مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

۱۵ تیرماه، پایان تعریض پل پرتوی/ آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان برونسی

  • کد خبر: ۲۷۵۶۳
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
۱۵ تیرماه، پایان تعریض پل پرتوی/ آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان برونسی
با پایان عملیات تعریض در ۲ گام، حدود ۳ متر به عرض پل پرتوی اضافه می‌شود.

علیرضا ظهیری/شهرآرانیوز - اصلاحات هندسی معابر با هدف کاهش گذرهایی که ترافیک آن ها، ساعت ها شهروندان را آزار می دهد، یکی از دستورکارهای اصلی مدیریت شهری در دوره جدید بوده است و کارشناسان حوزه ترافیک به همراه مهندسان حوزه عمرانی شهرداری درتلاش ا ند با انجام برخی اصلاحات هندسی در شبکه معابر با کمترین هزینه، ترافیک این محیط‌های شهری را کاهش دهند.

فرایند اصلاح هندسی معابر شهر طی این سال ها بیشتر از گذشته شده است؛ در این راستا با انجام اصلاحات کوچک در معابر بزرگی همچون تقاطع جانباز- فرامرز، سه راه خیام، میدان آزادی، میدان جهاد، میدان غدیر و بزرگ ترین آن، اصلاح هندسی پل پرتوی در انتهای بولوار وکیل آباد، می توان دید که چقدر از ترافیک این معابر کاهش یافته است، به طوری که امروز شهروندان در کمترین زمان ممکن از این معابر عبور می کنند.


یکی از اصلاحات هندسی مهم شهر به اصلاح هندسی پل پرتوی بر می‌گردد که نقش بسزایی در کاهش ترافیک بین مشهد، طرقبه و شاندیز دارد.

 

به گفته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد در سال گذشته، گام اول تعریض پل مهندس پرتوی از مسیر مشهد به طرقبه و شاندیز انجام شد و گام دوم پروژه نیز قرار است تا اواخر تیرماه ۹۹ به پایان می‌رسد.


خلیل ا... کاظمی با اشاره به عرض ۱۲ متری پل مهندس پرتوی افزود: در پایان عملیات تعریض پل در گام دوم، حدود ۳ متر و ۱۰ سانتی متر به آن اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قبل و بعد از پل مهندس پرتوی نیز در این مسیر تعریض خواهد شد، اضافه کرد: از پل مهندس پرتوی تا تقاطع شهیدبرونسی ۱۱۸۰ متر زیر بار تعریض قرار خواهد گرفت که در برخی نقاط تا ۳ متر و ۴۰ سانتی متر شاهد افزایش عرض بولوار وکیل آباد خواهیم بود.

قبل از پل نیز ۲ سمت بولوار تعریض می‌شود، به طوری که در سمت چپ مسیر برگشت تا ۳ متر و ۱۰ سانتی متر و در سمت راست نهایتا تا ۶ متر و ۲۰ سانتی متر، عرض افزایش می‌یابد.

 

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی شهرداری مشهد نیز در گفت‌وگو با شهرآرا با بیان اینکه عملیات تعریض پل پرتوی در گام دوم حدفاصل دوراهی طرقبه با انتهای بولوار وکیل آباد از ۱۵ فروردین سال ۹۹ آغاز شده است، افزود: مدت برنامه ریزی شده برای تعریض پل پرتوی در گام دوم، سه ماهه است و با توجه به اینکه عملیات اجرایی تاکنون به خوبی پیش رفته است، به احتمال زیاد سر موعد زمان بندی یعنی تا ۱۵ تیرماه امسال، این مسیر نیز به بهره برداری می‌رسد.


محمود ریحانی با بیان اینکه در این محور، عملیات تیرگذاری انجام شده است و هفته آینده نیز عملیات بتن ریزی پل انجام خواهد شد، ادامه داد: همچنین در حوزه تعریض باند اصلی، جدول گذاری انجام شده و از هفته آینده نیز عملیات آسفالت این بخش انجام خواهد شد. اصلاحات دیگر این پل هم در حال انجام است.

وی تأکید کرد: در مجموع تاکنون برای هر دو گام این پروژه مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، هزینه شده است.

آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان برونسی از هفته آینده

یکی از محدوده‌هایی که می‌تواند در کاهش بار ترافیکی انتهای بولوار وکیل آباد حائز اهمیت باشد، احداث دوربرگردانی در بولوار شهید برونسی است که مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور عمرانی شهرداری مشهد در این باره نیز گفت: عملیات این پروژه با اعتبار حدود ۲۰ میلیارد تومان از هفته آینده آغاز خواهد شد. محمود ریحانی با بیان اینکه اکنون در حال جابه جایی درختان هستیم، اضافه کرد: هفته آینده نیز برای انجام عملیات اجرایی، انحراف مسیر صورت خواهد گرفت. وی با بیان اینکه زمان بندی این پروژه نیز نه ماهه است، ادامه داد: دوربرگردان شهید برونسی، یک کیلومتر پس از پل نمایشگاه به سمت بولوار شهید فکوری خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->