قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه!
سرخط خبرها

ریزش قیمت در بازار خودرو /سرنوشت بازار خودرو در دست خودروسازان

  • کد خبر: ۲۷۸۲۱
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
  • ۵
ریزش قیمت در بازار خودرو /سرنوشت بازار خودرو در دست خودروسازان
بعد از روز‌های پر التهابی که بازار خودرو پشت سر گذاشت، در روز‌های گذشته و پس از کاهش قیمت‌ها اکنون بازار خودرو روز‌های آرامی را می‌گذراند و خرید و فروش در این بازار بسیار کاهش یافته است.

 به گزارش شهرآرانیوز، در حالی بازار خودرو از جنب‌وجوش افتاده است که همه در انتظار سرنوشت ثبت‌نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.

 

شرایط بازار به‌گونه‌ای است که به گفته فعالان همه در انتظار سرنوشت ثبت‌نام خودروسازان هستند تا بازار بر اساس آن خود را وفق دهد.

 

یکی از فعالان این بازار درباره تأثیر دستورالعمل‌های در نظر گرفته شده برای خرید و فروش خودرو اظهار کرد: اگر دستورالعمل دریافت سود ۱۰ درصدی بر روی قیمت خودرو‌های صفر کیلومتر اجرا شود، قطعا بر بازار تأثیر خواهد گذاشت.


بیشتر بخوانید:

 

ضوابط ۱۰ گانه برای ثبت‌نام در طرح فروش خودرو/خریدار خودرو، به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد

خریداران در پیش ثبت‌نام خرید خودرو دقت کنند/۵۰ درصد قیمت خودرو به عنوان پیش پرداخت، پرداخت می‌شود



وی ادامه داد: اگر خودروسازان بتوانند خودرو‌های ثبت‌نامی را در مدت ۱۵ روز عرضه کنند، بازار با ریزش قیمت مواجه خواهد داشت، اما اگر زمان تحویل خودرو‌ها ۳ ماهه باشد، احتمال بازگشت قیمت‌های سلیقه‌ای وجود دارد.

 

البته برخی دیگر از فعالان بازار خودرو به بخش دیگر این دستورالعمل انتقاد دارند و آن را نامشخص می‌دانند.

به گفته این افراد، خریداران خودرو ثبت‌نامی تا یک‌سال اجازه فروش ندارند، در حالی که ظرفیت قرعه‌کشی محدود است و در این بین افرادی که در قرعه‌کشی موفق به ثبت‌نام نشدند چه باید بکنند.

 

هرچند دستورالعمل تدوین شده تا حدودی می‌تواند بازار را کنترل کند، اما بازار نیاز روزانه‌ای دارد و افرادی هستند که نیاز فوری به خودرو دارند و یا افرادی هستند که اصلا اعتقادی به ثبت‌نام ندارند و مستقیم به بازار مراجعه می‌کنند که باید برای تأمین نیاز این گروه هم راهکاری در نظر گرفت. در غیر این صورت مانند تمام بازار‌ها اگر عرضه خودرو کم باشد، قیمت افزایش می‌یابد و در مقابل اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت‌ها ریزش خواهد داشت و فاصله قیمتی بازار و کارخانه کاهش می‌یابد.

 

اکنون بازار خودرو در حالت خواب به سر می‌برد و نه خریدار وجود دارد و نه فروشنده. خریداران منتظر قرعه‌کشی هستند تا شانس خود را برای در اختیار گرفتن خودرو با قیمت کارخانه امتحان کنند و از طرفی فروشندگان هم منتظرند تا در صورت اجرا نشدن وعده‌های مسئولان و خودروسازان، خودرو خود را با قیمت گران‌تر عرضه کنند.

 

پیش‌ثبت‌نام خودرو که از ساعت ۲۴ دقیقه بامداد آغاز شد به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و باید دید حجم استقبال خریداران از این نوع ثبت‌نام که برای نخستین‌بار صورت می‌گیرد به چه شکلی است و آیا این استقبال به حدی خواهد بود که منجر به قرعه‌کشی شود؟

منبع: خبرآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
4
قبلا هم همچین داستانی بود. اونا رو تحویل دادن که اینا رو بدن؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کاش مردم یک بار باور میکردند که بابا قصه ی چوپان دروغگو راسته . همه چی درست می شد.
اللّهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین .
سید جلال
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
1
با سلام در هر صورت ایمان دارم این طرح هم باری مضاعف بردوش مصرف کننده دارد.چون شرکتهای خودرو سازی فقط به فکر گرانتر کردن خودرو هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
0
4
مردم رو مسخره کردند اینا
لامصب خوب خودرو به اندازه نیاز مردم تولید کنید تا قیمت های نجومی ریزش کنه ، هی یه برنامه مسخره برای این ملت می ریزند تا خون مردمو تو شیشه کنند.
مگه کم کمک‌های دولتی دریافت می کنند این خودروسازها ، مگه قبلا نمیدونستند با اون اشکال تولید و واگذاری خودرو ، ملت ضرر می کنند ، مگه نمیدونند اون دسته از افراد در این طرح جدید که اسمشون در قرعه کشی در نیاد ، هم علاف میشن و هم باید از بازار آزاد خودرو با قیمت نجومی بخرند .
یا دولت دست از حمایت خودروسازان برداره و واردات انواع خودرو خارجی ارزان قیمت رو آزاد کنه یا واقعا دست گردن کلفت های پشت پرده خودروسازی که هر روز با نسخه های صد من یک غاز ملت رو می چزونن ، از صعنت خودرو قطع کنه .
از قوه قضاییه میخوایم که نه تنها دو نفر از مهره سوخته ای احتکار خودرو بلکه گردن کلفت های پشت پرده که هی مهره عوض می کنند تا جیب ملت رو بزنن شناسایی و اعدامشون کنه ، قطعا تاثیر گذار خواهد بود .
همچنین مجلس جدید ورود کنه و به با کمک قوه قضاییه ویروس های منحوس درون خودرو سازی ها رو از بین ببره .
مردم تا کی زجر بکشند از دست این خودروسازان
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
0
0
گردن کلفت بازار خودرو خود دولته جرا باورش آنقدر سخته ؟؟؟که اونم به فکر جبران کسری بودجه هست نه جیب ملت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->