سرخط خبرها

محله وکیل‌آباد، محله مهربانی

  • کد خبر: ۲۷۵۶۱
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
محله وکیل‌آباد، محله مهربانی
علی گلستانی‌نژاد - عضو شورای اجتماعی محله وکیل‌آباد
این روز‌ها در محله وکیل‌آباد همه بسیج شده‌اند تا رزمایش وسیعی از جنس همدلی را برگزار کنند.
خیران نیک‌اندیش محله‌مان بر طبق سنوات گذشته با محوریت مسجد صاحب‌الزمان (عج) و با حمایت دفتر توسعه و بازآفرینی محله وکیل‌آباد، بسته‌های غذایی را تهیه و به‌طور ناشناس به نیازمندان محله تحویل داده‌اند. این بسته‌ها شامل اقلام مواد غذایی همچون برنج، روغن، گوشت قرمز و سفید، حبوبات، ماکارونی، خرما، رب، شکر و دیگر اقلام مورد نیاز خانوار‌ها بوده است.
همچنین تعدادی از کسبه محله وکیل‌آباد با تعریف بن‌های مواد غذایی و تحویل آن به افراد نیازمند محله شرایطی را فراهم آورده‌اند که افراد با حفظ کرامت انسانی و شأن خانوادگی به مغازه‌ها مراجعه کرده و کمک‌های خیران را دریافت می‌کنند. مقوله حفظ شأن خانوادگی افراد نیازمند بسیار حائز اهمیت است، چه بسیار از هم‌محله‌ای‌های ما که تا پیش از این برای خود برو و بیا و کاسبی داشتند و هرجور که بود با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشتند، چنین افرادی دوست ندارند دست نیازشان به سمت دیگری دراز شود، حتی اگر سفره خانه‌شان خالی  باشد. این میهمان ناخوانده (ویروس کرونا) بدجوری بر زندگی عده‌ای تأثیر گذاشته و امروز بیش از ۳ ماه است که درآمد عده‌ای قطع شده است، اما آیا خرج و مخارج زندگی هم قطع می‌شود، خدا خیر بدهد این خیران را، این روز‌ها در محله ما الحق و الانصاف سنگ تمام گذاشته‌اند. در کنار خیران، معتمدان، ریش‌سفیدان و نمازگزاران محله و مسجد، شهرداری منطقه ۱۲، سپاه پاسداران، دفتر توسعه محله وکیل‌آباد، قرارگاه جهاد شهید شاطری، بسیج و جمعی از خیران گمنام از دیگر نقاط شهر مشهد نیز دست به کارشده و به کمک نیازمندان محله آمده تا در ماه رمضان، تجربه‌ای شیرین از رزمایش همدلی بین اهالی محله وکیل‌آباد در خاطرات بماند. همچنین در مرحله دوم طرح همدلی هم‌زمان با میلاد کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) بسته‌های حمایتی از طریق سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد و دفتر توسعه محله وکیل‌آباد در محله توزیع شد.
شایان ذکر است تمامی کمک‌های انجام شده با محوریت و اطلاع مسجد صاحب‌الزمان (عج) محله وکیل‌آباد انجام گرفته است، نقش محوری مسجد در شناسایی افراد بی‌بضاعت محله انجام پذیرفت و افراد بعد از شناسایی با حفظ کرامت انسانی و شأن خانوادگی، کمک‌های خیران را دریافت کردند. از طرفی دفتر توسعه محله وکیل‌آباد با برنامه‌ریزی انجام شده در نظر دارد با تشکیل هیئت مدیره‌ای متشکل از تمامی خدمتگزاران و تشکل‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های نیکوکاری شناخته شده در محله، شرایطی را فراهم کند تا کمک‌های انجام شده عادلانه و یکنواخت بین نیازمندان محله توزیع شود.
اهمیت تشکیل این هیئت مدیره به این دلیل است که در گذشته تشکل‌ها دارای افراد مشترکی بودند و بعضاً به خانواده‌هایی دو یا سه بار کمک می‌شد، درحالی که برخی خانواده‌های حتی نیازمندتر که تاکنون شناسایی نشده‌اند، از دریافت کمک خیران محروم هستند. امید است با همکاری اهالی و تشکل‌های فعال محله توانسته باشیم به هدفمان که همانا کمک به فقرا، نیازمندان و همه اشخاصی که به‌واسطه شیوع و اپیدمی ویروس کرونا، کار و بار خود را از دست داده و در تنگنای مالی قرار گرفته‌اند، جامه عمل بپوشانیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->