جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها
عبدالحمید قدیریان،

اینجا کارمان «شعار» است نه خلق «هنری»/ برای برخورد با این نیروهای شیطانی باید آماده شویم

  • کد خبر: ۲۷۹۰۵
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
اینجا کارمان «شعار» است نه خلق «هنری»/ برای برخورد با این نیروهای شیطانی باید آماده شویم
عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش با مرور تجربه اخیر خود در خلق تابلوی نقاشی در حرم مطهر امام رضا(ع)،‌ بر لزوم شناخت و پرداخت بیشتر هنرمندان به موضوعات ماوراءالطبیعه در آثار هنری خود تأکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ «بر آستان قدس» عنوان آئین ویژه‌ای بود که با همراهی تعدادی از هنرمندان تجسمی روز جمعه ۲ خردادماه همزمان با روز جهانی قدس به همت موسسه سپهر سوره هنر حوزه هنری و همکاری آستان قدس رضوی، در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد و در قالب آن این هنرمندان دست به خلق تازه‌ترین آثار هنری خود زدند. محمدعلی رجبی، مسعود نجابتی، علی وزیریان، خشایار قاضی زاده، سید حمید شریفی آل‌هاشم، عبدالحمید قدیریان، حسن روح‌الامین، سید عبدالله حاجی سیدحسن، عباس برزگر گنجی و مازیار بیژنی از جمله این هنرمندان بودند که طی چندین ساعت به خلق اثر در حریم رضوی (ع) پرداختند.

عبدالحمید قدیریان از نقاشان بنام، طراح صحنه فیلم سینمایی «ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی و مدیر هنری فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی است. سال‌ها تحقیق و پژوهش میدانی و کتابخانه‌ای برای این فیلم، باعث شده است او دیدگاه خاص و ویژه‌ای نسبت به موضوع بیت‌المقدس و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی داشته باشد. وی نقاشی روز قدس خود را هم با همین نگاه روی بوم خلق کرده و به قول خودش سعی داشته است لایه پنهان سلطه اسرائیل را به تصویر بکشد که این لایه پنهان، همان بعد مربوط به سپاه اجنه و شیاطین است.

از شناخت نیروهای ماوراءالطبیعه غافلیم

عبدالحمید قدیریان درباره ایده اولیه این طرح که بیت‌المقدس را در محاصره هاله‌ای از نیروهای شیطانی به تصویر کشیده است، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز این اواخر اشاره کرده‌اند، ما صرفاً با شیاطینِ اِنس نمی‌جنگیم، بلکه با شیاطینِ جن هم سروکار داریم. به ویژه یهود که قرن‌هاست روی این موضوع کار کرده است؛ هم اسرائیل و هم آمریکا از نیروهای غیرمادی برای سلطه‌هایشان بهره می‌برند. در سازمان سیا تحقیقات زیادی درباره استفاده کردن از نیروهای ماوراءالطبیعه به عنوان یک سلاح انجام شده است اما به دلیل نواقصی که در آموزشِ مسائل دینی ما وجود دارد، ما به آن نپرداخته و از آن غافل بوده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: حالا با تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری احساس کردم که باید وارد این فضا شویم و بدانیم ما غیر از انسان‌ها با اجنه هم درگیریم و اجنه نیروهای خطرناکی هستند که به قول قرآن در آخرالزمان خواهند آمد و عذاب‌های سختی برای بشر خواهند داشت.

قدیریان بر لزوم آماده‌سازی برای برخورد با این نیروهای شیطانی تاکید و بیان کرد: متأسفانه از آنجا که ما به این قضیه نگاه فانتزی یا ناباورانه داریم، سعی نمی‌کنیم خودمان را برای برخورد با آن‌ها آماده کنیم ولی طبق همان قول قرآنی، به زودی این اتفاق خواهد افتاد و مخصوصاً بعد از جنگ با اسرائیل، بیشتر با این موجودات درگیر خواهیم شد. پس باید این فرهنگ را در میان شیعیان جا بیندازیم تا به این موضوع فکر کنند، چراکه فکر نکردن به آن باعث می‌شود همچنان برایمان ناآشنا بماند.

 

متأسفانه از آنجا که ما به ماوراءالطبیعه نگاه فانتزی یا ناباورانه داریم، سعی نمی‌کنیم خودمان را برای برخورد با آن‌ها آماده کنیم ولی طبق همان قول قرآنی، به زودی این اتفاق خواهد افتاد و مخصوصاً بعد از جنگ با اسرائیل، بیشتر با این موجودات درگیر خواهیم شدوی با اشاره به وجود این نگاه در فیلم سینمایی «ملک سلیمان» بر لزوم اشاعه این شناخت در میان هنرمندان تاکید کرد و توضیح داد: ما در «ملک سلیمان»، تا یک حدی از این قضایا را نشان داده‌ایم و من هر مدیوم و تریبونی پیدا کنم این مسأله را عنوان خواهم کرد، چون شیعیان باید با این نیروها و آسیب‌های آن‌ها آشنا شوند و بدانند خداوند برای مقابله با آن‌ها سلاح قرار داده است.

 

این هنرمندان نقاش افزود: لازم است به میدان بیاییم و به قول سوره صف، باید انصارالله شویم. در واقع ما باید همان رفتاری را داشته باشیم که حضرت سلیمان داشت و «ملک سلیمان»، به نوعی ماکتی از «ملک ظهور» است. وقتی به سمت ظهور می‌رویم، باید از مرحله فتنه اجنه و شیاطین عبور کنیم و این اجتناب‌ناپذیر است.

 

وی افزود: فکر می‌کنید چه کسی می‌تواند با این نیروها مقابله کند؟ با موشک و کلاشینکف که نمی‌توان با آن‌ها جنگید. باید دید چه اسلحه‌ای برای مقابله لازم است؟ و آنجاست که به قول قرآن، مردان خدا می‌آیند. این‌ها کسانی هستند که بر این نوع نیرو مسلط هستند و می‌توانند با این موجودات دست و پنجه نرم کنند و همان‌ها هستند که می‌توانند اسرائیل را نابود کنند. پس ما باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانند با فتنه‌ای که به زودی همگی با آن درگیر خواهیم شد، مقابله کنند.

 

این نقاش پیشکسوت درباره تأثیر نقاشی و هنر بر اهداف انقلابی و به ویژه مطرح شدن مباحثی همچون روز جهانی قدس در جهان، گفت: راهپیمایی روز قدس و نقاشی با محوریت روز قدس و پرداختن به مساله فلسطین، هر کدام ثمرات و تأثیرات خودش را دارد؛ راهپیمایی به یک شکل و هنر هم به شکلی دیگر. اما نکته قابل توجه آن است که در واقع ما هم همان کارِ راهپیمایی را انجام دادیم. باید این‌طور در نظر گرفت که یک عده‌ای دردمند هستند و درد اسرائیل دارند و می‌خواهند این رژیم نابود شود. پس هر کدام به بهانه‌ای این درد را ابراز می‌کنند. حالا یکی راهپیمایی می‌کند و دیگری به سراغ هنر می‌آید.

 

اینجا کارمان «شعار» است نه خلق «هنری»

قدیریان با اشاره به همراهی با پروژه «در آستان قدس» تأکید کرد: در اصل، این کار ما هم همان شعار است. ما به این خلق هنری، به عنوان یک کارِ شعاری نگاه می‌کنیم، نه یک کار هنری؛ چرا که هنر و به ویژه نقاشی ابعاد لطیف‌تری دارد. خلق اثر هنری نه در این فرصت کوتاه مقدور است و نه با این موضوعات. ما در واقع الان و در قالب پروژه‌هایی از این دست، شعار می‌دهیم و حالا زبانِ شعارمان، زبانِ نقاشی است.

 

وی در مورد تجربه حضور در صحن رضوی و نقش زدن در محضر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) بیان کرد: بخشی از حسی که داشتم به همان حسی که همه ما نسبت به اهل‌بیت (ع) داریم، بر می‌گشت اما بخشی دیگر، حداقل برای من، از آن حس، فراتر رفت. چون امام رضا (ع) به این علت در ایران ساکن شدند که قوای اسلام را برای آخرالزمان تجهیز کنند، یعنی خزانه‌دار هستند. می‌آیند و تقسیم سلاح می‌کنند. آن بحثی که در مورد اجنه و شیاطین بیان کردم، سلاحش را باید از اهل‌بیت (ع) گرفت. ایشان هستند که می‌توانند این قوا را از جانب خدا به ما و به رزمندگان اسلام بدهند تا بتوانیم مقابله کنیم.

 

قدیریان در پایان گفت: من نسبت به حضرت رضا (ع) حسِ فرماندهی جنگی دارم. یعنی در این شرایط باید با این دیدگاه به ایشان نگاه کرد که اینجا هستند تا ما را با فضاهایی که برایمان ناآشناست، آشنا سازند و تجهیزمان کنند. خیلی از افرادی که من و شما نمی‌شناسیم، اکنون در این فضا به صورت ناشناس تعلیم می‌گیرند تا در آن زمانی که همه می‌گویند «وای خدایا به دادمان برس»، وارد میدان شوند و آن وقت است که آن اتفاق بزرگ خواهد افتاد.

 

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->