سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
سرخط خبرها

روزگار «آفاق اسلامیه» بسکتبالیست‌های موفق تاریخ بسکتبال خراسان در آمریکا

  • کد خبر: ۲۸۳۳۳
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
روزگار «آفاق اسلامیه» بسکتبالیست‌های موفق تاریخ بسکتبال خراسان در آمریکا
بسکتبالیست ملی‌پوش مشهدی بعد از بازنشستگی مسیر زندگی‌اش را تغییر داده است.
حامد آفاق‌اسلامیه بدون‌شک یکی از بسکتبالیست‌های موفق تاریخ بسکتبال خراسان است؛ بازیکنی که در سال‌های طولانی حضورش در تیم ملی و سطح اول بسکتبال، افتخارات زیادی به دست آورد، به‌طوری‌که شاید به‌جرئت بتوان گفت هیچ کس به اندازه او در بسکتبال خراسان پس از انقلاب موفق نبوده است. بازیکن خوش‌اخلاق و بی‌حاشیه بسکتبال کشورمان با تیم ملی ۳ بار قهرمان جام ملت‌های آسیا شد و در رده باشگاهی ۴ بار بر قله آسیا ایستاد. ۴ عنوان قهرمانی در لیگ برتر ایران و عناوین دیگری مثل قهرمانی در کاپ آسیا، ۲ برنز مسابقات آسیایی و چند عنوان در بازی‌های غرب آسیا، بخشی دیگر از انبوه افتخارات این بازیکن مشهدی است که شاید کمترکسی در بسکتبال ایران به پای او برسد. حامد آفاق بعد از گذراندن سال‌های کاملا موفق در دنیای بسکتبال به گوشه دیگری از دنیا رفته و فارغ از هیاهوی دنیای ورزش و قهرمانی خودش را وقف خانواده‌اش کرده است. آفاق سی‌وهشت‌ساله چندصباحی است که به‌همراه خانواده چهارنفره‌اش به کالیفرنیا رفته و روزگاری متفاوت را با آنچه پیش‌از‌این داشته است، پشت‌سر می‌گذارد.

مهاجرت برای تحصیل
حامد آفاق آن‌گونه که خودش در گفتگو با شهرآرا گفت برای «ادامه تحصیل و آینده فرزندان» خود به آمریکا مهاجرت کرده است. او به‌همراه همسر و دوقلوهایش «مانی» و «موژان» یک زندگی جدید در این کشور آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند خودشان را با محیط جدید وفق دهند؛ جایی که برای آفاق با زندگی پرتلاطم ورزشی او در ایران کاملا تفاوت دارد و او تمام‌وقت در کنار خانواده‌اش است.
کسی که روزی برای درکنار‌خانواده‌بودن وقت کم می‌آورد، این‌روز‌ها کاری مهم‌تر از این ندارد و برخلاف چیزی که تصور می‌شد، بعد از بازنشستگی به‌سمت مربیگری هم نرفته است. آفاق در‌این‌باره می‌گوید: من به لحاظ اینکه سال‌ها بازیکن حرفه‌ای بودم و پر‌جنب‌وجوش، کار مربیگری به‌دلیل ساکن‌بودن، با روحیاتم سازگار نیست و از اینکه نمی‌توانم از کنار زمین تمام تفکرات و تجربیاتم را به‌صورت عملی در زمین بسکتبال پیاده کنم، احساس خوبی ندارم.
بااین‌همه آفاق از دنیای بسکتبال چندان هم دور نیست. هرچه باشد، او حالا در جایی زندگی می‌کند که بهشت بسکتبال دنیاست. «بسکتبال را به‌صورت تفریحی و بازی در تیم‌های دوستانه‌ای که در لس آنجلس هست، ادامه می‌دهم. هرازگاهی هم به‌صورت تفریحی بازی‌های ۲ تیم لس‌آنجلسی (لیکرز و کلیپرز) را از نزدیک می‌بینم.» ملی‌پوش سابق تیم ملی که در دوره‌ای گفته می‌شد قرار است در کادر فنی تیم ملی نیز حضور داشته باشد، بااین‌همه چندان از بسکتبال دور نیفتاده است و در سطح پایه فعالیت می‌کند و آن‌طور‌که خودش تأکید دارد، به‌هیچ‌وجه قصد مربیگری در سطح بزرگ‌سالان را ندارد. «به‌صورت پاره‌وقت درگیر آموزش پایه هستم، اما به‌طورکلی قصد ادامه بسکتبال در حیطه مربیگری ندارم.»

بی‌خبر از بسکتبال ایران
آفاق بعد از رفتن به آمریکا به‌طور‌کلی از بسکتبال ایران بی‌خبر است و انگار چندان علاقه‌ای هم به پیگیری آن ندارد. او که روزگاری یکی از بازیکنان تاپ لیگ برتر بسکتبال ایران بود، دراین‌رابطه می‌گوید: خیلی درگیر تحصیل و زندگی و دوقلوهایم هستم و متأسفانه وقت زیادی برای پیگیری اخبار بسکتبال ندارم.
اطلاعات آفاق از بسکتبال مشهد و خراسان هم چندان چنگی به دل نمی‌زند و او نه‌تن‌ها از شرایط شهر خودش در بسکتبال کشور خبر ندارد، بلکه حتی وقتی با او از کوین هنری، بازیکن آمریکایی تیم پارسای مشهد هم گفتیم، گفت هیچ اطلاعاتی دراین‌رابطه ندارد و آوازه چنین‌بازیکنی را در آمریکا نشنیده است. موضوعی که به‌دلیل وجود بازیکنان بسیار زیاد در کشور بزرگ آمریکا خیلی عجیب نیست، اما نشان می‌دهد آفاق به‌دلیلی که ظاهرا علاقه‌ای به گفتنش ندارد، اصلا پیگیر خبر‌های بسکتبال ایران نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->