برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

تست‌های مثبت کرونایی که آن‌قدرها هم مثبت نیستند!

  • کد خبر: ۲۸۴۵۹
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۱
تست‌های مثبت کرونایی که آن‌قدرها هم مثبت نیستند!
هر روز تعدادی از تست‌های کرونا در تیم‌های لیگ برتری مثبت اعلام می‌شود. اما برخلاف تصورات، گزارش‌های بعدی و اخبار تکمیلی نشان دادند که زیاد هم نمی‌توان روی این آمارها حساب باز کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هر روز خبری از اردوگاه تیم‌های لیگ‌برتری بیرون می‌آید که از ابتلای چند بازیکن به کووید-19 خبر می‌دهد. از زمانی که سازمان لیگ تصمیمش را برای ادامه بازی‌ها رسما اعلام کرد و تیم‌های لیگ‌برتر تست‌گیری از بازیکنان را آغاز کردند، هر روز تعدادی از تست‌های کرونا در تیم‌های لیگ برتری مثبت اعلام می‌شود. اما برخلاف تصورات اولیه‌ای که این اخبار ایجاد کرد، گزارش‌های بعدی و اخبار تکمیلی نشان دادند که زیاد هم نمی‌توان روی این آمارها حساب باز کرد. چنان که دیدیم تعدادی از باشگاه‌ها آماری که از تست‌های مثبت‌شان اعلام شده بود را بعدا به نوعی تکذیب کردند و آمار مبتلایان در برخی از باشگاه‌ها هم از طریق دیگری تکذیب شد.

گل‌گهر؛ مثبت بود، منفی شد
گل‌گهر سیرجان نخستین باشگاهی بود که آمار بالایی از تست‌های مثبت را اعلام کرد و با این خبر شهر را به هم ریخت. صبح روز چهارم خردادماه اعلام شد در جریان تست‌های PCR که در پروتکل سازمان لیگ الزامی شده است، تست 6بازیکن، 2عضو کادرفنی، سرپرست و آشپز تیم گل‌گهر سیرجان مثبت بوده است. وجود 10تست مثبت در اردوی یک تیم خبر مهمی بود که می‌توانست تمرینات و بازی‌های این تیم را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. بلافاصله مسئولان گل‌گهر اعلام کردند نفرات موردنظر را به قرنطینه می‌فرستند و تمرینات خود را نیز تا تعیین تکلیف این نفرات به تعویق انداختند. حتی مسئولان باشگاه از سازمان لیگ درخواست کردند نخستین بازی آنها را که باید مقابل سپاهان برگزار شود، به‌دلیل همین مشکلات به تعویق بیندازند. اما در روزهای بعدی آزمایش مجددی از بازیکنان به عمل آمد و روز هشتم خردادماه باشگاه گل‌گهر اعلام کرد بازیکنانی که در نخستین آزمایش تست کرونای آنها مثبت اعلام شده در آزمایش بعدی تست‌شان منفی است. همچنین سی‌تی‌اسکن ریه این بازیکنان نیز از عدم‌ابتلای آنها به ویروس کرونا حکایت داشت. به این ترتیب، مشکلات باشگاه سیرجانی به‌طور کامل حل شد و این تیم با تمامی نفراتش به تمرینات خود ادامه داد.

تراکتور و ماشین‌سازی؛ اصلا مثبت نبود
یکی دیگر از تیم‌هایی که از وجود تست مثبت در جمع بازیکنان خود خبر داده بود، باشگاه ماشین‌سازی است. این باشگاه تبریزی یکی از 4باشگاهی بود که نامه انصراف از لیگ‌برتر و درخواست برای تعطیلی لیگ را نیز امضا کرد. اما در روزهای بعد هیچ خبری که به ابتلای بازیکنان این تیم رسمیت ببخشد، منتشر نشد و حتی در گوشه‌وکنار گزارش‌هایی دیده شد که خبرهای اولیه را نقض می‌کرد. درحالی‌که باشگاه ماشین‌سازی از تست‌های مثبت می‌گفت، در کانال‌های تلگرامی عکس‌هایی از بازیکنان این تیم منتشر می‌شد که به زندگی عادی مشغول بودند. حتی از قول برخی از آنها گفته شد که اخبار ابتلا به کرونا را مسئولان باشگاه فقط در راستای تلاش برای تعطیلی مسابقات منتشر کرده‌اند. به هر حال، همه می‌دانند که ماشین‌سازی و تراکتور مالک مشترکی دارند و این مالک یکی از مخالفان درجه‌اول برگزاری لیگ‌برتر است. در همین راستا باشگاه تراکتور نیز بعد از آزمایش اول از مثبت‌بودن تست 4بازیکن خبر داد. اما چند روز بعد سازمان لیگ آزمایشگاه دیگری را به این باشگاه معرفی کرد تا تست مجدد بازیکنان در این آزمایشگاه انجام شود. گفته می‌شود مسئولان آزمایشگاه بعد از این تست جواب همه بازیکنان را منفی اعلام کرده‌اند اما باشگاه تراکتور هنوز به‌شکل رسمی این خبر را منتشر نکرده است!

فولاد؛ منفی در مثبت در  منفی
فولاد خوزستان هم یکی دیگر از تیم‌هایی بود که خبر مثبت‌شدن تست 5بازیکن این تیم در رسانه‌ها منتشر شد. اما آنچه دیروز سایت باشگاه فولاد از قول سرپرست این تیم منتشر کرد، نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره مبتلا‌بودن این بازیکنان صحبت کرد. سیدمحمد علوی دیروز در این زمینه گفت: «ما از شب چهارشنبه هفته قبل در تهران حضور داریم. روز پنجشنبه نخستین تست PCR را انجام دادیم و طبق جواب آزمایش‌ها که مستندات آن موجود است، تست تمام اعضای تیم منفی شد. پس از آن تمرین را در تهران برگزار کردیم و تمام پروتکل‌های بهداشتی را نیز رعایت کردیم، اما در آزمایش دوم 5 مورد مشکوک داشتیم.» علوی گفته قرار است سومین تست بازیکنان فولاد در این هفته انجام شود و در این تست مشخص خواهد شد آن 5بازیکن مشکوک واقعا به کووید-19مبتلا هستند یا نه. درآخرین ساعات دیروز، اینستاگرام سعید آذری، مدیرعامل فولاد، خبرداد که نتایج تست سوم منفی شده است.

بیش از یک تست لازم است
صنعت‌نفت آبادان، شهرخودرو، سپاهان و پارس‌جنوبی هم دیگر تیم‌هایی بودند که در اخبار آمده بود تست کرونای برخی از بازیکنان آنها مثبت بوده است. این اخبار از تست مثبت یکی دو بازیکن در هر کدام از این تیم‌ها خبر می‌دادند اما هنوز هیچ خبری در رد یا تأیید این موضوع منتشر نشده است. آنچه مشخص است، اینکه تست‌های PCR نه در یک مرحله بلکه در چند مرحله باید انجام شود و کسانی که در یکی از مراحل تست‌های مشکوکی داشته‌اند ممکن است در مراحل بعدی تست آنها منفی باشد. فعلا که بیش از هر چیز شاهد تکذیب تست‌های مثبت و سلامتی بازیکنان مشکوک بوده‌ایم.

منبع :همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->