ماسک های دردسرساز

  • کد خبر: ۲۳۱۲۴
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
ماسک های دردسرساز
توزیع ماسک‌های غیرمرسوم وارداتی داد پرستاران مشهدی را درآورد
امیررضا وثوقی - صبح دیروز تصاویر اعتراض جمعی از پرستاران بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به دلیل کمبود ماسک و تجهیزات استاندارد برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به کادر درمان در فضای مجازی و رسانه‌های مختلف خبرساز شد. البته این گلایه منحصر به دیروز نمی‌شود و چندی پیش نیز حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر، رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی، از نحوه مدیریت و توزیع اقلام بهداشتی در برخی بیمارستان‌های مشهد گلایه‌مند بود. با این حال، روز یکشنبه سیدمحمدحسین بحرینی، رئیس قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کووید ۱۹، در گفتگو با شهرآرا معیوب بودن ۵ تا ۱۰ درصد ماسک‌های وارداتی و غیراستاندارد بودن کش‌های استفاده‌شده در آن‌ها را عامل اصلی جلوگیری از ادامه توزیع آن‌ها ذکر کرده بود. مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد در واکنش به اعتراض جمعی از پرستاران بیمارستان امام رضا (ع) مشهد، به شهرآرا گفت: روز شنبه پرستاران شیفت شب بیمارستان امام رضا (ع) به دلیل نگرانی از غیراستاندارد بودن ماسک‌ها، خواستار تجهیز کادر درمان با ماسک‌های N۹۵ معمولی بودند که پس از اعتراض پرستاران همه ماسک‌ها جمع‌آوری شد و کادر درمانی بیمارستان با ماسک‌های N۹۵ سوپاپ‌دار تجهیز شدند. حمیدرضا رحیمی با اشاره به استاندارد بودن ماسک‌های اهدایی و معتبر بودن شرکت تولیدکننده آن، اظهار کرد: حدود ۲۵ هزار ماسک وارداتی و استاندارد به دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اهدا شد، اما تفاوت این ماسک‌ها با ماسک‌های N۹۵ مرسوم در تجهیزات پزشکی و نداشتن فیلتر و سوپاپ است؛ با این حال استفاده از این نوع ماسک در دنیا بسیار شایع است و بسیاری از کشور‌های دنیا از این نمونه ماسک N۹۵ که با برند‌های شناخته‌شده تولید می‌شود، برای تجهیز کادر درمانی خود استفاده می‌کنند.

کمبود ۱۲۰۰ پرستار در استان
رئیس نظام پرستاری نیز با تأیید اعتراض جمعی از پرستاران بیمارستان امام رضا (ع)، گفت: تعدادی از پرستاران به ماسک‌های ارسالی اعتراض داشتند که مسئولان علوم‌پزشکی به این موضوع رسیدگی کردند. باوجود اینکه تجهیزات حفاظتی کادر درمانی در روز‌های ابتدایی شروع کرونا با کمبود‌هایی مواجه بود، اکنون در این باره مشکل خاصی وجود ندارد. سیدجواد توکلی با بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل پرستاران در مواجهه با ویروس کرونا کمبود نیروی شاغل در کادر درمانی است، اظهار کرد: در شرایط فعلی کادر درمانی خراسان‌رضوی با کمبود بیش از ۲۰۰۰ نیروی پرستار مواجه است و درحالی‌که اضافه‌کار نباید بیش از ۸ ساعت باشد، به اجبار پرستاران با شیفت‌های اضافه این کمبود نیرو را جبران می‌کنند و در بیشتر بیمارستان‌ها سقف اضافه‌کار پرستاران بسیار بیشتر از این است.
وی ابراز خرسندی کرد: در روز‌های گذشته به دستور رئیس‌جمهور مجوز استخدام ۱۰ هزار پرستار جدید در کشور صادر شده است، اما قالب به‌کارگیری این نیرو‌ها بسیار مهم است؛ همچنین با به‌کارگیری موقت تعدادی از پرستاران مشکل کمبود نیرو در کادر درمانی حل و فصل نخواهد شد و باید امنیت شغلی پرستاران در این قرارداد‌ها اعمال شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->