزود: بنابراین اگر یک درصد این فرضیه به واقعیت بپیوندد و دیگر کشور‌ها بتواند این ویروس را شکست بدهند، ایران تبدیل به کشوری منزوی خواهد شد که نه ما را به کشورشان راه می‌دهند و نه به سوی ما می‌آیند؛ چنین رخدادی به لحاظ بین المللی و اقتصادی ضرر بزرگی است لذا تصمیمات در این شرایط باید مرحله‌ای اتخاذ شود.

کارکنان بخش خصوصی باید به یک سوم کاهش یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه ادارات با یک سوم جمعیت برقرار باشند، تصمیم منطقی است و این رویه باید به بخش خصوصی و شرکت‌ها نیز تعمیم داده شود.

نماینده مردم بروجرد در قوه مقننه اظهار کرد: نباید با تصمیمات فردی و غیرعلمی در این زمینه تصمیم گیری کرد، زیرا کشور دچار آسیب جدی خواهد شد.

دولت هزینه‌های آب، برق، گاز، مالیات و عوارض‌ها را به صفر برساند

وی افزود: با توجه به اینکه مردم در این مدت درآمدشان در حد صفر است، مشکلی وجود ندارد که دولت در این چند ماه اعمال محدودیت ها، ملت را مهمان خود کند و هزینه‌هایی مانند هزینه آب، برق، گاز، مالیات و عوارض‌ها را به صفر برساند، زیرا هزینه‌های اقتصادی این امر کمتر از هزینه‌های درمان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: بنابراین این آمادگی وجود دارد برای اجرای این موضوع در مجلس مصوبه قانونی از نمایندگان دریافت شود، وگرنه ستاد یاد شده نیز می‌تواند تصمیم گیری و این موضوع را اجرایی

منبع: دانشجو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->