واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

موجران دارهای اجاره‌ای به‌زودی بازنشسته قالیبافی می‌شوند

  • کد خبر: ۲۸۱۰۰
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
موجران دارهای اجاره‌ای به‌زودی بازنشسته قالیبافی می‌شوند
از فردای آن روز که " بیمه تامین اجتماعی بافندگان فرش" شروع شد، دار‌های اجاره‌ای بخصوص در مبحث تابلو فرش زاده شدند و امروز حجم قابل توجهی از اشتغال موجود در فرش مربوط به اینهاست!

طنین همتی/شهرآرانیوز، عامل توسعه شبکه‌ دست‌بافته‌های داری و دستگاهی خراسان رضوی،  با بیان این مطلب گفت: دارهای اجاره‌ای تابلوفرش بیشترین توجیه اقتصادی را دارند. مالکان این دارها افرادی هستند که خیلی سریع متوجه مزایای بیمه اجتماعی بافندگان شده‌اند و خود را سریع به سازمان صمت یا اتحادیه‌های فرش رسانده و پرونده‌ای به‌نام بافنده باز کرده‌اند و تا بافندگان روستاها خبردار شوند، این‌ها سهمیه استان‌ها را تکمیل کردند.


عبداللّه احراری گفت: در ادامه به‌دلیل سخت‌گیری تأمین اجتماعی تعداد این دارهای اجاره‌ای زیاد شد و به‌قول چند نفر از پیش‌رانان شبکه ملی دست‌بافته‌های داری و دستگاهی، فعلا چرخ ما با این دارهای اجاره‌ای می‌چرخد.


احراری گفت: افراد بیمه‌شده دارهای اجاره‌ای را برای اینکه به تأمین اجتماعی تفهیم کنند قالیباف هستند، به افراد بافنده‌ای که در حسرت بیمه‌شدن هستند واگذار می‌کنند و سپس قالی بافته‌شده را موجر به بیمه و اتحادیه‌ها نشان می‌دهد و ادعا می‌کند که خدای قالیبافی است.


وی با اشاره به اینکه فایده دارهای اجاره‌ای برای بافندگان و پیش‌رانان است، افزود: این قبیل کارها دستمزد بیشتری دارد، چون باید بلافاصله به اتحادیه‌ها یا بیمه نشان دهند از ثمرات این دارهای اجاره‌ای تولید هزاران تابلوفرش است که روی دست عزیزان مانده است.


وی افزود: موجران دارهای اجاره‌ای خوش‌حال هستند که به‌زودی بازنشسته قالی‌بافی می‌شوند. آن‌ها هرگز خم به ابرو نمی‌آورند که بافندگان واقعی در همین روزها که آن‌ها بازنشسته می‌شوند، باید سراغ کمیته امداد و سایر دستگاه‌های حمایتی را بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->