شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

ورود کسب وکارهای سنتی به فضای مجازی/ آیا در دوران پسا کرونا استارتاپ‌ها رونق می‌گیرد؟

  • کد خبر: ۲۷۵۸۲
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
ورود کسب وکارهای سنتی به فضای مجازی/ آیا در دوران پسا کرونا استارتاپ‌ها رونق می‌گیرد؟
آینده کسب‌وکارهای آنلاین در نشست «تحلیل شرایط اقتصادی پس از کرونا» بررسی شد.

شهرآرانیوز، بحران کرونا با همه چالش ها و تهدیدهای جدی که برای اقتصاد ایجاد کرد، اما برای گروهی از کسب وکارهای دیجیتالی که عموما آن را با نام استارت آپ ها می شناسیم، فرصت های جدیدی را هم خلق کرده است. یکی از پرطرفدارترین خدمات آنلاین در این روزها خرید غیرحضوری و استفاده از سرویس های مشابه است. در نتیجه بخشی از جامعه که این خدمات را پیش از این به صورت حضوری استفاده می کردند، حالا و برای اولین بار در حال استفاده از سرویس های فناورانه و مجازی هستند که باعث رشد بخشی از کسب وکارهای آنلاین شده است.

با توجه به اینکه سیاست مدیران شهری مشهد در 3سال اخیر تقویت فعالیت استارت آپ ها در راستای تسهیل خدمات دهی به شهروندان مشهدی بوده است، رشد این فعالیت ها بهانه ای شد تا با برگزاری نشستی با حضور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران توسعه فعالیت استارت آپ ها بررسی شود.

افزایش دو برابری تبادلات
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در این نشست گفت: پیش از کرونا سقف تبادل روزانه داده در کشور عددی بالاتر از 2 ترابیت بر ثانیه بود، اما امروز این عدد به 4/5ترابیت رسیده است. حتی با دقیق ترین برنامه ریزی ها نیز امکان افزایش این میزان از تقاضا وجود نداشت. به نظر من وجوه فناورانه زندگی به حالت پیش از کرونا بازنمی گردد؛ تجربه تماشای فیلم به وسیله اینترنت در منزل، خرید اینترنتی، کلاس آموزشی و تجربه هایی شبیه این ها که موفق بوده، تصور بازگشت به گذشته در این موارد را بسیار سخت کرده است.


امیر ناظمی افزود: با وجود آنکه تلقی عامه بر آن بود که شرکت های آی تی در این دوران تحت تأثیر شرایط قرنطینه قرار نگرفته اند، اما طبق تحقیقی که در وزارتخانه انجام دادیم، مشخص شد ۸۰درصد از شرکت های آی تی کشور در این دوره از این شرایط تأثیر منفی گرفتند.

در مثال واضح می توان به شرکت های خدمات مسافری و ارسال کالا مثل تپسی و اسنپ اشاره کرد که به وضوح با افت مشتری روبه رو شدند و همچنین شرکت هایی که خدمات در منزل را ارائه می کردند مانند تعمیرکاران و... نیز از این شرایط متأثر شده اند. اتفاق مهم آنجاست که باور مردم نسبت به کسب وکارهای حوزه آی تی بهتر و تقاضا برای این کسب وکارها بیشتر شده است. در واقع کسب وکارهای سنتی تمایل به ورود به این حوزه و فعالیت به صورت آی تی را از خود بروز داده اند.


ورود کسب وکارهای سنتی به فضای مجازی
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد نیز در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در کلان شهر مشهد برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: هماهنگی بین بخشی و مدیریت به موقع شرایط، مانع ایجاد بحران کرونا در مشهد شده است.


شهریار آل شیخ به موضوع کسب وکارهای نوین اشاره و بیان کرد: در نهایت روزی شاهد عادی سازی شرایط شهر مانند گشایش رستوران ها و هتل ها خواهیم بود و به دورانی وارد می شویم که آثار کرونا همچنان وجود دارد، اما شرایط با قبل تفاوت خواهد داشت که باید برای آن برنامه ریزی مناسبی انجام دهیم.


آل شیخ اظهار کرد: از آثار کرونا می توان به ورود کسب وکارهای سنتی به فضای مجازی اشاره کرد؛ البته تأثیر این دوران بر کسب وکارها یکسان نبود، زیرا برخی دچار چالش شدند و برخی به عرصه جهانی پیوستند.


وی با اشاره به تأثیر شرایط قرنطینه بر اقتصاد و کسب وکار ادامه داد: در این فضا استارت آپ های ما نیز واکنش های مختلفی داشته اند و جامعه رویکردهای متفاوتی نسبت به این موضوع از خود بروز داده است و برخی امکانات و کسب وکارهای موجود پیشین همچون برگزارکنندگان جلسات آنلاین، رسانه های جدید، پادکست ها و... در شرایط امروز احیا شده اند.


او ادامه داد: متأسفانه در این شرایط به بسیاری از استارت آپ ها لطمات جدی وارد شد، اما احتمال دارد در دوره های بعدی احیا شوند و کسب وکارهای دیگری دچار چالش شوند.


آل شیخ درباره مشکلات و چالش های سرمایه گذاری در کسب وکارهای نوین در دوران پساکرونا اظهار کرد: تأمین سرمایه چالش بزرگی برای کسب وکارهاست؛ درحالی که نسبت ورود سرمایه گذار در دنیا کمتر از 2درصد است، در کشور ما این انتظار وجود دارد که تمام ایده ها برای سرمایه گذار جذاب باشد که این امر توقع درستی نیست.


وی با اشاره به اینکه نحوه رابطه با بازارهای واقعی همچنان برای کسب وکارهای نوین محل چالش است و مفاهیم سرمایه گذاری مدرن هنوز نهادینه نشده است، افزود: این نکته را نباید از نظر دور داشت که هزینه آغاز کسب وکار در دنیا زیاد است و تولیدوعرضه در فضای جهانی هزینه اولیه دارد، اما برای کشور ما این هزینه ها نسبتا کمتر و گاه ثابت است که امکان عرضه و بروز توانایی ها را برای استارت آپ های ما زیاد می کند.


آل شیخ به لزوم هوشمندی شرکت های نوپا و کسب وکارهای نوین اشاره کرد و گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که در دوره کوتاهی شوک شدیدی به کسب وکارها وارد شد که سبب اتفاقات خوشایندی برای استارت آپ ها نیز شد.


وی بیان کرد: قطعا جامعه به حالت عادی بازخواهد گشت، هرچند زمان آن را نمی توان پیش بینی کرد، اما اینکه با چه سرعتی و با چه کیفیتی به روال عادی بازگردیم، موضوعی است که باید استارت آپ ها و کسب وکارهای جدید نسبت به آن حساس باشند.


آل شیخ با بیان اینکه اکنون فرهنگ جدیدی از تولیدوعرضه شکل گرفته است که کسب وکارهای نوین باید از آن آگاه باشند، اظهار کرد: هرچند شاید برخی رفتارها به مدل گذشته خود بازگردند، اما ورود به پساکرونا را باید به فال نیک گرفت و با شناخت فرصت ها و تهدیدها، نسبت به الگوها و نیازهای جدید حساس بود.


وی افزود: معتقدم مدیریت شهری در حوزه استارت آپ ها نباید مداخله و حضور تخصصی داشته باشد؛ بنابراین ما در شهرداری مشهد تلاش داریم تا زیرساخت ها را فراهم کنیم و تنها در بهره گیری از محصول خوب کوشش کنیم و خریدار خوبی باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->