از عرضه ۲۵ هزار خودرو تا جدال توئیتری وزرای خارجه ایران و آمریکا

  • کد خبر: ۲۷۷۰۵
  • ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
از عرضه ۲۵ هزار خودرو تا جدال توئیتری وزرای خارجه ایران و آمریکا
اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید.

به گزارش شهرآرانیوز، دیروز -جمعه- نسبتا روز کم حاشیه‌ای برای رسانه‌ها بود. برگزارنشدن راهپیمایی روز قدس در کشور به دلیل شرایط ویژه کرونایی، تا حدودی توجه رسانه‌ها را به اظهارات مقامات سیاسی کشورمان نسبت به مسئله فلسطین معطوف کرد، اما در کنار این امر، موضوع اعلام قیمت‌ها به خودروسازان و نیز عرضه ۲۵ هزار خودرو در عید فطر از سوی رسانه‌های مختلف مورد توجه واقع شد. در حقیقت، به نظر می‌رسد وزارت صمت در اراده خود برای تعدیل بازار خودرو جدی است.

با نظر به این مقدمات، در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.


عرضه ۲۵ هزار خودرو در عید فطر: یکی از مسائل مورد بحث در جلسه دیروز کمیته خودرو، عرضه ۲۵ هزار دستگاه انواع خودرو هم‌زمان با ایام عید سعید فطر بود که براساس آن سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تشریح ضوابط فروش این تعداد خودرو در ایام عید سعید فطر، بر اختصاص خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی و حذف تقاضای‌های کاذب تاکید کرد. این اقدام می‌تواند بر کاهش قیمت خودرو در بازار و کاهش دلال بازی اثرگذار باشد.


ابلاغ قیمت‌های جدید به خودروسازان: مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت، از ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو به خودروسازان خبر داد. وی گفت: چهارشنبه این هفته در جلسه کمیته خودرو این دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ شد. براساس این ابلاغیه خودروسازان در فروش‌های جدید خود موظف به اجرای قیمت‌های جدید هستند بعد از تعلل بسیارِ ستاد تنظیم بازار در نهایت ۲۳ اردیبهشت ماه مجوز افزایش قیمت انواع خودرو‌های داخلی صادر شد که براساس آن محصولات ایران خودرو به‌طور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش قیمت پیدا کردند. علاوه بر این، قیمت متعارف خودرو در کف بازار نیز همان قیمت تحویل خودرو درب کارخانه به‌اضافه حداکثر ۱۰ درصد تعیین شد.


روایت ناطق نوری از دوم خرداد؛ دلیل شکستم هاشمی بود.

ناطق نوری معتقد است دلیل شکست در انتخابات ۷۶، حمایت او از هاشمی و البته سخنرانی هاشمی درباره احتمال تقلب در نماز جمعه بوده است. او در کتاب خاطراتش می‌نویسد: «دوستان ما به آقای هاشمی زیاد انتقاد می‌کردند و به ایشان هم می‌گفتند. من از آقای هاشمی و دولت ایشان در مجلس، چه برای لوایح و چه برای کابینه و همچنین از خود آقای هاشمی _ چون مورد حمله و هجمه بود_ مفصل دفاع می‌کردم.»


تأکید مجدد آمریکا بر تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران

برایان هوک در مصاحبه‌ای با نشریه فارن پالیسی، گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مایل است ایران را سر میز گفت‌‌وگو ببیند تا بتوانیم درباره یک توافق جامع مذاکره کنیم. وی همچنین مدعی شد که «از موفقیتی که سیاست خارجی ما حاصل کرده است، بسیار خرسندیم» و «این مسیر را با اعتماد زیادی ادامه خواهیم داد». هوک همچنین دوگانه مذاکره با دولت ترامپ یا «فروپاشی اقتصادی» ایران را تکرار کرد.


جدال توئیتری وزاری امور خارجه ایران و آمریکا

مایک پمپئو روز جمعه در توئیتی نوشت: «اقدام ظریف در انعکاس تمایل هیتلر برای نسل‌کشی شگفت‌انگیز است!» وی در ادامه توئیت خود نوشت: ما در کنار آلمان و اسرائیل در مقابل قدیمی‌ترین و فرومایه‌ترین نوع تنفر می‌ایستیم و می‌گوییم دیگر هرگز. این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان، در توئیتر نوشته بود: «چندش‌آور است کسانی که تمدن آن‌ها «راه‌حل نهایی» را در اتاق‌های گاز یافته بود، به کسانی که در صندوق‌های رأی و از طریق همه‌پرسی به دنبال راه‌حلی واقعی هستند، حمله کنند. چرا ایالات متحده و غرب، این چنین از دموکراسی واهمه دارند؟ فلسطینی‌ها نباید هزینه جنایات یا احساس گناه شما را بپردازند.»


ابلاغ عوارض خروج از کشور در سال ۹۹

عوارض خروج از کشور برای سفر اول هر مسافر ایرانی به خارج از کشور به غیر از سفر‌های زیارتی، ۲۶۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است و برای سفر دوم این هزینه ۵۰ درصد اضافه می‌شود و در واقع به مبلغ ۳۹۶ هزارتومان می‌رسد. همچنین هزینه عوارض خروج از کشور برای سفر‌های سوم و بیشتر از آن نسبت به سفر اول ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد و به مبلغ ۵۲۸ هزارتومان می‌رسد.


روش جدید ستاره‌های هالیوود برای نجات مبتلایان کرونا

این روز‌ها بسیاری از ستاره‌های صنعت موسیقی و سینما در سراسر جهان در تلاش‌اند که با هر روش ممکن برای نجات بیماران مبتلا به کرونا تلاش کنند. برگزاری خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی نیز از جمله همین روش‌هاست و اکنون قرار است یک عکاس حرفه‌ای با همکاری ستاره‌های هالیوود یک حراجی خیریه برگزار کند.

منبع: کانال تلگرامی انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->