جزئیات خدمت‌رسانی جهادگران بسیج سازندگی خراسان رضوی در دهه پایانی ماه صفر (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) گزارشی از موکب‌های خدمت‌گزار مبادی ورودی مشهد | جایی برای خدمت و معنویت در مسیر زائران پیاده + ویدئو راه اندازی ۱۲ جایگاه عرضه ارزاق و ۶ نانوایی سیار اطراف حرم مطهر رضوی+ آدرس تولیت آستان قدس رضوی: خدمت به زائران راه تقرب به حضرت رضا(ع) است برگزاری نمایشگاه کتاب با تخفیف ۵۰ درصدی در حرم مطهر رضوی ویژه دهه آخر صفر توزیع ۵ میلیون غذای گرم بین زائران پیاده رضوی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو اکران ۳۰ هزار مترمربع تبلیغات محیطی به مناسبت دهه آخر صفر در مشهد خدمت‌رسانی بیش از ۴۰۰ مسجد مشهد به زائران دهه آخر صفر ۱۴۰۳ آخرین آمار از حضور زائران پیاده در مشهد (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) | حضور بیش‌از ۱۴ هزار زائر پیاده سازمان‌دهی زائران دهه پایانی صفر نیازمند عزم همگانی است میزبانی حرم مطهر رضوی از زائران آسیای مرکزی در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ طرحی از عشق و خون و آزادی | درباره شهید محمد طرحچی، بنیان گذار مشهدی ستاد مهندسی جنگ پایه‌گذار زیارت پیاده سیری در سیره امام حسن مجتبی (ع)؛ امام صبور و مدبر پیامبر (ص) چگونه حکومت اسلامی را بنیان نهادند؟ توزیع حدود ۱۵۰ تن اقلام اساسی میان موکب‌های دهه آخر صفر ۱۴۰۳ مراسم اختتامیه دومین سوگواره «نوای ارادت» در مشهد برگزار شد+ویدئو دولت اسلامی، دولت مقتدر در برابر دشمنان و بدخواهان است فرماندار مشهد: آمادگی موکب‌های مردمی با ظرفیت اقامت برای ۲۰ هزار زائر در مشهد+ویدئو
سرخط خبرها

توزیع ۵ میلیون غذای گرم بین زائران پیاده رضوی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو

  • کد خبر: ۲۴۸۴۰۳
  • ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶
توزیع ۵ میلیون غذای گرم بین زائران پیاده رضوی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)+ویدئو
رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد از برنامه‌ریزی برای توزیع پنج میلیون غذای گرم بین زائران خبر داد.

محمدرضا صفایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: امسال حدود ۲۶۰ موکب جاده‌ای در محور‌های منتهی به مشهد مشغول خدمت رسانی به زائران و به‌ویژه زائران پیاده هستند. عمده خدمات این مواکب اسکان و پذیرایی است.

وی افزود: امسال مواکب خیلی خوب پای کار آمده اند و نقد‌ها و مشکلاتی که داشتند با همراهی فرمانداری مشهد تا حد زیادی حل شده است.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز‌های مواکب شامل آب شرب، آب غیر شرب سرویس‌های بهداشتی آب پتو و... امسال برطرف شده است.

صفایی، مسیر بهشت در خیابان امام رضا را مهم‌ترین محور استقرار مواکب در داخل شهر مشهد عنوان کرد و افزود: این مسیر از ترمینال شروع و تا حرم مطهر رضوی ادامه دارد و ۳۰۰ موکب پذیرایی در این محور میزبان زائران امام رضا (ع) هستند. 

وی در ادامه عنوان کرد: اکثر این مواکب مشهدی هستند و البته از دیگر استان‌ها و حتی کشور‌هایی مانند هند، لبنان، پاکستان، عراق و افغانستان نیز امسال با برپایی مواکب در مسیر بهشت میزبانی زائران را با نوشیدنی‌ها و غذا‌های کشور خودشان برعهده گرفته اند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد با اشاره به پیش‌بینی افزایش ۳۰درصدی زائران دهه آخر صفر امسال در مقایسه با سال گذشته، یکی از مهمترین اتفاقات مسیر بهشت را پذیرایی زائران با غذای گرم در سه وعده دانست و گفت: علاوه بر خیابان امام رضا، در همه خیابان‌های منتهی به حرم مواکب پذیرایی برپا هستند و خدمت رسانی میکنند.

وی بیان کرد: در بحث اسکان خدمات خوبی توسط هیئات مذهبی، به‌ویژه در سه شب پایانی صفر، ارائه می‌شود.

صفایی با اشاره به پیش بینی حضور  ۶ تا ۱۰ میلیون زائر در مشهد گفت: یکی از کار‌های خوبی که امسال برای تسهیل کار مواکب انجام دادیم توزیع اقلام مصرفی مانند برنج، گوشت، شکر و... به قیمت تنظیم بازار بین هیئات و مواکب است، در همین راستا تا امروز حدود ۲۰۰ تن گوشت ۳۵۰ تن برنج ۲۰۰ تن شکر ۱۵۰ تن مرغ بین مواکب توزیع شده است.

وی گفت: سعی بر این است در سه روز پایانی صفر حدود ۵ میلیون غذای گرم در محور‌های منتهی به حرم توزیع شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد در خصوص خدمات فرهنگی مواکب هم بیان کرد: امسال سازمان تبلیغات و حوزه علمیه پای کار آمدند و مواکب در تمام مسیر جاده‌ای و محور‌های منتهی به حرم زیر نظر تیم فرهنگی فعالیت میکنند، در مشهد هم ایستگاه‌های فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته فعالیت میکنند و با برپایی غرفه عفاف و حجاب، غرفه کودک و نوجوان و غرفه پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی توسط روحانیون و کارشناسان دینی اقدامات خوبی را رقم خواهند زد.

صفایی بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که امسال انجام دادیم این بود که اخذ مجوز‌های حضور مواکب و دسته روی‌ها را در مشهد خودمان به عهده گرفتیم تا حضور مواکب غیر مشهدی تسهیل و تقویت شود، که خوشبختانه اثر خوبی هم داشت.

طبق گفته رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد، ۱۸۰ بازرس در سطح شهر مشهد و خیابان امام رضا (ع) که بر توزیع غذا و پذیرایی‌ها نظارت می‌کنند و پس از پایان صفر این گزارش‌ها را به بازرسی جهاد کشاورزی و فرمانداری تحویل می‌دهند.

وی متذکر شد: امسال مسئولیت انتظامی تمام هیئات و دسته روی‌های پایان صفر را برای کمک به عوامل انتظامی در خیابان‌های منتهی به حرم بر عهده گرفتیم تا مشکلاتی که سال‌های گذشته در بحث ترافیک داشتیم برطرف شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->