خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها
در هفتمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

حکم نجفی صادر شد / اشد مجازات و قصاص

  • کد خبر: ۲۷۳۰
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
  • ۲
حکم نجفی صادر شد / اشد مجازات و قصاص
محمد علی نجفی، شهردار پیشین تهران با تقاضای اولیای دم همسرش میترا استاد، به اشد مجازات و قصاص محکوم شد.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضاییه در هفتمین نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: امروز صبح، حکم بدوی اقای محمدعلی نجفی صادر و به وکلای اولیای دم و متهم ابلاغ شد.

اسماعیلی افزود: قتل عمد، ایراد صدمه غیرموثر در قتل و همچنین نگهداری اسلحه غیرمجاز، سه عنوان اتهامی نجفی بود که دادگاه در دو موضوع متهم را محکوم کرده است. 

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: دادگاه قتل عمد را محرز دانسته و با توجه به تقاضای اولیای دم حکم به قصاص صادر کرده است و دادگاه در مورد اتهام صدمه غیرموثر در قتل، چون معتقد به انجام فعل واحد بوده، رای برائت داده است. همچنین در مورد نگهداری سلاح غیرمجاز متهم به دو سال حبس محکوم شده است.

وی خاطر نشان کرد: حکم صادره غیرقطعی و قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و در صورت اعتراض از ناحیه متهم یا وکلای متهم رسیدگی می شود.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: رأی صادر شده برای نجفی امروز به وکلای اولیای دم و متهمان ابلاغ شده است. همانطور که می‌دانید در کیفرخواست قتل عمد، ایراد صدمه غیر موثر در قتل و داشتن اسلحه محرز شده بوده که قتل عمد را دادگاه محرز دانسته و حکم قصاص صادر کرده است.

محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران در تاریخ ۷ خرداد ماه امسال، میترا استاد همسر دوم خود را به ضرب گلوله در منزل خود واقع در منطقه سعادت آباد تهران به قتل رساند و عصر آن روز با حضور در پلیس آگاهی تهران به قتل اعتراف و دلیل آن را اختلافات خانوادگی عنوان کرد.

نخستین دادگاه رسیدگی به این پرونده  ۲۲ تیرماه در شعبه یکم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی به صورت علنی و با حضور رسانه ها برگزار شد.

در جلسه اول دادگاه قاضی کشکولی گفت: این پرونده قتل خانوادگی است و ممکن است در آینده در جامعه اتفاق افتد و همه باید در این دادرسی نقش اصولی و بی طرف داشته باشند و حقوق شهروندی به درستی رعایت شود؛ بنابراین لازم است نماینده دادستان،  اولیای دم و وکیل آن ها اخلاق را رعایت کنند و مطالب خلاف وجدان عمومی نگویند.

وی اظهار داشت: در این جلسه زهرا نجفی، دختر محمد علی نجفی، علیرضا بربری داماد نجفی و آقازاده راننده و مسعود استاد برادر مقتول و معصومه رشیدیان خبرنگار انصاف نیوز به عنوان مطلع حضور داشتند. اولیای دم در جلسه حضور پیدا نکردند.

شهریاری نماینده دادستان در قرائت کیفرخواست، اتهامات محمدعلی نجفی را اعلام کرد و گفت: او متهم به مباشرت در قتل عمد همسر دوم خود مرحوم میترا استاد ۳۶ ساله با سلاح گرم، حمل و نگهداری سلاح و مهمات جنگی غیرمجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح غیرفوتی است.

دومین جلسه محاکمه نجفی، ۴ روز بعد،   ۲۶ تیر ماه در شعبه نهم دادگاه کیفری تهران، برگزار شد.

نجفی در جلسه دوم دادگاه رسیدگی به  پرونده قتل میترا استاد در دفاع از خود گفت: آنچه که اتفاق افتاده است را قبول دارم و توضیح می دهم اما اتهام قتل عمد را به هیچ عنوان قبول ندارم و دلایل خود را عرض می کنم.

سومین جلسه رسیدگی به این ۳۱ تیرماه برگزار شد. حمید گودرزی یکی از وکلای محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران گفت: موکلم اقرار به قتل شبه عمدی دارد.

در پایان جلسه سوم دادگاه، قاضی کشکولی با اعلام ختم جلسات دادرسی، اعلام کرد: رای در زمان مقتضی صادر خواهد شد. قانون مشخص کرده است پس از زمان ختم رسیدگی، صدور حکم هفت روز زمان می برد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یحیی سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
0
1
درسته که این حکم و قتل انجام شده خیلی ناراحت کننده ست، اما خوشحالم که در کشور ما قانون برای همه اجرا میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
0
0
چرا نجفی در بحران، مشاوره نرفت؟ وقتی خانواده اش تهدید به اسید پاشی شد چرا کمک فکری از کسی نگرفت؟ چطور نمیدونست خودکشی حرامه؟ با فشار کدوم نهاد ازدواج دایم کرد و چرا اون تعداد مهریه؟ ازدواج دایم رو میشه با فشار پذیرفت ولی تعداد سکه ها چطور؟ ایا نمیدونست لازمه دو همسری، اجرای عدالته، و این رو محضری که ثبت کرد ازدواج دوم رو، به افراد گوشزد نکرد؟ چرا به جای حمله به دو همسری از طرف جامعه، اونرا به عنوان یک واقعیت که گاهی اتفاق میفته نمیپذیریم و برای کاهش اسیب راه حل ارایه نمیدهند؟ ایا شوهر اول استاد و سایر مردانی که زنان جوان خود را طلاق میدهند به این فکر میکنند زن جوان در جامعه با نیازهای جنسی، عاطفی، مالی خود چه باید بکند؟ حکومت چه برنامه ای دارد؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->