نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال
سرخط خبرها

یک گام تا پایان فصل لیگ فوتسال بانوان

  • کد خبر: ۲۷۲۲۳
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
یک گام تا پایان فصل لیگ فوتسال بانوان
برگزاری پلی‌آف بدون تماشاچی پس از مهلت بیست‌روزه به تیم‌ها
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - با اعلام مسئول سازمان لیگ فوتسال بانوان، از هفته آینده با صدور مجوز برگزاری رقابت‌ها، به تیم‌ها ۲۰ روز برای آمادگی مهلت داده می‌شود و سپس ۳ بازی باقی‌مانده پلی‌آف بدون تماشاچی، برگزار می‌شود. قرار بود ۶۷ روز پیش قهرمان لیگ برتر فوتسال بانوان مشخص شود و بازیکنان ملی‌پوش بلافاصله تمرینات خود را در اردو‌های ملی دنبال کنند تا در خردادماه راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا فوتسال زنان شوند و همه چشم به سومین قهرمانی دختران ایرانی بدوزند؛ اما تمام این برنامه‌ها با یک میهمان ناخوانده نقش‌بر‌آب شد.

برگزاری ۳ دیدار باقی‌مانده
درحالی‌که خیلی از فوتسالیست‌ها و مربیان گمانه‌زنی می‌کنند و احتمال می‌دهند که با طولانی‌شدن تعطیلات، دیگر لیگ هم برگزار نمی‌شود، اما شهرزاد نصیری، مسئول برگزاری لیگ فوتسال بانوان، می‌گوید: طبق آخرین صحبت‌هایی که با سرپرست سازمان لیگ فوتسال داشتیم، بازی‌های پلی‌آف انجام می‌شود. او ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرد هفته آینده فعالیت‌های ورزشی آغاز می‌شود، ما منتظر دستور کتبی هستیم. پس از آن ۲۰ روز به تیم‌ها مهلت آماده‌سازی می‌دهیم و طبق آیین‌نامه پلی‌آف مسابقات را برگزار می‌کنیم؛ بااین‌تفاوت که بازی‌ها بدون تماشاچی خواهند بود. فینال تک‌بازی نخواهد بود، چون در آیین‌نامه بازی‌ها که اعلام شد چنین‌چیزی نیامده است.

لج‌بازی بی‌سرانجام میزبانان
به‌این‌ترتیب تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی باید در اولین دیدار خود در زمین رفسنجان بدون حضور تماشاچیان و هواداران حریف به میدان برود. ۹ اسفندماه تیم هیئت فوتبال خراسان رضوی برای بازی دور برگشت در سالن پیام‌نور رفسنجان حاضر شد، در آن زمان شیوع کرونا رفته‌رفته جدی می‌شد و به‌جز مسابقات لیگ فوتبال و فوتسال باقی رقابت‌ها لغو شد. اما زمانی که از برگزاری دیدار بدون تماشاچی صحبت شد، تیم‌های میزبان مخالفت خود را با برگزاری رقابت‌ها اعلام کردند و با فشاری که به سازمان لیگ وارد شد، در شب بازی‌ها، دور برگشت لغو شد و تیم‌های مشهد و سایپا با دستان خالی از رفسنجان و اهواز بازگشتند. این درحالی است که لیگ بعد از ماه‌ها تعطیلی بازهم بدون تماشاچی خواهد بود. اگر همان زمان سازمان لیگ با برگزاری دیدار برگشت موافق می‌کرد، الان ۲ تیم فینالیست تکلیفشان مشخص بود.

کم‌کاری سازمان لیگ
درست است که کسی حتی در دنیا پیش‌بینی چنین‌تعطیلی بزرگی را نمی‌کرد و شیوع چنین‌ویروسی بسیار دوراز‌ذهن بود، بیماری‌ای که منجر به تعویق بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا یعنی المپیک شد و خسارت‌های زیادی را به صنعت ورزش جهان وارد کرد؛ اما شاید این موضوع تجربه بزرگی باشد تا مسابقات ازاین‌پس با برنامه‌ریزی بهتر و دقیق‌تری انجام شود. لیگ فوتسال بانوان امسال فرازونشیب‌های زیادی داشت، از تأخیر در شروع لیگ تا کناره‌گیری دوسه تیم از مسابقات این دوره و تعطیلی ناخواسته در نیم‌فصل دوم، همگی دست به دست هم دادند تا فصل ۹۸ – ۹۹ کش‌دار شود. ۱۸ بهمن‌ماه هفته بیست‌وچهارم و پایانی لیگ برتر برگزار شد، اما مرحله پلی‌آف با تأخیری دوازده‌روزه در ۳۰ بهمن‌ماه آغاز شد. ۹ اسفندماه به‌عنوان زمان دیدار دور برگشت اعلام شد، ۱۶ اسفندماه دور رفت فینال و در روز ۲۳ اسفندماه قرار بود دور برگشت فینال و دیدار رده‌بندی برگزار شود تا از روز‌های پایانی سال ملی‌پوشان به اردو بروند. اگر این تأخیر‌ها و تعویق‌ها درست سازمان‌دهی می‌شد، تکلیف قهرمان لیگ خیلی زودتر در همان ابتدای بهمن‌ماه مشخص می‌شد و لیگ فرسایشی نمی‌شد. برخلاف فوتسال که بازی‌های باقی‌مانده از حساسیت بالایی برخوردار است و هر ۴ تیم روی کاغذ از شانس کسب قهرمانی بهره‌مند هستند، اما لیگ برتر فوتبال زنان وضعیت متفاوتی دارد.

فوتبالی‌ها به‌دنبال تعطیلی
گلاره ناظمی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ فوتبال زنان، از احتمال پایان لیگ با همین شرایط خبر داده است. تعدادی از تیم‌های حاضر در لیگ به‌دلیل مشخص‌بودن قهرمان فصل، به‌علت صرفه‌جویی در زمان و هزینه، درخواست پایان لیگ را داشته‌اند که درهمین‌رابطه ناظمی گفته است باید موضوع ادامه لیگ را بررسی کنیم؛ چون برگزاری لیگ در این شرایط سخت است و بیشتر تیم‌ها به پایان لیگ با همین شرایط تمایل دارند، چون تقریبا تکلیف لیگ و رتبه تیم‌ها مشخص است. احتمال اینکه لیگ را تعطیل کنیم، وجود دارد؛ اما درحال‌حاضر نمی‌توان قطعا نظر داد و باید تا آخر هفته صبر کنیم و تکلیف لیگ زنان به‌زودی مشخص خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->