پلمب ۱۱ واحد صنفی بدلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال خدا کند انصاف از تبعید برگردد چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد
سرخط خبرها

موفقیت دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی در ساخت و تولید دستگاه ضدعفونی

  • کد خبر: ۲۸۱۷۷
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
موفقیت دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی در ساخت و تولید دستگاه ضدعفونی
معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد از ساخت و تولید دستگاه‌های ضدعفونی دست و لباس به کوشش جمعی از دانشجویان رشته‌های مهندسی این دانشگاه خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر حمیدرضا طاهری با اعلام این خبر افزود: باتوجه‌به شیوع بیماری کرونا و همچنین پایان نامشخص برای مقابله با ویروس کرونا، دانشجویان انجمن علمی مهندسی این دانشگاه بر اساس حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی خود به فکر تولید دستگاه ضدعفونی دست و لباس افتادند.

وی ادامه داد: تمام مراحل طراحی و ساخت این محصول را دانشجویان این دانشگاه انجام داده‌اند.

استاد علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به توانمندی انجمن‌های علمی گفت: گام اول توانمندسازی دانشجویان در هر رشته و دانشگاهی، بالابردن سطح توانایی انجمن‌های علمی است و معتقدیم گام اول در خودباوری و حتی اشتغال آینده آنان از همین مسیر می‌گذرد و فعالان این عرصه، عصاره شرکت‌های دانش‌بنیان ما خواهند بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: از آنجایی که برای کنترل کرونا و در مراجعه افراد به سازمان‌ها و نهاد‌ها نیاز به ضدعفونی کردن دست و لباس وجود داشت، دانشجویان ما موفق شدند «گیت ضدعفونی‌کننده دست و لباس» و همچنین «دستگاه ضدعفونی‌کننده دست» را با حمایت دانشگاه فردوسی مشهد تولید کنند.
 
موفقیت دانشجویان مهندسی دانشگاه فردوسی در ساخت و تولید دستگاه ضدعفونی
 

طاهری درباره اینکه دانشگاه قصد تولید انبوه این دستگاه را دارد یا خیر، گفت: اکنون اولین سفارش رسمی تهیه این دستگاه را اداره امور رفاهی و خوابگاه‌های دانشگاه داده است تا دانشجویانی که به‌زودی در خوابگاه‌ها مستقر خواهند شد، از امکانات بومی هم‌دانشگاهی‌های خود استفاده کنند. در آینده نزدیک، تمام اماکن مورد استفاده در دانشگاه فردوسی به این دستگاه مجهز خواهند شد.

گفتنی است دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان سومین دانشگاه ایران با قدمتی ۷۰ ساله، دارای ۷۰ انجمن علمی ثبت شده است که زیرنظر معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی این مرکز بزرگ آموزشی فعالیت می‌کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->