تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟
سرخط خبرها

مرگ مشکوک بهنام بهرامی، کاریکاتوریست مشهدی، در سوئیس

  • کد خبر: ۲۷۶۰۱
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
  • ۹
مرگ مشکوک بهنام بهرامی، کاریکاتوریست مشهدی، در سوئیس
دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست از مرگ مشکوک هنرمند کاریکاتوریست ایرانی که پیش از این طرح کاریکاتور هولوکاستش بازتاب جهانی داشت، در کشور سوئیس خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست و دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست، درباره انتشار خبر مرگ ناگهانی بهنام بهرامی، هنرمند کاریکاتوریست مشهدی ساکن سوئیس، گفت: بهنام بهرامی از جمله هنرمندانی بود که چندی پیش برای مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست اثر ارسال کرده بود. پس از آن بود که برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت.

وی بیان کرد: این هنرمند در شهر ژنو یک نمایشگاه برپا کرد، اما عده‌ای از منافقین رد او را زدند و با شعار‌هایی مانند «مرگ بر بسیجی» سبب برهم خوردن این نمایشگاه شدند. مدتی بعد پلیس سوئیس این هنرمند ایرانی را دستگیر و او را بابت کاریکاتور هولوکاست مواخذه کرد و بابت همین موضوع تذکر جدی گرفت. همان زمان وقتی از اداره پلیس بیرون می‌آید عده‌ای به او حمله می‌کنند و لپ‌تاپ و کیفش را می‌دزدند.

شجاعی طباطبایی در ادامه گفت: بهنام بهرامی پس از این اتفاق، شرایط ناامنی را تجربه کرد و در نهایت آبان‌ماه سال ۹۸ تصمیم به بازگشت به ایران می‌گیرد و به خانواده‌اش نیز این موضوع را اعلام می‌کند، اما در بحبوحه‌ای که اینترنت در ایران قطع بود، تلفن وی نیز خاموش بود و اوایل آذرماه پلیس سوئیس جسد او را کشف می‌کند. نکته اینجاست که ۱۰ روز پیش، گواهی فوت این هنرمند به دست خانواده‌اش در ایران رسیده و در گواهی فوت علت مرگ «نامعلوم» ذکر شده است که از این منظر اتفاقی مشکوک است و به اعتقاد من این هنرمند به شهادت رسیده است.

وی به اینکه دولت سوئیس اجازه خروج پیکر شهید بهرامی را نداده و او را در ژنو به خاک سپرده است، اشاره کرد و افزود: نمایندگان کنسولگری ایران در ژنو اعلام کردند دولت سوئیس از ارائه هرگونه اطلاعات درباره مرگ و مکان وقوع مرگ این هنرمند ایرانی سرباز زده‌اند و حتی لوازم شخصی ایشان را نیز تحویل نداده‌اند و چرایی این موضوع برای ما نیز مبهم است.

شجاعی طباطبایی تأکید کرد: کاریکاتوری که از ایشان در نمایشگاه هولوکاست به نمایش درآمد، در رسانه‌های خارجی و به‌ویژه رسانه‌های صهیونیستی بسیار بازتاب داشت.

وی از وزارت امور خارجه درخواست کرد: از وزارت امور خارجه ایران تقاضا دارم نسبت به شهادت بهنام بهرامی پیگیر باشند. اتفاقاً نسبت به مرگ ناگهانی این هنرمند جوان که اهل مشهد نیز بود، هنرمندان مشهدی و دوستانش در این شهر واکنش‌هایی داشتند و امیدوارم این واکنش‌ها نتیجه‌ای داشته باشد.
 
شجاعی طباطبایی در پایان گفت: من به شخصه و به‌عنوان دبیر مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست پیگیر جدی مرگ ناگهانی این جوان ایرانی خواهم بود.
 
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
1
2
ایشون قطعا ترور شده..موساد جز شرکای امنیتی شماره یک اتحاده اروپا هست..این اتفاق اگر در ایران می افتاد الان یک جنجال کامل می کردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
1
0
طاقانک از توابع استان چهارمحال و بختیاری است نه مشهد
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
الهی بمیرم.خیلی وقت نیست که کشتنش.شوکه شدم.خانوادش چی کشیدن.مرگ بر منافق.مرگ بر صهیونیست.
حسین ل
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
شرم بر وحشی‌های ضد حقوق بشر مدعی حقوق بشر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
جای تعجب است ؟! پس مفهوم دمکراسی و آزادی بیان در کشورهای غربی به چه معناست ؟!! و چرا ما از شهروندان و در واقع سرمایه های علمی و هنری کشور حمایت نمی‌کنیم و به همین راحتی آنها را از دست می دهیم و رسانه ها هیچ واکنشی نشان نمیدهند ؟!... آیا این یک خسارت بزرگ برای کشور نیست عاملان این جنایت چه کسانی هستند ؟...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
جای تعجب است ؟! پس مفهوم دمکراسی و آزادی بیان در کشورهای غربی به چه معناست ؟!! و چرا ما از شهروندان و در واقع سرمایه های علمی و هنری کشور حمایت نمی‌کنیم و به همین راحتی آنها را از دست می دهیم و رسانه ها هیچ واکنشی نشان نمیدهند ؟!... آیا این یک خسارت بزرگ برای کشور نیست عاملان این جنایت چه کسانی هستند ؟...باید دولت سویس بشدت مورد مؤاخذه و سؤال واقع شود و این موضوع رسانه ای شود
دریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
0
خدا به خانوادش صبر بده غم دوری فرزندشون اونم توی غربت و دفن کردنش خدا بهشون صبر بده
said
Switzerland
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
سلام. درباره درگذشت بهنام بهرامی در سوئیس ، عزیز بیش از ۲۲سال است که ساکن سوئیس هستم. به شما قول میدهم که حقیقت به این زودیها فاش نخواهد شد و این نوع مرگ اولین مرگ در این شرایت نیست. در سوئیس مرگ های رنگی زیاد است ! به این معنا که قتلهای دولتی رنگ خودکشی ، تصادف ، اشتباه پزشکی یا مریضی ، سکته های قلبی یا مغزی و غیره زده میشوند. من خودم بعداز ۲۲سال چهار ماه پیش اقدام کرده ام برای گرفتن کارت ملی و پاسپورت ایرانیم و تا امروز فشارهای مختلفی را دریافت کرده ام. اتفاقاتی در سوئیس می افتد هولناک و باور نکردنی. ظاهر آراسته و عطر زدهً سوئیسی ها را باور نکنید. هیچ حیوان درنده و وحشی به اندازهً سوئیسی ها وحشی نیست. رذل ترین و پست فطرت ترین موجودات در سوئیس در رأس حکومت و ارگانهایش هستند. برای نجات انسانها و انسانیت سوئیس را باید نابود کرد . از سوئیسی ها دوری کنید و اجازهً نزدیک شدنشان را به خود و زندگیتان ندهید. هشدار سوئیسی ها خیلی بیشتر از آنچه فکر میکنید خطرناک هستند
حمید رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۴
0
0
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->