اعمال قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سوختن ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران / دلایل ناکامی در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها

  • کد خبر: ۲۷۹۳۱
  • ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
سوختن ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران / دلایل ناکامی در مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها
برآوردهای اولیه کارشناسان نشان می‌دهد از چهار روز پیش تاکنون ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع گچساران در آتش سوخته است.

به گزارش شهرآرا نیوز، حمید نارکی اظهار کرد: برای مهار این آتش‌سوزی که روز جمعه دوم خردادماه شروع شد، ۲ فروند بالگرد هوانیروز ارتش، یک فروند بالگرد آب‌پاش و بالگرد شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران مشارکت کردند.

وی بیان کرد: آتش‌سوزی که ابتدا در ارتفاعات منطقه خنگ بنار شروع شده بود به کوه گهر نارک و روستای گناوه نیز کشیده شده است.

دبیر ستاد بحران گچساران ابراز داشت: امدادگران ظهر امروز آتش‌سوزی را تا حدودی مهار کرده‌‌اند و تلاش برای مهار کامل آتش ادامه دارد.

نارکی عنوان کرد: تاکنون ۱۵۰ نفر از نیروهای مردمی و اداری برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران مشارکت کرده‌اند.

وی از همکاری نیروهای محلی، تشکل مردمی سبزگامان طبیعت و کوهنوردان برای مهار این آتش‌سوزی قدردانی کرد.

سرپرست تیم اعزامی هوانیروز ارتش به گچساران گفت: تاکنون ۱۸ سورتی پرواز برای جابه‌جایی امدادگران به ارتفاعات محل آتش‌سوزی در این شهرستان اعزام شده است.

داریوش مرادی اظهار کرد: ۲ بالگرد هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز پنجم خردادماه ۱۱۰ نفر از امدادگران را به محل حادثه در ارتفاعات سخت‌گذر گچساران انتقال داده است.

برای مدیریت آتش‌سوزی شب گذشته نشست مدیریت بحران با حضور معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مدیران دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در فرمانداری گچساران تشکیل شد.

در این نشست گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و دلایل ناکامی در مهار آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران بررسی شد.

غلام حسین حکمتیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، مراتع خشک و وزش باد شدید و صخره‌ای بودن منطقه را مهم‌ترین دلایل کندی مهار آتش در گچساران ذکر کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌های عمدی بخش زیادی از هزینه‌ها و بودجه دولت را از بین می‌برد، بر شناسایی عوامل احتمالی این آتش‌سوزی تأکید کرد.

عزیر فیلی افزود: کمیته حقیقت یاب متشکل از کارشناسان فرمانداری، منابع طبیعی، اداره اطلاعات و دادستان عوامل احتمالی این آتش‌سوزی را شناسایی کنند تا برخورد قانونی با آنان صورت گیرد.

۳۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان تابستان گذشته طعمه حریق شد.

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

شهرستان ۱۲۶هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد ۴۱۵ هزار هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد.

منبع: انتخاب

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->