آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری پارسی را به جهان، رونق و آوازه از اوست | معرفی چند اثر پژوهشی درباره سعدی به مناسبت روز بزرگداشت او آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یاحقی در باب فاصله جامعه با سعدی
سرخط خبرها

محمدتقی رهبر: عوام‌گری به مداحی رسوخ کرده است

  • کد خبر: ۲۷۶۲۴
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
  • ۱
محمدتقی رهبر: عوام‌گری به مداحی رسوخ کرده است
این روزها بحث‌های زیادی درباره فعالیت‌ها و همچنین حیطه اختیارات و تحرکات مداحان مطرح می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، این روزها به بهانه پخش سخنان محمود کریمی مداح معروف از صداوسیما، دوباره بحث‌های زیادی درباره فعالیت‌ها و همچنین حیطه اختیارات و تحرکات مداحان مطرح می‌شود. به طوری که گروهی برخی از اظهارات مداحان را موجب وهن دین و مخدوش شدن چهره ائمه معصومین قلمداد می‌کنند. 

 

محمدتقی رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان، در این باره اظهارکرد: مداحان بر اساس وظیفه‌ای که دارند، باید به مدح و ثنای ائمه بپردازند و تحت هیچ شرایطی چیزی نگویند که خدای ناکرده دون شأن معصومین باشد. چراکه نسبت دادن مساله‌ای نامربوط و حتی تمجیدهایی خارج از قاعده موجب وهن دین و چهره‌های ارزشمند دینی خواهد شد.

عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه سخنانش گفت: اینکه یک مداح به خودش اجازه می‌دهد حکایتی توهین‌آمیز را به امام حسین (ع) نسبت بدهد نه تنها هیچ توجیهی ندارد، بلکه موجب دلخوری و ناراحتی پیروان آن حضرت خواهد شد. من نمی‌‌‌دانم مسائلی از این قبیل را از کجا می‌آورند و کجا خوانده‌اند. من خودم چندین کتاب خوانده و مشخصاً کتابی با عنوان «کربلا، نقشه راه» نوشته‌ام، به هیچ وجه مطلبی ندیده و سراغ ندارم که شأن امام را پایین بیاورد. 

 

او توضیح داد: توصیه‌ام به مداحان و همه آنهایی که به نوعی در دستگاه امامان معصوم فعالیت می‌کنند این است که برای پیدا کردن مطلب و شعر به کتاب‌ها و اسناد معتبر رجوع کنند تا بتوانند با ادبیات مناسب و معقول درباره چهره‌های ارزشمند دین اسلام اظهارنظر کنند. متاسفانه عوام‌گری به مداحی رسوخ کرده است و به همین دلیل گاه دیده می‌شود که اظهاراتی سخیف به زبان می‌آورند که این بسیار ناراحت‌کننده و البته ضرررسان است.

 

رهبر ادامه داد: همچنین باید متذکر شد، صداوسیما باید حواسش را جمع کند تا مداحی‌های مداحانی را که شأن ائمه را در نظر نمی‌گیرند برای مردم پخش نکنند. این خوب نیست که یک آقایی حرف اشتباهی بزند و با وجود اعتراض‌ها همچنان تصویرش از رسانه ملی پخش ‌شود. مسئولان زحمت‌کش تلویزیون حواس‌شان را بیشتر جمع کنند تا خدای ناکرده‌ حرف‌های نامربوط به مردم نشان داده نشود.

 

این چهره حوزی تاکید کرد:‌ باید یک نهادی برای نظارت بر مداحان تشکیل شود تا آنها بدانند در صورت خطا کردن باید به جایی پاسخگو باشند. شأن دین و امامان به اندازه‌ای اولی است که تخطئه‌ و تخریب‌شان با هیچ متر و معیاری پذیرفتنی نیست (بیشتر بخوانیم).

 

محمدتقی رهبر در پایان سخنانش گفت: مداحان نباید بازارگرمی کنند، چون بازارگرمی باعث می‌شود اظهاراتی مطرح شود که به میان آمدن‌شان اصلاً زیبنده نیست. در پایان لازم می‌دانم تاکید کنم،‌ مداحان حد خودشان را بدانند.

 

چکیده گفت‌وگو با محمدتقی رهبر

چگونه یک مداح به خودش اجازه می‌دهد حکایتی توهین‌آمیز را به امام حسین (ع) نسبت بدهد؟

 

عوام‌گری به مداحی رسوخ کرده است.

 

مسئولان تلویزیون حواس‌شان را بیشتر جمع کنند.

 

مداحان نباید بازارگرمی کنند.

 

منبع: اعتماد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارگربازنشسته‌ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
سلام
انگار‌همه‌رده‌بالائی‌ها‌از‌
امثال‌این‌علیه‌سلام‌
خوششان‌میآید‌والا‌دفعه
قبل‌که‌به‌هر‌دلیل‌در‌‌مقابل
دیده‌گان‌مردم‌اسلحه‌
کشیده‌بودچرا‌تنبیه‌نشد؟؟؟
اگر‌یک‌فرد‌دیگری‌بود
تنبانش‌پرچم‌بود‌یانه؟؟؟؟؟
سعید‌حدادیان‌چه‌کاره‌است
که‌میگوید‌درب‌حرم‌ها‌باز
شود؟؟؟؟
منصور‌ارضی‌چه‌کاره‌است

که‌در‌این‌موقعیت‌‌آنهم‌در
مسجد‌ارک‌‌جلسه‌وعظ
‌می‌گذارد؟؟؟؟؟
هیئت‌امناء‌مسجد‌مرده
بودند؟؟؟؟؟؟
نیروی‌‌انتظامی‌مقرش‌تا
مسجد‌۱۰۰متر‌هم‌نمی‌شود
خواب‌بودند؟؟؟؟؟؟
وزیر‌کشور‌چه؟؟؟؟؟
قوه‌قضائیه‌به‌عنوان‌مدعی
العموم‌خواب‌بود؟؟؟؟؟
آقای‌رئیسی‌نشنید‌و‌
نخواند‌‌چه‌شده؟؟؟؟؟
چرا‌اقدامی‌نکرده‌ونمی‌کنند
؟؟؟؟؟
این‌نوع‌برخورد‌ها‌گزینشی
نیست؟؟؟؟؟
چرا‌جوانان‌اخبار‌مملکت‌را
از‌بیگانگان‌میشنوند‌
صداوسیمای‌علی‌عسگری
چطور‌خار‌را‌در‌چشم‌
آمریکائی‌ها‌میبینند‌ولی
تیر‌چوبی‌وسیمانی‌را‌در
چشم‌خودی‌نمی‌بینند‌؟؟؟؟؟
منتظر‌می‌مانند‌تا‌مجوز‌
صادر‌شود‌بعد‌خبر‌را‌اعلام
کنند‌آدم‌وعالم‌فهمیده‌اند
‌‌تا‌زه‌آقایان‌بیدار‌میشوند!!!!!!
هزاران‌وهزاران‌سئوال‌بی
پاسخ
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->